Gå til innhold

2 nye kameraer til ferien


Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe meg 2 nye kameraer til ferien, 1 lommekamera og 1 i en mellomstørrelse, dvs. litt mindre enn de noe større speilreflekskameraene. Jeg har forøvrig et Canon 50D fra før.

Jeg vurderer å anskaffe meg følgende 2 kameraer og ønsker innspill på dette,event. forslag til andre typer/merker:

 

Canon Powershot S95

FUJIFILM FinePix HS10

 

Hva trur dere? Er dette det beste valget jeg kan gjøre fra disse klassene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Powershot S95=OK

FUJIFILM FinePix HS10

 

Bruk 50D'en din. Bruk heller pengene på et godt ferieobjektiv hvis du vil slippe å ta med mer enn et objektiv. Kjøp en Sun-Sniper og du merker ikke til vekta og størrelsen på kameraet.

1000 kroner for en stropp å henge kameraet i? Høres helt villt ut spør du meg :ermm:

Trur jeg går for et litt mindre kamera enn 50D allikevel. Men takk for forslag og ide'.

Lenke til kommentar

Hva trur dere, er det trygt å handle disse kameraene fra Pixmania? Og får man instruksjonsbok på norsk/svensk?

 

Nei, nei og nei :)

 

Ta og google litt så finner du side opp og side ned om kjøpere som har problemer, selv om hovedmengden av kjøpere som handler fra Pixmania sikkert er fornøyd synes jeg mengde klager tilsier at man burde være forsiktig. Hovedproblemet er at de utgir seg for en Norsk nettbutikk og skal følge Norsk lov påstår de i alle reklamasjons-spørsmål at de er et fransk selskap og følger fransk lov.

 

Legg på noen hundrelapper og handle fra en seriøs norsk butikk er nok det beste, selv om jeg handler mye fotoutstyr fra utlandet kjøper jeg alltid selve kamerahuset fra en seriøs fag-handler i Norge hovedgrunne er garantier og et kamera inneholder mye leamik som kan gå i stykker.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, da dropper jeg Pixmania !

Vi skal på cruise til sommer'n og det er ikke aktuelt å ta med seg 50D på den turen. Derfor må jeg få anskaffet meg et mindre kamera-faktisk to pga. 2 familier. Derfor vurderte jeg overnevnte to kameraer.

Det skal tas bilder både ombord i båten men også mange landskapsbilder/sjømotiv. I tillegg blir det jo litt byliv med dertil fotografering. veldig greit å ha et kamera med filmfunksjoner i tillegg.

FUJIFILM FinePix HS10 til Pixmanias gunstige pris på 2.300 ser ut til å bli vanskelig å finne andre steder. I det hele tatt ser dette kameraet ut til å forsvinne fra markedet da det vel har kommet et nytt(HS20).

Når det gjelder Canon Powershot S95 kontra Olymus'en så er jeg veldig usikker på hva som er det beste valget. Dessuten synes jeg prisen på disse er rent for høye. Kanskje bør jeg vente til over sommeren? Jeg trenger de ikke før i august mnd. uansett.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt logikkenher. Dere skal på cruise, noe som muligens er det eneste cruiset dere skal på, men mange flotte opplevelser. Og så skal du du ikke ha med et skikkelig kamera og forevige minnene med?

Logikken er enkel; jeg må begrense hva jeg drar med meg og ønsker derfor et mindre kamera. Men jeg er enig; jeg trenger et godt, lite kamera til mitt trolig eneste cruise i livet :thumbup:

Lenke til kommentar

Logikken er enkel; jeg må begrense hva jeg drar med meg og ønsker derfor et mindre kamera. Men jeg er enig; jeg trenger et godt, lite kamera til mitt trolig eneste cruise i livet :thumbup:

Nå er kamera det siste jeg hadde begrenset meg på, men det er nå en gang meg.

 

Da bør du fokusere på et kompakt kamera med best mulig bildekvalitet. Drit i mye zoom; kompaktkameraer med mye zoom har liten brikke og suger rumpe i dårlig lys.

 

Canon G12, Canon S95, Olmypus XZ-1 Panasonic LX5 og Samsung EX1 er de som nevnes. Olympus XZ-1 er den jeg ville ha valgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logikken er enkel; jeg må begrense hva jeg drar med meg og ønsker derfor et mindre kamera. Men jeg er enig; jeg trenger et godt, lite kamera til mitt trolig eneste cruise i livet :thumbup:

Nå er kamera det siste jeg hadde begrenset meg på, men det er nå en gang meg.

 

Da bør du fokusere på et kompakt kamera med best mulig bildekvalitet. Drit i mye zoom; kompaktkameraer med mye zoom har liten brikke og suger rumpe i dårlig lys.

 

Canon G12, Canon S95, Olmypus XZ-1 Panasonic LX5 og Samsung EX1 er de som nevnes. Olympus XZ-1 er den jeg ville ha valgt.

Okey, takk for det. Jeg er bare nødt til å prioritere vekt/mengde og 40D'n er uaktuell på denne turen. Men jeg skal nå seriøst vurdere Olympus XZ-1 som to av dere nå har anbefalt,til tross for noe hør pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...