Gå til innhold

Bærbar med sandybridge og AMD gpu


Anbefalte innlegg

Ser at HD5870 kommer bedre ut enn gtx460, i de fleste tester

 

Problemet er at HD6870, som også kunne fungert, nesten ikke er å finne i bærbare.

 

Så stanger hodet litt mot veggen nå :p Billig eller dyr laptop :S

 

 

GTX560(mid-high) kommer nok aldri i nærheten av HD6970(High-end), sine ytelser.

 

 

Men når det kommer til Kunshan P150, så har jeg enda ikke funnet ut om den støtter sata-600

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å opplyse hva jeg landet på.

 

Det ble en hybrid disk

Det ble en blank skjerm

Det ble ett gtx 460m

og det ble ikke e-sata.

 

Det ble denne:

ASUS G53SW ca.8500kr

 

Det fine med sandybridge er at det er støtte for SATA/600

Så kjøpte meg en CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 120GB SSD MLC til å erstatte hybriden med.

Kjøpte ogse 4Gb til med ram for ca. 300kr :D

 

Skal vistnok følge med utsyr til å bytte ut optisk drev med en ekstra HDD også, men gjenstår å se.

Modellen får også skryt for bra kjølesystem, og lite vifte støy :D

Lenke til kommentar

Ja. Er jo typisk, dagen før den kommer på post kontoret, får jeg tilbuds-mail fra ps.no om samme laptop til 7995kr. 500kr billiger

 

Går inn på dustin for så å finne ut at de har kommet med flere nye ASUS maskiner siste dagene.

Så endte opp med å ringe til dustin, for så å få tilsendt retur opplegg til laptop og minnebrikker, SSD disk beholder jeg.

 

Skal bestille denne, trass en potensiell ventetid på 3uker.

http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx

Er i utgangspunktet samme modell, bare med 6Gb ram, og 2*500Gb ikke hybrid disker(ser sån ut), bedre lyd, og en betydelig bedre CPU. :D

 

Regner med at Intel® Core™ i7 2630QM er en quad core.

 

 

 

Men........ (alltid ett men)

 

På dustin sin spesifikasjons side over denne laptoppen skrives det:

 

Minne

Minne (inkludert/maks) 6 GB / 8 GB (i7 med 8Gb som max høres lite ut)

Minneplasser (totalt/ledige) 4 stk / 2 stk (Må være 1*4gb brikker og 1*2gb brikke som står i fra før)

 

På ASUS sine sider for G52SW, der står det:

 

Memory DDR3 1333 MHz SDRAM,4 x SO-DIMM socket for expansion up to 16 G SDRAM Quad Core,2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM Dual Core

 

 

Så ut ifra det jeg har lest, så er 16Gb max....ikke 8Gb.

 

Noen som har noen tanker rundt dette?

Kan jeg f.eks. kjøpe 6Gb til, og da sitte med 12Gb totalt?

 

Dustin har god kunde service, så mulig jeg ringer igjen vist ingen vet noe om emnet.

 

 

Men takker på forhånd for all hjelp :)

Endret av ThaOva
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpet som aldri tar slutt.

 

1.6 kjøpte jeg den første laptoppen fra dustin.no, som jeg sendte i retur, nå er det 24.6 og har fremdeles ikke fått penger på konto. Fikk forklaring at jeg ble kreditert den 22.6, men grunnet ferie så sender de ikke ut pengene ut før tidligst 27.6, som igjen gjør at pengene ikke er på konto før månedskifte.

Har da tatt 1 HEL MÅNED og bestille en pc og få sendt den i retur med Dustin.no

 

For å så TOPPE det hele, har de fjernet ordren min på den nye pc`en de skulle sende, som jeg RINGTE å fikk lagt av etter å ha sendt den første i retur, så ikke ordren skulle forsvinne etter 15 dager!!!!

Jeg ringte inn fordi de er treige med å sende pengene fra den forgje laptoppen tilbake til meg, har ikke råd til å legge ut for flere laptopper.

Det til ingen hjelp.

Nå er det 1 HEL NY MÅNED å vente på tilsvarende modell.

 

Og det er løgnen her som stikker mest, da jeg sitter uten pc, og ikke finner alternativer.

Og at det nå kommer til å ta enda flere uker før jeg sitter med en laptop i fanget.

 

Har ikke noe alternativer i det hele tatt til den jeg hadde valgt ut, så er utrolig bittert og surt. Men kan heller ikke støtte/kjøpe noe av, ett selskap som behandler meg så dårlig som dette. Prinsippsak!!

 

Uansett uaktuelt og vente på en pc med hypotetisk leveringsstid på 1 måned enda en gang.

 

Hjelper ikke at de har hyggelige folk å snakke med i support når det viser seg at man ikke kan stole på det de sier.

Kundesupporten er derfor IKKE bra. Love og Lyge er det de har gjort med meg.

 

De kunne heller ikke tilby med noe som helst i kompensasjon/oppreisning, absolutt INGENTING!!!

Med mindre man blir glad for å havne i en prioiteringskø.......i ett system som har sviktet meg grovt allerde, og hvor man blir fårespeilet en NY ventetid på 1 måned. NEI TAKK!!!

 

 

DETTE ER FOR DÅRLIG DUSTIN

 

 

Så nå er jeg tilbake til start når det kommer til pc, snart 2 måneder i dass på å vente på ingenting.

 

Vanskelig å forklare hvor frustrert, forbannet og skuffet jeg er nå på Dustin.no, sviktet meg totalt!

 

Og her sitter jeg igjen som den store taperen som har brukt masse tid og penger på å oppnå ingenting.

Ingenting annet at det er 1 mindre forhandler jeg vil benytte meg av i fremtiden.

 

Og her sitter jeg uten laptop, og uten å kunne se hvor jeg skal finne noe tilsvarende fra en annen levrandør.

Sitter også uten pengene, da de bruker minst enda 1 uke på å finne veien hjem, så får bare krysse fingre for at det ikke blir flere utsetteler pga. ting som sykdom ol.

 

Etter behandlingen fra Dustin.no, er det meget tvilsomt at de beholder meg som kunde.

Kommer heller aldri til å anbefale Dustin, snarere tverrt imot.

 

Har betet i meg all ventetiden det har hvert så langt i denne saken, men så selger de pcen de skulle holde av til meg til andre, og forteller meg at jeg må vente en ny måned.....hva skal man si til noe sånt? hvordan skal jeg forholde meg til det?

 

Det ironiske her er at jeg egentlig hadde tenkt og følge opp med en hyggelig post i denne tråden om hvordan kjøpet hadde gått. Og var egentlig fornøyd, vist jeg ser bort fra at TTT med Dustin.

Men på 10min forandret alt seg.

 

 

ps! CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 120GB SSD MLC måtet sendes i retur sammen med første laptop og ram, pga. feilproduksjon fra Corsair.

 

Skuffelsen er fullkommen :(

 

Og når jeg tenker på det, så har jeg faktisk tapt penger på dette, med alle telefonene og all tiden jeg har brukt på saken.

Vurderer og klage høyere opp i Dustin, men ser ikke vitsen med å bruke mer tid på Dustin. De kan jo ikke trylle.

Og er ikke intrisert i å høre flere beklagelser og unnskyldinger, da det ikke hjelper meg med å få ny pc eller å få pengene igjen innenfor en normal tidsramme.

Endret av ThaOva
Lenke til kommentar

Auda, den virket veldig sur. Jeg føler med deg :ermm:

 

Jeg kan jo si at jeg aldri har hatt noen problemer med leveringstider fra dem, men det hjelper deg fint lite.

 

Mitt tips: Ringer du og klager lenge nok vil du komme frem. Dette fungerer med de fleste som Telenor, Canal Digital, Komplett.no og Netshop av det jeg har prøvd. Eneste minuset er at du blir litt irritert, men du får jo en fin historie å fortelle etterpå :whistle:

Lenke til kommentar

Auda, den virket veldig sur. Jeg føler med deg :ermm:

 

Jeg kan jo si at jeg aldri har hatt noen problemer med leveringstider fra dem, men det hjelper deg fint lite.

 

Mitt tips: Ringer du og klager lenge nok vil du komme frem. Dette fungerer med de fleste som Telenor, Canal Digital, Komplett.no og Netshop av det jeg har prøvd. Eneste minuset er at du blir litt irritert, men du får jo en fin historie å fortelle etterpå :whistle:

 

 

Joda, kan jo ringe inn å klage mer. Men tjener jo ingenting på det.

De har fremdels solgt Pc`en min og har ikke flere, pengene mine kommer fremdeles til å ta over 1 uke før jeg har fått tilbake, så får ikke kjøpt andre heller. Ikke kunne de ta pengene fra første pc og sette på ny pc heller, alt må igjenom bank.....og treig økonomi avdeling.

 

Og står fremdeles uten pc. Og uten reelle alternativer til den.

Så får håpe det dukker opp andre levrandører av samme modell, vist jeg uansett må vente i 1 måned til på latop, så blir det IKKE dustin.

Og ser jo ut som jeg må vente flere uker.

 

Tror jeg aldri har blitt behandlet så dårlig av en segler/selskap før, selv ikke netshop og deres 4 ukers leveringsti, på varer som står er på levrandør-lager plager like mye.

 

Så hos dustin må man spørre om lov til å kjølpe visse modeller, ettersom de er de eneste som leverer de, og det ikke finnes gode alternativer. Bør kun bruke e-post med dem, da man trenger dokumentasjon vist man må gå til forbruker rådet.

Helst med underskrfiter og det som er ;)

 

Syns ikke historien er noe fin, dustin stakk meg i ryggen når de solgte pc`en min, som liksom skulle hvert lagt av til meg.

 

Kan avnt. klage til ASUS også, om hvordan Dustin har representert merket deres. Vurdere og skifte merke også, men det har med alternativer og gjøre.

 

Men tror ærlig talt jeg ikke gidder eller orker ha noe mer med dem å gjøre

Endret av ThaOva
Lenke til kommentar

Gikk noen dager til, så var laptopen på lager igjen. Fikk ringt inn, å snakket litt med dem.

Fikk avslag i pris og fri frakt. :) Sier meg fornøyd med det.

Tok 2 dager fra den var bestillt til den lå på postkontoret i Bergen, klar til henting.<--utrolig men sant :D

 

 

 

Så nå gjenstår det og se hvor lang tid det tar å få retunert pengene fra retur laptoppen......

ble kreditert onsdag for 10 dager siden, men fremdeles ikke sett snurten av penga.

 

 

Er fornøyd så lenge pengene snart dukker opp, har skjønt at TTT med Dustin.

 

Så nå gjenstår det å få en Corsair GT SSD i hus og en brukenes sekk jeg kan ha Asusen i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...