Gå til innhold

FOS Sommer 2011


Anbefalte innlegg

Ja, det er nok ikke lurt. Men å ha litt rosiner eller et par kjeks i stridsvesten er gull midt i en natt marsj. Spesielt sin første nattmarsj, da man verken er fysisk eller mentalt forberedt på hvordan kroppen reagerer.

 

Noe annet jeg husker på FOS var at folk hadde energidrikk i feltflaska. Det er en uvane som gjør deg dehydrert, slapp over tid og gir en kraftig ettersmak i flaska til senere når man skal ha rent vann. Gjort det selv - og det er ikke så smart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent vann i flaska, ikke energidrikk. Ikke spis energidrikk-pulveret som godteri -det er en grunn til at det skal blandes med vann. Spis måltidene når de skal spises, men spar gjerne sjokolade, rosiner, kjeks og annet småsnacks. Veldig kjekt å ha litt å bite i utover dagen/kvelden/natten.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, er det noe håp for å komme inn om man ikke løper på under 14:00(som er minstekravet) på 3000-meter? Sett at befalet mener man har lederegenskaper etc., og vil ha deg der. Og vice verca, kan man ryke ut grunnet manglende egenskaper, selv om man scorer full score på alt det fysiske?

Lenke til kommentar

- Spis en god frokost, evt. lunsj hvis hvis du skal løpe sent. Spis et par timer før testen for å unngå tung mage.

- Drikk mye vann dagen før og ikke minst før du skal løpe for å opprettholde væskebalansen.

- Varm opp godt! Du skal svette og være litt andpusten. Dette er for å gjøre musklene og hodet klar til testen. Strekk godt ut etter oppvarming.

- Få i deg karbohydrater rett før du skal løpe, f.eks. bananer (!), for å raskt gi kroppen energi.

- Få i deg vann, karbohydrater og proteiner innen 30 min etter testen.

Lenke til kommentar

3000 meter er vel en jævelig distanse. Det er for langt til at man kan gi absolutt full gass fra starten av, men for kort til at man kan begynne å disponere kreftene fornuftig. Så man må vel ha en mellomting tenker jeg. Ok jeg skal ikke på FOS og har ingenting med Forsvaret å gjøre etter at jeg på sesjon fikk et uheldig resultat. Men lykke til de som skal da. Eneste grunnen til at jeg henger rundt her er at jeg er interessert.

 

3000 meter på 14 er ikke noe umennesklig krav btw. Er ikke akkurat noen verdensrekord man går etter da.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

....

 

3000 meter på 14 er ikke noe umennesklig krav btw. Er ikke akkurat noen verdensrekord man går etter da.

 

Det er hele ett minutt lengre tid enn det som keves for å komme inn på krigsskolene.

 

Vanligvis er ikke det største problemet 3000. Kroppshevinger med overtak i bom derimot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...