Gå til innhold

Bærbar med sandybridge og AMD gpu


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er på jakt etter en ny laptop i størrelsen 15" - 17", til en pris av ca.10k +\+

 

Kravene er som følger:

 

-Sandy Bridge chipset, i5 minimum

-Full HD skjerm, helst matt

-AMD HD5870 eller bedre, ikke NVidia

-Ønsker heller ikke hybrid disker som HDD (flere asus bærbare har dette som defult)

-Ikke Acer

 

Problemet er at jeg sliter med å finne gode kandidater, og håper å få hjelp til dette av dere. :)

 

Følger med på sidene:

 

komplett/mpx

ps

netshop

pixmania

multicom

advance

dustin

netonnet

 

Er det noen butikker jeg har glemt og se på?

 

Så langt virker det som ASUS, MSI og Multicom har de beste tilbudene...?

 

Tanker og forslag taes godt imot :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner nesten ingen som samsvarer 100% med ønskene dine jeg. Det er enten kravet om "ikke Nvidia" eller matt skjerm som setter begrensingene.

Den nærmeste jeg kommer, ja faktisk de eneste som du kan få 100% samsvar på, er Multicom Kunshan P150 eller P170, der du kan (og bør) velge matt skjerm, og med HD 6970M skjermkort.

 

Tar vi bort ønsket om matt skjerm, så er HP Envy 17-2050eo et alternativ. Men HD 6850M er vel ikke fullt så kraftig som HD 5870.

 

Finner f.eks. ingen kombinasjoner av HD 5870 (eller bedre) og Core i5 Sandy Bridge, sammen med 1920x1080 oppløsning.

 

Men for all del, bruk prisjakt.no, bruk filtrene og finn en selv som passer nogenlunde.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Matt skjerm er ikke ett must, men foretrekker det :)

 

Er gtx460m i nesten alle bærbare med nvdia løsning, har sett at det står gtx560m i ett par modeller fra komplett/mpx. Men etter og ha lest om emnet, så legger gtx560 seg ett sted i mellom gtx460 og hd5870......

 

HD5870, HD6870 og HD6970 er vel de mest aktuelle kortene sån som jeg ser det.

 

AMD gir litt mer "bang for the bucks"

 

Skal spille BF3 og Diablo3 med høye innstillinger(når det kommer seff.), og tidvis noen adobe programmer ol.

 

Tror faktisk den Hp`en du viste link til er det nærmste jeg har kommet kravene, vist vi ser bort fra de dyrere modellene til multicom og alienware.

 

Takker for tipset om prisjakt :)

 

Virker som det er litt mangel på gode alternativer med sandybridge og en god AMD gpu :(

 

MSI har ett lite pluss i margen med at de har plass til 2*2,5" HDD`er i en 15", men trekker ned med gammelt chipset og/eller gtx460m

 

Var en stund snakk om at MSI skulle komme med en GX680r med AMD gpu, men tror msi har glemt den.

De har kommet med GT680r med det vanlige gtx460m kortet, men utgår da man finner andre laptopper til mye bedre pris med nesten samme utstyr.

Lenke til kommentar

Antallet bærbare med kraftige AMD skjermkort er forsvinnende lite i forhold til Nvidia i disse dager, så jeg synes du begrenser utvalget ditt unødvendig mye med det kravet. Det lønner seg aldri å være fundamentalistisk fanboy ;) GTX 460M er et utmerket skjermkort til en helt ok pris.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hehe, har i utgangspunktet ikke noe imot nvidia, er heller det at AMD gir bedre ytelse vs. pris.

 

Gtx460 er også blitt ett gammelt kort, og er rett og slett litt for dårlig.

 

Men er blitt mer tilbøyelig de siste dagene, nettopp pga. få alternativer.

 

Syns også det er rart at man ikke bruker noen av de bedre nvida kortene i enkelte modeller, f.eks. gtx 485

Lenke til kommentar

GTX 560M kommer på de nye G54/G74 maskinene til Asus, i løpet av den nærmeste måneden, tenker jeg. Men 560 er en ytterst liten forbedring i forhold til 460 da. Det er stort sett snakk om litt mindre strømforbuk og varme. Og de andre produsentene i denne klassen (Alienware, Clevo, MSI) kommer nok snart etter.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det finnes:

 

Alienware M17x

http://www.dell.com/...ienware-m17x/pd

Sandy Bridge I7

AMD 5870M , ett eller to i crossfire

 

Alienware M17x R3

http://www.dell.com/...ware-m17x-r3/pd

Sandy Bridge I7

AMD 6870M , 6970M eller nVidia 460M

Den øverste er ikke Sandy Bridge, Syar.

 

Ok - så det rett etterpå .

Alienware har to alternativer med foretrukket AMD grafikk løsning hvor den ene også er basert på nyeste intel brikkesett/CPU M17x R3 (Sandy Bridge).

Lenke til kommentar

Alienware er jo supre pcer, men å bruke nesten 20k på bærbar utgår for min del.

 

Vet ikke om dere får opp listen http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w7v01&c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&model_id=alienware-m17x-r3

 

En annen ting er at alinware pris setter gtx460m til 200kr mer enn HD6970, noe som virker rart siden HD6970 er ett mye bedre kort en gtx460.

 

 

edit: stavefeil

Endret av ThaOva
Lenke til kommentar

Ja det siste du nevner der er merkelig.

 

Ja, vist du trykker på siste lenken jeg la ut, og ser på skjermkort.

Så står HD6870 som defult, for hele 1700kr ekstra får man gtx460m.

Mens for 1500kr ekstra får man HD6970.....

 

 

Vet ikke om det er skrive feil eller ikke, uansett ikke en bra pris

Lenke til kommentar

Ja. Hp virker som de har kommet seg. Men HD6850/HD5850 blir hakket for dårlig for min del.

 

Så sitter egentlig igjen med disse valgene:

 

-Bli sittende på gjerdet noen uker til(å håpe på bedre bærbart utvalg)

-Multicom laptop til 15k (i utgangs-punktet for mye å å bruke)

-Ta meg til takke med en bang4bucks bærbar til 8k (med sandybridge og evnt. GT555)

 

GT555 skal vistnok ligge 10-15% under GTX460 i hastigheter.

 

Men HD6970 some er førstevalget mitt, ligger tett opp under gtx485

Lenke til kommentar

Må du ha AMD HD6970M da.

 

 

GeForce GTX560M er rett rundt hjørnet

The performance of the GeForce GTX 560M should be near the GTX 470M / 480M and according to Nvidia even beat the fast AMD Radeon HD 6970M. Therefore, even demanding modern games should run fluently in high resolutions.

 

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0.html

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det der må tas med en klype salt. GTX 560M er bare litt sterkere enn GTX 460M, og da er det enda et godt stykke opp til HD 6970M og GTX 485M. Husk at de sistnevnte er nært dobbelt så kraftige som GTX 460M. Det er nok bare spekulasjoner fra Notebookcheck's side. Men det blir kanskje et lite hakk bedre enn HD 5870M.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...