Gå til innhold

Spørsmål om forsikring og anbefaling til ny smarttelefon


Anbefalte innlegg

Heihei. Min iPhone 3GS 32GB ble frastjålet. Har god reiseforsikring, og siden 32GB ikke lenger er i produksjon så får jeg kanskje penger istedenfor? (Noen som kan bekrefte det?)

 

Uansett, har sett litt på smarttelefoner, og det virker som om Galaxy S II er bedre enn iPhone 4. Så tenker på å kjøpe denne. Bare et par spørsmål:

 

Hvordan er musikkprogrammene? Har man noe tilsvarende iTunes? Spotify fungerer som på iPhone regner jeg med. Spotify synkroniserer biblioteket sitt med iTunes. Synkroniserer den biblioteket sitt med musikkprogrammet på Galaxy S II?

 

 

Og hvordan fungerer denne telefonen med Mac? Mulighet for lett sikkerhetskopi av programmer og kontakter?

 

Var egentlig helt fornøyd med iPhone 3GS. Synes dog ofte at det gikk litt tregt. Men brukervennligheten var super. Hvordan er brukervennligheten på Galaxy S II?

 

Takker for svar. Får jeg igjen penger så satser jeg på å kjøpe 32GB versjonen av denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SG s2 er mye bedre enn iPhone4. du bør også ta en titt på nye HTC sensonation som kommer nå i Juni. tror det blir en knall telefon! jeg ville uansett ikke gått for iphone av prinnsipielle grunner.

 

Har selv mac og htc, de funker kjempegodt sammen. Det er ingen problem å laste over mp3 filer til telefon og du kan bruke musikkprogrammet på telefonen eller laste dem inn på spotify på lokal files. Har heller ikke hatt noen problemer med synkroniseringen og sikkerhetskopier. bruker til og med mobilen som modem slik at jeg får mobilt nettverk fra mobilen. Regner med det funker likedan på en SG s2, om du skulle gå får den:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Jeg blir litt skeptisk til å ta imot råd av noen som ikke kjøper iPhone av prinsipp. Men, det finnes kanskje ingen objektive mennesker i PC vs Mac og Android vs iPhone...hehe

 

Jeg er ikke en "apple-hater" om det er det du er redd fårr, har jo tross alt kjøpt mac. Men jeg synes aldri iphone har vært noen god telefon, ved spessifikasjoner eller at alt skal presses igjennom itunes og andre apple produkter. synes bare det blir knotete osv. når man kan bruke den fritt som alt annet skal jeg vurdere d. jeg kjøper ting fordi de passer meg best eller at jeg liker dem.

Lenke til kommentar

Jeg har både iPhone og Galaxy S2 i hus nå, sammen med en håndfull andre telefoner.

 

Galaxy S2 liker jeg bedre på alle måter rett og slett, og om du vil den skal se ut som iPhone, ja så kan du det også med egne ikoner og themes.

 

Tar litt tid å sette seg inn i ett nytt system, men det er kjempe artig og en oppdager nye muligheter hele tiden. Jeg er rett og slett kjempe fornøyd med min S2.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mye innspill om at Iphone var så mye enklere, at android var komplekst å finne frem i osv osv før jeg kjøpte min.. Har kun hatt en 3gs i en mnd tidligere (da den kom ut, men jeg ga den opp tidlig da jeg hadde en jobb dengang som krevde MYE batteri og bruk i bil (fy meg) )

 

Nå kjøpte jeg S2, og forstår ikke hva de snakket om.

Jeg liker den mye bedre enn iphonen jeg hadde (som dama fortsatt har).

Bare det å ha tilgang på alt jeg ønsker, istedet for å bli overstyrt av Apple sine programmer/løsninger, er jo en drøm.

 

Eneste nedtur er batterikapasitet, men det blir helt tdelig mye bedre såfort den siste oppdateringen i firmware er klar for nedlastning i norge nå.

Lenke til kommentar

Samsung Kies som brukes til å oppdatere og synkronisere telefonen finnes ikke for Mac. Du kan selvfølgelig bruke andre programmer til å synkronisere f eks musikk (doubletwist, spotify), men programvareoppdatering krever tilgang til Windows. Måtte bruke vmware når jeg skulle oppdatere min Galaxy 5. Sikkerhetskopi vet jeg ikke hvordan det er med.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

 

...Hvordan er musikkprogrammene? Har man noe tilsvarende iTunes? Spotify fungerer som på iPhone regner jeg med. Spotify synkroniserer biblioteket sitt med iTunes. Synkroniserer den biblioteket sitt med musikkprogrammet på Galaxy S II?

 

 

Og hvordan fungerer denne telefonen med Mac? Mulighet for lett sikkerhetskopi av programmer og kontakter?

 

...

med et program som heter doubletwist kan du synkronisere musikk og video du har på maskinen din over wifi. noe som også er en funksjon som spotify premium har(uten video).

 

når det gjelder synkronisering så synkroniseres alle kontaktene dine automatisk mot gmail, og ved hjelp av et program så kan du også ta backup av smsene dine til gmail.

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Eneste nedtur er batterikapasitet, men det blir helt tdelig mye bedre såfort den siste oppdateringen i firmware er klar for nedlastning i norge nå.

 

Den vil heller ikke løse Android OS-battery drain-issuen..

Av den enkle grunn at Google ikke har lansert noen Gingerbread uten den feilen enda..

Lenke til kommentar

2.3.4 fikset vel den feilen? Den fikset ihvertfall noe

 

2.3.4 har samme feil som andre Gingerbread-versjoner..

 

vil ikke si dette gjelder alle android enheter. kjører selv 2.3.3 og her ligger android os på 2% etter 16 timer.

 

Det gjelder alle Gingerbread-enheter, men det er vilkårlig om buggen dukker opp på den enkelte mobil..

Du er altså heldig.

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke huske noen spesiell endring i batteritiden siden Froyo. Hvilken mobil/produsent har du brukt?

 

Det er irrelevant hvilken mobil jeg har egentlig.

Google har vel bekreftet at det er en bug i alle versjoner av Gingerbread etter hva jeg har fått med meg.. Og jeg leste i samme artikkel (Som jeg ikke finner igjen..) at 2.3.4 også er rammet av problemet.

 

Men som sagt, det er altså ikke alle som er så heldige å få problemer.

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke huske noen spesiell endring i batteritiden siden Froyo. Hvilken mobil/produsent har du brukt?

 

Det er irrelevant hvilken mobil jeg har egentlig.

Google har vel bekreftet at det er en bug i alle versjoner av Gingerbread etter hva jeg har fått med meg.. Og jeg leste i samme artikkel (Som jeg ikke finner igjen..) at 2.3.4 også er rammet av problemet.

 

Men som sagt, det er altså ikke alle som er så heldige å få problemer.

 

Dette er jo noe som blir ordnet, så ikke noe å tenke på. Bare irriterende frem til de sender ut en oppdatering som ordner dette.

 

Leste flere steder at feilen er funnet og vil bli utbedret innen kort tid.

Lenke til kommentar

Det virker som de snakker om noe bugs, noe som enten kan bli fikset kjapt eller ta lang tid. Folk som kjøpte Optimus 2X fra LG sliter f.eks. med random reboots som ikke er fikset, og Samsung har ihvertfall vært ganske trege med oppdateringer tidligere.

 

Men ja, hvis man ikke støter på noen bugs, så kan man ifølge GSM Arena forvente:

Cutting to the point, the Galaxy S II survived through 82 hours before its completely charged battery went flat. The handset was hooked up to a 3G network at all times and endured the following usage:

• 90 minutes video playback

• 2 hours music playback

• 40 minutes voice calls

• 30 minutes navigation

• 30 minutes general usage

• 10 minutes browsing

• 10 minutes shooting photo and video

• 20 min gaming (Angry birds, if you should know)

 

Det hørtes egentlig ikke så ille ut det der, men mulig det er noe dårligere enn en iPhone 4, ihvertfall scorer iPhone 4 bedre i samletesten for nettlesing. Tipper det har noe med at den store skjermen trekker en del strøm i vanlig bruk.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Wait what?

 

Er batteriet på telefonen rævva? Altså det funker for meg å lade den hver/ annenhver kveld, men det må ikke bli slik at jeg ikke kan surfe så mye på internett bare fordi batteriet lekker mer enn regjeringen i Kongo!

 

Det er nå nesten 18 timer siden jeg tok telefonen av lading. Jeg har nå 48% batteri igjen, og jeg har brukt telefonen over gjennomsnittet i dag. Konstant på wifi/3g, hørt musikk, wimp, sett film, spill, sms, samtaler, surfing, bilder osv.

 

Det er bedre batteri på denne telefonen enn jeg har på iPhone 3g, Desire og Hero. Det er et problem når den er tilkoblet rutere fra Dlink, da tappes batteriet raskt, men på alle andre rutere er det ikke noe problem.

 

Samsung er ikke trege med oppdateringer. De har siden denne telefonen kom ut kommet med to nye firmwarer til telefonen og to nye firmwarer til kameraet. Synes dette er veldig bra jeg og viser at de retter problemer så raskt de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wait what?

 

Er batteriet på telefonen rævva? Altså det funker for meg å lade den hver/ annenhver kveld, men det må ikke bli slik at jeg ikke kan surfe så mye på internett bare fordi batteriet lekker mer enn regjeringen i Kongo!

 

Det er nå nesten 18 timer siden jeg tok telefonen av lading. Jeg har nå 48% batteri igjen, og jeg har brukt telefonen over gjennomsnittet i dag. Konstant på wifi/3g, hørt musikk, wimp, sett film, spill, sms, samtaler, surfing, bilder osv.

 

Det er bedre batteri på denne telefonen enn jeg har på iPhone 3g, Desire og Hero. Det er et problem når den er tilkoblet rutere fra Dlink, da tappes batteriet raskt, men på alle andre rutere er det ikke noe problem.

 

Samsung er ikke trege med oppdateringer. De har siden denne telefonen kom ut kommet med to nye firmwarer til telefonen og to nye firmwarer til kameraet. Synes dette er veldig bra jeg og viser at de retter problemer så raskt de kan.

 

Fint svar takk. Nei nå ser det ut som det blir Galaxy S II ja. Ser ut som en knakendes telefon. Vil gjerne prøve noe annet enn iPhone, av smarttelefoner. Oddsen er uansett stor for at den blir stjålet eller ødelagt i løpet av det neste året, så da får jeg vel sjansen til å prøve noe nytt. Får mest sannsynlig svar fra forsikringsselskapet imorgen ang saken min. Er veldig spent, mobilen ble frastjålet på et russetreff på Tryvann, håper jeg får noe igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...