Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kjemi 2 eksamen våren 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk takk, etter 4 eksamen på en uke har jeg ikke lenger nok hormoner igjen til å være nervøs, de er tydeligvis brukt opp, men det kommer vel :p

 

At BTB er grønn ved pH 7 er selvsagt, går jeg ikke med på. Flere indikatorer er fargeløse visse deler av pH-skalaen. Så en må ha lært det på et tidspunkt, evt gamble på at logikken holder ...

Lenke til kommentar

Fra forrige forhåndssensur fremgår det at 2,2 % fikk 6. Hadde vi vært et representativt utvalg måtte vi ha vært 3 ganger så mange som det det har postet her for at det skulle ha vært sannsynelig at en av oss fikk 6 ...

Vi i klassen min er jo bare sju da, så det måtte vel 6-7 ganger større klasse får at det skulle vært sannsynlig at det var en sekserelev iblant oss.

Satser på femmeren jeg.

Lenke til kommentar

Fra forrige forhåndssensur fremgår det at 2,2 % fikk 6. Hadde vi vært et representativt utvalg måtte vi ha vært 3 ganger så mange som det det har postet her for at det skulle ha vært sannsynelig at en av oss fikk 6 ...

Vi i klassen min er jo bare sju da, så det måtte vel 6-7 ganger større klasse får at det skulle vært sannsynlig at det var en sekserelev iblant oss.

Satser på femmeren jeg.

 

Vi er bare seks elever som tar kjemi 2, og for å være ærlig tror jeg ikke det er en eneste sekserelev blant oss. Hehe.

Lenke til kommentar

Så få dere er i klassene :). Jeg har tatt opp fag som privatist i halvannet år nå for å komme inn på medisin ved UiO, så jeg burde vel strengt tatt ha prestert bedre :p. Satser på at muntlig i morgen veier opp litt :).

 

At Kjemi 2 kun gir 0.5 realfagspoeng henger vel igjen fra R94. 3KJ var seriøst MYE lettere en kjemien er nå under kunnskapsløftet. Bare sjekk eldre eksamenssett.

 

På videregående fikk jeg 4 uten å løfte en finger i forhold til nå. Kjipt at all jobbingen ikke nødvendigvis gir utslag, men tiden vil vise :)

Endret av Szmekken
Lenke til kommentar

Så få dere er i klassene :). Jeg har tatt opp fag som privatist i halvannet år nå for å komme inn på medisin ved UiO, så jeg burde vel strengt tatt ha prestert bedre :p. Satser på at muntlig i morgen veier opp litt :).

 

At Kjemi to kun gir 0.5 realfagspoeng henger vel igjen fra R94. 3KJ var seriøst MYE lettere en kjemien er nå under kunnskapsløftet. Bare sjekk eldre eksamenssett.

 

På videregående fikk jeg 4 uten å løfte en finger i forhold til nå. Kjipt at all jobbingen ikke nødvendigvis gir utslag, men tiden vil vise :)

 

Vi er bare 19 elever som går siste året studiespesialisering ved skolen, så da blir det ikke veldig mange realfagselever akkurat. Legger så vanvittig press på meg selv fordi jeg ønsker å komme inn på psykologi på UiO, og jeg har et karaktersnitt som ligger heeeeelt i grenseland. Å kunne fått et helt poeng for kjemi 2 hadde vært veldig godt. Men sånn er det ikke, så da får man bare finne seg i dét :)

Lenke til kommentar

pentansyre og etylbutanat var strukturisomere ikke sant?

Ja, de var strukturisomere.

EDIT: Og det var etylpropanat, ikke etylbutanat.

 

Flere som fikk metyletanat/metylacetat på den ¹H-NMR-oppgaven?

Endret av stifa
Lenke til kommentar

pentansyre og etylbutanat var strukturisomere ikke sant?

Ja, de var strukturisomere.

EDIT: Og det var etylpropanat, ikke etylbutanat.

 

Flere som fikk metyletanat/metylacetat på den ¹H-NMR-oppgaven?

 

Jeg fikk metylacetat ja, og jeg fikk strukturisomeri på den andre som er nevnt!

 

Jeg vet jeg fikk 18/20 riktig på oppg 1, også tror jeg jeg har 2 deloppg feil på oppg 2, pluss 4 deloppg feil på del 2 som jeg har sett. Hva tror dere jeg kan få i karakter?

Lenke til kommentar

Det vil si at du har:

86.7 % på del 1 (45 % + (50 - (2 * 4.17 %))

83.3 % på del 2 (100 % - (4 * 4.17 %))

Er vel en femmer de da, spørs på sensor og oppgaver egentlig.

 

Da hadde jeg blitt utrolig glad! Men tror jeg har flere feil på del 2 enn 4, har ikke sett såå nøye på det..

Lenke til kommentar

Det vil si at du har:

86.7 % på del 1 (45 % + (50 - (2 * 4.17 %))

83.3 % på del 2 (100 % - (4 * 4.17 %))

Er vel en femmer de da, spørs på sensor og oppgaver egentlig.

 

Da hadde jeg blitt utrolig glad! Men tror jeg har flere feil på del 2 enn 4, har ikke sett såå nøye på det..

Tror femmern kan stå imot et part feil til da, kanskje en 3-4 feil til.

Lenke til kommentar

Det vil si at du har:

86.7 % på del 1 (45 % + (50 - (2 * 4.17 %))

83.3 % på del 2 (100 % - (4 * 4.17 %))

Er vel en femmer de da, spørs på sensor og oppgaver egentlig.

 

Da hadde jeg blitt utrolig glad! Men tror jeg har flere feil på del 2 enn 4, har ikke sett såå nøye på det..

Tror femmern kan stå imot et part feil til da, kanskje en 3-4 feil til.

 

Så hvis jeg har 7-8 feil på del 2 kan det fremdeles gå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...