Gå til innhold

Magetrening


Anbefalte innlegg

Har begynt med magetrening, for å få frem den fordømte six-packen ;) Samtidig skader det vel ikke å få sterkere kjernemuskulatur osv osv..

 

Litt søking på nettet ga meg denne supre øvelsen: Planke i 8 sekunder, så rotere til venstre og holde i 8 sek (sideplanke), så rotere tilbake til vanlig planke og holde i 8 sek, så rotere til høyre og holde i 8 sek, osv. Tenker å kjøre f eks 10 reps på hver side og 20 foran til å begynne med, hvis jeg klarer det da :)

 

Å kjøre den øvelsen annenhver dag bør vel holde for magetrening sant? Eller? Hva pleier dere å gjøre for å trene magen?

 

PS: Tenker å kjøre push-ups i tillegg for trening av overkroppen, og skal også se om jeg får implementert litt biceps-trening i økten etterhvert, men har foreløbig bare nok vektskiver til å kunne trene med én vekt/manual om gangen og det er litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, var en del øvelser å terpe inn det der. Kanskje jeg prøver meg på det neste økt!

 

Jeg er såpass slank at jeg ikke egentlig har det store behovet for å forbrenne fett - er heller slik at jeg bør spise mer og legge på meg litt for å bli større. Har ihvertfall fått høre at jeg egentlig aller mest trenger å trene magemuskulaturen, så skal six-packen dukke opp rimelig raskt :) Men ja, spiller fotball en gang i blant, og tenker også på å ta meg jogge-turer de dagene jeg ikke trener styrke (altså annenhver dag styrke - kondisjon).

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Hadde du hatt lav nok fettprosent, kan jeg garantere deg at du hadde hatt sixpack allerede. Har du lav nok fettprosent får du sixpack uansett, samme hvor mange situps du har tatt.

 

 

Folk som trener utelukkende situps hver dag før sommeren har like stor sjanse for å ødelegge ryggen på det som å faktisk få noe reell fremgang... Veldig positivt at du har funnet planken, som er en mye bedre øvelsen, og at du vil legge til pushups og litt andre øvelser i tillegg.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...