Gå til innhold

Test: Samsung UE55D8005


Anbefalte innlegg

Som informert tidligere kjøpte jeg UE55D7005 med CanalDigital pakke.

 

* meget fornøyd med så og si det meste, 3D, PVR, CAM-kort osv.

* ekstremt deilig er det også å ikke ha en svær dekoder.(mindre ledninger, færre fjernkontroll osv. og ikke minst er også madammen hjemme fornøyd når det er færre komponenter)

 

Ønsker å koble TV'n til en Pioneer VSX-820 forsterker som jeg enda ikke har utforsket alle innstillingene på.

 

Jeg har prøvd meg med den Optisk utgangen på TV'n, men lyden er ekstremt dårlig(lav) i forhold til lyden jeg får når jeg spiller fra BluRay spilleren som fulgte med pakken. Uansett om det er lyd fra CD, BleRay eller MP3 på en USB-minne Den er koblet til forsterkeren med HDMI og lyden er meget tilfredsstillende.

 

Jeg forsøkte meg også med lyd via Scart(adapter) på TV'n, men det blir litt mye adapter og dilldall bak TV'n, i og med at det ikke er noen vanlig scart utgang på denne TV'n, og i tillegg er fortsatt ikke lyden så bra som fra BluRay.

 

Ikke meningen å skrive en lang stil, men håper noen kan komme med tips om hvordan jeg får bra lyd ut av TV'n. Personlig hadde jeg trodd at lyd fra den optiske utgangen ville gi minst like bra lyd som fra BluRay spilleren via HDMI, men den gang ei. Mulig jeg må tukle litt mer med innstillingene på fjernkontrollen, men setter pris på om dere har noen tips å komme med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt en UE55D7005 fra komplett, til samme pris som hos Elkjøp

 

Hvordan var egentlig lyden på den skjermen ??

 

Bør man vurdere en lydplanke i tillegg??

 

Nå er det også UE55D8005 som er testet i denne testen og da undrer jeg meg på hva som er forskjellen.

 

Kan godt strekke oss opp mot 30k, men har lyst å holde oss til Samsung da og vil da fortrinnsvis ha 55 tommer.

 

Noen som har noen erfaringer her?

 

Lyden er overraskende bra på UE55D7005, men vil du ha litt trøkk så kommer du ikke utenom en forsterker.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Synd at samsung ikke klarer å få til edge led tvn sine :mad: har selv prøvd c9000 og d8000 i år :cool: bakgrunns cloading er en stor vits :ohmy: ødlegger hele bilde opplevelsen i mørke omgivelser lyse hjørner sort blir grått uff nei

 

c9000 flott tv skuffende 3d (cross talk) pluss en nesten helt ubrukelig fjernkontroll (den drar støm) nydelig tynn men børstet stål design i 2011 virker gammelt

 

d8000 meget bedre 3D mot c9000 nydelig ramme design (for tykk selve tvn) desverre er cloading et stort problem

 

samsung 2012 oled :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...