Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær som skal dra BF3 på maks


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå fått i oppdrag av en kompis å sette opp et oppsett til han som kan dra BF3 på absolutt høyeste settings når det kommer ut.

 

Etter å ha hørt at traileren Dice har lagt ut ble lagd med et GTX 580, regner jeg med at det lønner seg med litt mer krutt hvis man skal ha en PC som varer noen år.

 

Så langt har jeg satt opp disse komponentene:

 

HK: Asus P67 Sabertooth

CPU: I5-2500K

RAM: XMS3 1600Mhz CL9 8GB

PSU: HX750

SSD: Vertex 2 64GB

GPU: Asus GTX 590

 

Har dere noen forslag til hva som kunne forandres på?

 

 

EDIT: Forandret førstepost

Endret av Athey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinett har han? Og skjerm, tastatur og mus osv?

 

Ellers vil jeg si at det kunne vært lurt å fortelle oss en max prisgrense på det samlede oppsettet.

 

Dette ville jeg ha forandra på nåvæerende oppsett

 

CPU: Ut i fra det jeg skjønner er det spillytelse i fokus og da er en i5-2500k mer enn bra nok. Alle andre på forumet her kommer til å si nøyaktig det samme.

 

PSU: Du trenger nok ikke 850W, jeg ville ha kjørt en PSU med lavere effekt og spart noen kroner og brukt de andre steder, eller brukt de på en PSU av bedre kvalitet. F.eks denne.

 

GPU: Herregud... Skjangsen for at han trenger ett skjermkort for 5000 kroner er ivertfall minimal, du finner helt kurante skjermkort for halvparten av prisen.

Lenke til kommentar

GPU: Herregud... Skjangsen for at han trenger ett skjermkort for 5000 kroner er ivertfall minimal, du finner helt kurante skjermkort for halvparten av prisen.

Blir presisert at han vil ha det kjørende på maxed settings (fortrinnsvis flytende?), noe et skjermkort til halve prisen neppe klarer. Hva som lønner seg på GPU-fronten beror i stor grad på hvilken skjermoppløsning vedkommende kjører. Er heller ikke mulig å garantere noe som helst, siden ingen har den fjerneste anelse om hvor krevende spillet faktisk er.

Lenke til kommentar

Godt mulig, men han klarer helt sikkert å kjøre med max innstillinger (så klart er dette umulig å garantere) med ett GTX 580 også som koster fort ca 1500,- mindre.

 

Ett skjermkort til 5000,- som garantert koster mer du får er uansett unødvendig spør du meg ;)

Lenke til kommentar

BF3 kommer nesten garantert til å få et Geforce GTX 580Ti til å knele på max settings. Det tilsier all min historiske erfaring når det gjelder lansering av nye grafikkmotorer og nåværende tilgjengelig hardware. Skal det være et krav ville jeg nok tatt med et 590Ti, evt et 580 med muligheten for SLi. Koster og være kar!

Lenke til kommentar

Verstingutgaven av GTX 580 klarer i denne testen fra Guru3d.com et gjennomsnitt på 75FPS ved 1920x1200 maxed i BFBC2, noe som holder i bøtter og spann for de fleste. ~50FPS på 2560x1600 og man kan få merkbare problemer, kommer litt an på hvor gjevnt det flyter og hvor sensitiv personen er. Tror dog ikke man på noen måte kan anta BC3 kommer til å være mindre krevende; det man har sett av Frostbite 2.0 så langt tilsier vel heller det motsatte.

 

Stiller meg derfor bak Hyd; 2stk GTX570/580 i SLI (eller tilsvarende AMD) er det logiske valget hvis man har såpass høye krav til de visuelle effektene, gitt at vedkommende ikke bruker 3D eller kjører over flere skjermer.

 

...også må han selvfølgelig klokke prosessoren for å holde følge, iallfall om BC3 blir i nærheten av like CPU-sulten som forgjengeren.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ja, jeg er klar over at dette er overkill i dag, men som sagt, han ville spille med de absolutt høyeste grafikkinstillingene, og da koster det så klart litt mer.

 

Det hadde så klart vært mer fornuftig med I5-2500K, GTX 560ti, den ser jeg, men det oppsettet hadde ikke greid BF3 på maks!

 

Går muligens ned til 2500K, siden spillet sikkert ikke kommer til å ta i bruk over 4 kjerner uansett, så da blir vel Hyperthreading bortkasta.

Endret av Athey
Lenke til kommentar

Hvordan ville et GTX 560ti SLI oppsett gjort det i forhold til GTX 590 forresten?

Kunne spart en del kroner på det, men så er det vel kanskje noen bakdeler med å velge to enkelt-kort i SLI også, eller får man de samme problemene med to-kjerna kort også?

Lenke til kommentar

Hvis det bare er BF3 han tenker på så er det jo et halvt år til dette slippes. Jeg hadde ventet til godt utpå høsten før jeg fant komponenter til dette. (Det er i alle fall min plan ;) )

 

Jeg kan jo prøve å overbevise han om å vente, men regner med at han vil ha den nå ;)

Lenke til kommentar

Hvordan ville et GTX 560ti SLI oppsett gjort det i forhold til GTX 590 forresten?

Kunne spart en del kroner på det, men så er det vel kanskje noen bakdeler med å velge to enkelt-kort i SLI også, eller får man de samme problemene med to-kjerna kort også?

 

Guru3d.com har en test med 560Ti opp mot 590Ti og 580Ti i BC2.

 

Alle innstillinger satt til maximum 1920x1080.

 

560Ti SLI: 80 FPS

580Ti: 67 FPS

590Ti: 106 FPS

 

Der har du en pekepinn. Hvor mye de FPS'ene kommer til å synke på BF3 blir jo bare spekulasjon. Dette var gjennomsnittsmålinger by the way. Så forvent litt drop på disse.

 

Edit: Skal han ha mulighet for SLi må han ha mer enn 650W PSU?

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

gå for i5 2500k istedet for i7 2600k ! du trenger mest sannsynlig ikke mer enn 650w psu heller..

 

Da har jeg gjort som du og flere andre sa, og gått ned til HX750 og 2500K.

Sparte en høvding der, takk! :)

 

Hvordan ville et GTX 560ti SLI oppsett gjort det i forhold til GTX 590 forresten?

Kunne spart en del kroner på det, men så er det vel kanskje noen bakdeler med å velge to enkelt-kort i SLI også, eller får man de samme problemene med to-kjerna kort også?

 

Guru3d.com har en test med 560Ti opp mot 590Ti og 580Ti i BC2.

 

Alle innstillinger satt til maximum 1920x1080.

 

560Ti SLI: 80 FPS

580Ti: 67 FPS

590Ti: 106 FPS

 

Der har du en pekepinn. Hvor mye de FPS'ene kommer til å synke på BF3 blir jo bare spekulasjon. Dette var gjennomsnittsmålinger by the way. Så forvent litt drop på disse.

 

Edit: Skal han ha mulighet for SLi må han ha mer enn 650W PSU?

 

Takk!

Tror det blir GTX 590 da, med en HX750.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...