Gå til innhold

Kjøp av adsl2+ modem, Tilgin går snart i kjøttkverna


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var så uheldig (dum?) å returnere adsl modemet mitt til Mimer pga diverse trøbbel, og nå sitter jeg her med en "Tilgin" boks fra helvete. Den må garantert være laget av demente mennesker, for noe så jævlig opplever jeg ikke ofte. Den kan ikke bridges, wirelessen finner jeg ikke i menyene engang (i tillegg støtter den ikke -N...), og å sette den opp fører til tidlig hårtap. Det gamle modemet mitt bridget jeg til min egen ruter, fungerte brillefint. For å strø salt på såret, fikk jeg så vite av Mimer support at et nytt modem var ikke snakk om å få, Tilgin var alt de hadde å by på. I tillegg låser den møkkaboksen meg til 15 mbit, mens gamle modemet spyttet ut 18.

 

Spørsmålet mitt er så: Kan jeg kjøpe et eget modem og bridge slik som jeg hadde før, og hvor kan jeg eventuelt kjøpe dette?

 

Takker for alle svar, før jeg mister det lille jeg har igjen av hår..

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sikkert Vood 452W

 

Trådløst må du betale 500kr for og åpne lovlig. det finnest passord til admin delen av routeren der du kan åpne det selv da...

Tror også du kunne sette modemet i bridge modus med samme bruker og passord, men nå er det lenge side jeg brukte det modemet

Lenke til kommentar

Jeg har allerede snakket mye med support, og det går ikke å bridge. Betale noenting til de snikene er også uaktuelt. Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan kjøpe et løst modem en plass og om det vil virke. Det er forresten en "HG 1113".

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...