Gå til innhold

Kjøp av stasjonær på til skolebruk(IT)


Anbefalte innlegg

Howdy!

 

Jeg driver å vurderer å kjøpe meg en stasjonær pc i tillegg til Macbooken, for å bruke denne til litt skolejobbing hjemme.

 

Bruksområder

- Office pakken

- Adobe pakken

- Sikkert endel andre "tunge" skoleprogrammer

- Film, musikk etc

- Surfing

- Sikkert litt spilling, men det skjer i hovedsak på x-boxen

 

Ønsket maskin

Det jeg i utgangspunkt "drømmer" om, er et lite kabinett som skal stå på bordet. Dette er ikke absolut ikke et krav, hvis dere ikke anbefaler det.

 

I tillegg vil jeg koble to skjermer til maskinen. Tenker kanskje å kjøpe 2 x 24". Jeg vil også gjerne ha en SSD disk til operativsystemet, og en stor disk (2TB) til filer osv. Maskinen må også ha et trådløst nettverkskort, da den ikke står ved routeren.

 

Om maskinen kjøpes ferdig, eller om jeg må sette den sammen spiller ingen rolle. Spørsmålet er om det er mulig å få plass til "bra" komponenter i et såpass lite kabinett.

 

Pris

Har ikke satt noen grense, og vil heller ikke gjøre det. Jeg trenger ingen overkill maskin, som er det raskeste på markedet. Jeg trenger en maskin som tilfredsstiller de behovene jeg har, så jeg er åpen for alt.

 

Hva trenger jeg hjelp til

Jeg trenger hjelp til å finne en maskin/komponenter, som vil tilfredsstille mitt bruk. Jeg vil også gjerne ha andre inspill og deres meninger om hva jeg bør gjøre.

 

Håper noen har tid og mulighet til å hjelpe meg litt her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kompletterer denne (ev. i tilpasset utgave) med en ekstern e-sata disk vil jeg tro du er i nærheten av alle kravene dine til en rimelig penge. 1xDVI og 1xVGA, liten og praktisk og flexibel. Trenger du mer diskplass til data du gjerne vil dele er uansett en liten NAS en bedre løsning enn lokal kapasitet.

Lenke til kommentar
MiljO' timestamp='1306961798' post='17836663']

Oi, den var liten :p Tenkte på en sånn størrelse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604813 . Det er som sagt ikke noe krav at den er liten, men jeg sytes det er kult :)

 

Hovedkort: ASUS P8H67-I B3

CPU: G840

GPU: 6850

RAM: XMS3 8 gb

SSD: Corsair Force 3 120 gb (?)

 

Oppsettet her holder lenge + at det passer i kabinettet. Eneste du mangler her er en større harddisk og en PSU. Vet ikke hva slags psuer som passer i kabinettet så det får nesten noen andre anbefale. Her har du ihvertfall et oppsett som burde holde til ditt bruk en stund til en grei pris.

 

EDIT: Så at det fulgte med PSU :p

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Det største problemet med slike kabinetter er vanligvis kjølesystemet, som må være istand til å takle flere hundre watt og å få tak i en skikkelig PSU. Array-kabinettet har en 300W PSU av ukjent kvalitet, og jeg ville vært skeptisk til å kjøre noe mer enn hovedkort og HDDs på den, da kjølingen ikke er voldsomt bra heller.

 

Om du skal ha en heftig mITX-rigg burde du se på noen Lian-Li kabinetter, de har mange kabinetter som kjøler bra og er små og pene å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...