Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våkner tidelig om natten får ikke sove

stiago

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:D

Har hatt problemer med og sove i det siste, legger meg kl 11-12 våkner 3-5 og får ikke sove igjen. Så jeg står opp rundt 12 på dagen er jeg så trøtt at jeg bare må sove sover gjene 3-6 timer. Er 16 gutt.

håper noen kan hjelpe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter du med lungene dine, med f.eks infeksjon, mye slim i halsen, åndenød når du våkner kl. 03 eller astma ?

Har det skjedd deg noe veldig trist eller opprivende ?

Skrevet

Du får ikke sove om natten fordi du sover om dagen, du må sove om dagen fordi du ikke sover om natten.

VELDIG feil råd å komme med.

Med mindre trådstarter raver hele natten lang, legger seg 7-8 om morgene og sover utover, så sover han om natten.

Problemet er ikke at han legger seg sent, men at han ikke får sove.

Til trådstarter:

Til sommers, vis du får sjansen så prøv å være opp intil du blir trøtt(må under ingen omstendigheter forveksles med å være sliten), så legger du deg, så fortsetter du sånn over ei uke, bare for å få kartlagt det.

Så spør du legen om råd, etter at du har gjordt dette.

Skrevet

Men klokken 3 er 03:00, og ikke 13:00, i det minste I norge.

Og la oss ta det han sier:

Han sier han legger seg 11-12.

Og våker 3-6, det er 3 til 7 timers søvn. Han sier at han virkelig sliter med å sove da.

Men etter en stund sovner han igjen, for å så våkne klokken 12, og er fortsatt utslitt, derfor sover han 3-6 timer til for å dekke dette behovet.

Dette impliserer at han har prøvd å bare gå rundt i stede for å legge seg etter å ha statt opp i ca 12 tiden også. Men siden det ikke hjalp han, bestemte han seg for å sove mer i stede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...