Gå til innhold

Junifest 2011 - k-h-s - nye motiver


Anbefalte innlegg

Junifest 2011 - k-h-s - nye motiver

 

Bruker:k-h-s

Utfordring:Da jeg har gått mange turer i nærmiljøet og andre steder og ofte endt opp på samme steder da jeg vet at der er det masse motiver. Først skal jeg gå andre steder en der jeg pleier når jeg tar bilder. Ser også ut til at Juni bli en måned jeg skal reise mye. Blir en tur til Kristiansand,og en til Tromsø. Da skal jeg prøve å finne helt nye motiver jeg ikke har tatt før.

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Canon 7D, Canon ef 50mm f1.8, Canon ef 70-200mm f2.8L USM, Canon 430exII, monopod, tripod.

Tilleggsutfordringer: Da jeg kjøpte meg blitz for ikke lenge siden og enda ikke fått prøvd den så mye tenkte jeg at nå er det jo tid for å bruke den litt også. Så må da prøve å få brukt den noe i bildene.

 

Og når jeg også skal finne nye motiver, som jeg selv ikke har brukt før. Kan jeg jo også kanskje prøve å utfordre det enda mer til å finne spennende vinkler slik at andre kanskej heller ikke kan kjenne igjen hva det egentlig er før de ser ordentlig på det.

 

Edit:Rettet noen skrifeil, sikkert fler enda

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Juni -I enhver hage er det en kran. I enhver hage er det en hageslange.

 

post-154783-0-65476400-1307378159_thumb.jpg

Canon EOS 7D + Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L @ 1/120s; f/4.0; ISO 160; 70 MM

 

Dette er jo et motiv jeg har gått forbi så utrolig mange ganger, men hvorfor har jeg aldri sett dette før? Hadde jeg kunne svare på det hadde jeg nok funnet veldig mange flere motiver rundt omkring. Men kan tenke meg at når jeg gikk å tittet steder jeg ikke har sett på mange år kom den kanskje tilbake tanker om hvordan det var på den tiden.

 

Har aldri sett dette motivet hjemme, eller andre steder før. Det er jo rart da jeg tok masse bilder i denne delen av hagen i fjor sommer.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

2. Juni - En varm junidag for meg, er kanskje ikke en varm junidag for deg?

 

post-154783-0-05182200-1307378433_thumb.jpg

Canon EOS 7D + Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L @ 1/640s; f/5.0; ISO 400; 155 MM

 

2. juni var en dag med sol og varme, og den første ordneltig varme og gode dagen jeg hadde hjeme i år. Tok meg da turen ned til mølleparken.

Når jeg skulle gå hjem satt det en jente som kanskje ikke syntes at 2.juni var en linke fin dag. Med hode mellom beina og snufs var det lett å se at ikke alle dager er like varme for enhver.

 

Har aldri opplevd å se noen sitte sånn, og da heller aldri tatt bilde av noen slik.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

3.juni - Det er alltids noe som stikker seg ut

 

post-154783-0-03007200-1307378915_thumb.jpg

Canon EOS 7D + Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L @ 1/1600s; f/2.8; ISO 100; 175 MM

 

Da jeg hadde maks 5 min på å få bilder denne dagen hadde jeg et stort press på meg. Jeg gjorde det enkelt, gikk ut på trappa. Sveipet kamera fra høyre til venste etter motiver. Etter bare noen sekunder så jeg denne samlingen av blomster som stakk opp i blomsterbeddet ved siden og fyrte av. Det ble treff på første skudd og jakta ble vellyket.

 

Blomster er jo noe jeg har tatt bilder av før, men har aldri stått så langt unna når jeg har tatt bilder av blomster. Heller aldri hatt de pakket inn mellom andre planter på denne måten.

Lenke til kommentar

5. Juni - Veien til en feiers jobb

 

post-154783-0-64101800-1307380092_thumb.jpg

Canon EOS 7D + Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L @ 1/250s; f/4.5; ISO 500; 70 MM

 

Da jeg så at huset hadde flere gode motiver jeg aldri før hadde sett før gikk jeg til nesten samme sted jeg tok bilde 1.juni fra. Derimot brukte jeg samme taktikk som 3. juni og sveipet i fra en side til en annen side og så etter motiver.

 

Har aldri som jeg kan huske tatt bild av en pipe, og har i allefall aldri komponert bilder på denne måten.

Tenkte veldig på jobben til feiere da jeg tok dette bildet.

Lenke til kommentar

Bra tema k-h-s! Og flott start også.

 

Hageslangen er godt utnyttet, kult at en så hverdagslig ting kan gi opphav til et så godt bilde.

Og jenta på brygga er et flott bilde (så jeg ikke det i farger nå nettopp? :hmm: Det er flott fanget, og fungerer fint i sort/hvitt.

Blomstene er nydelige, synes det er sjelden jeg klarer å isolere så godt mellom forgrunn og bakgrunn, og alt går sammen til en fin helhet med stor dybde. Flotte farger bidrar også godt.

Lenke til kommentar

liker veldig godt blomsterbildet ditt, ikke noe dårlig utbytte av å stikke nesa ut døra!

 

Er overrasket over at jeg liker ett bilde av en vannslange, men det ble også veldig bra. Ser nesten ut som at alt lyset i bildet kommer fra løvetannen. Morsomt :)

Lenke til kommentar

Gøy med masse positive komentarer. Jeg vet ikke, kanskje jobber jeg godt under press? Jeg vet ikke, er jo blidt vant med fotball og sport og ting som går fort å raskt. Så har "alltid" kamera på 8pbs og ai servo.

 

Men nå i junifesten har jeg satt ned på 1 bilde om gangen og one shot. Så gøy å gjøre litt nytt også.

 

Men nærmer seg igjen fotball og noen turer. Så blir jo spennende å se om jeg kan finne noen nye motiver der jeg har vært mye før. Og bare da finne en ny fotballspiller er ikke nok, må være en helt ny komposisjon og følelse i bildet. Kanskje klarer jeg det?

 

Har foøvrig bilde fra i dag også, men ikke redigert enda eller sett på annet en kameraskjermen. Og jeg har tenkt å ta et bilde hver dag så mye jeg kan, selv om jeg ikke har mer en kandidat "tittel". For jeg kan klare å levere et bilde nesten hver dag. Bar jeg samler opp litt som jeg gjør og laster opp i litt pulje. Og tar en dag per innlegg for bedre oversikt.

 

Skal også sett meg en liten utfordring og utforske mer i nærmiljøet på steder jeg har vært med aldri tatt bilder. Så det kan bli spennende. Hvis noen er kjente i område tar jeg gjerne imot en utfordring om å få et bilde av noe også.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

6.Juni - En dråpe her og en drpåe der

post-154783-0-08717500-1307452477_thumb.jpg

Canon EOS 7D + Canon EF 50mm f/1.8 @ 1/500s; f/4.0; ISO 200

 

Da det begynte så smått med regnvær i går så tok jeg turen ut i bare noen få små minutter når jeg hentet posten. På vegen nedover tok jeg mine første bilder av et lønneblad, og mitt første bilde noensinne av noe med dråper på denne måten.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

7.Juni - En hobby er flott, men å kombinere de er topp

post-154783-0-24671700-1307471972_thumb.jpg

Canon EOS 7D + Canon EF 50mm f/1.8 @ 1/800s; f/1.8; ISO 200

 

 

Da sykkel, og landeveissykling er min andre lidenskap ved siden av fotografering følte jeg tiden for noen bilder av den var på tide. Var noe mørkt da jeg kom på ideen så ble noe vanskelig. Men fikk da i allefall et greit bilde.

 

Må vell snart beynne å trene litt til Eidsvold - Oslo?

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Flott utsnitt / komp fra lønnetreet, herlig hvordan lyset faller inn, dråpene og de flotte fargene. Dette kan selges både som plakat og postkort :yes:

 

Liker og sykkelen, det er tilstrekkelig stramt utsnitt og dof til å bli skikkelig bra. Sepia fungerer godt her.

Lenke til kommentar

Jeg har en god bunke med bilder jeg skal komme med.

 

Har faktisk et bilde i fra hver dag hvis jeg ikke tar feil. bortsett fra lørdag 4mai og lørdag 11.mai. Burde kanskje satset på et høyere deltakernivå.

Vi venter i spenning ...

 

Jeg gjør det selv :tease:

 

Bildene skal komme, men har noen travle tider med mye fotball og reising. De skal komme så fort som bare mulig, og får noen dager så jeg får fikset det nå straks.

Lenke til kommentar

8.Juni - Alt som går opp, må en gang ned

 

post-154783-0-76636800-1308689930_thumb.jpg

Canon EOS 7D + Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L @ 1/500s; f/4.5; ISO 100; 200 MM

 

Noen som bor i en vei nedenfor oss har hatt noen store bjøretrær. Nå ble disse saget ned og utstikten ble mye bedre.

Disse bjørkene har jo vokst seg oppover i mange år. Men som vi vet, alt som går opp må igjen ned. Og ned gikk buskene.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...