Camlon Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Jeg skal ikke ta fra deg illusjonen. Det er selvfølgelig et definisjonspørsmål, men det har alltid vært mange forskjellige kulturer i USA. Det har vært mange forskjellige europeriske grupper, og selv i 1790 så var det 19% svarte. Det er noe helt annet enn Europa hvor det har vært veldig homogent (selv om enkelte politikere later som om de var multikulturelt fra dag en). 1
jjkoggan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Jeg har inntrykket mange nordmenn glemmer at europeerne som seilte ti USA tidlig i amerikansk historie ikke hadde gode forhold mellom hverandre som idag. Integreringsprosessen var veldig vanskelig blant europeere enn det som skjer idag. Det lignet mer som palestinere-israel forhold enn Norge -Sverige (forholdet idag) forhold på den tiden
jjkoggan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Jeg skal ikke ta fra deg illusjonen. Helt greit. Den beste måten å unngå ydmykelse er ikke å svare direkte, da tar du aldri feil, selv om debatten blir meningsløst 2
Tå. Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 En annen måte er å stille dumme spørsmål og kreve svar.
jjkoggan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Nei dumme spørsmål fører til ydmykelse. Å be noen å forklare seg hva en mener blir aldri et dumt spørsmål og alltid foret til en mer saklig debatt. Å bare svare med korte uklare kommentar er ikke debatt og er useriøs. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå