Gå til innhold

Junifest 2011 - Sommeren er her (snart)


Anbefalte innlegg

Kan man legge ut bilder i ettertid? F.eks så skal jeg en tur på fjellet kommende uke, regner med å ta en del bilder, men har jo ikke noe nett.

Kan jeg da legge ut et "onsdagsbilde" på søndag kveld eller må det legges inn i tråden samme dag?

Det er ingen krav til å legge ut bildene samme dag som du tar de. Vi pleier å si så raskt som det er praktisk mulig. Så er du på fjellet ,så er det helt OK å legge de inn nnår du er hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Er det mulig å flytte "sommerfesten" en måned frem neste år og heller ha julifest? Vil vel tro at det er flere som har sommerferie da og derfor bedre tid til fotografering.

 

Da ville det jo også ha blitt tre måneder mellom aprilfesten og evt. julifesten, og tre måneder mellom julifesten og oktoberfesten. Og da hadde det vel vært naturlig å hatt en januarfest også som er tre måneder etter oktoberfesten og tre måneder før aprilfesten? En fest i kvartalet med andre ord.

Lenke til kommentar

Jeg har motforestillinger. For meg er juli ferietid. Ferietid er familietid, og dermed mindre, ikke mere, tid til å ta bilder, med unntak av familiedokumentasjon. Vet ikke om det er slik for andre som er ferdigstudert og har familie også, men sånn tenker jeg i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at enten man velger juni eller juli så vil mange ha større eller mindre problemer med å ha tid nok tilgjengelig. Vanskelig å vite hva som passer flest, dog.

 

Januarfest har jeg lite tro på. Det er få nok som finner tilstrekkelig lys og motivasjon nok i februar...

 

Min største innvending mot festene er at en måned er usannsynlig lang tid :cry: I gamle dager, da jeg vokste opp og jernet ble inntrodusert, da hadde pengelotteriet halv- og kvartlodd..., kunne det vært en idé å bygge på i forhold til å f.eks. si at måneden er fire uker (hvorav typisk en eller to uker er litt lenger), og så klarer man utfordringen sin for en uke av gangen, og kan f.eks. ende med tre vellykkede uker, selvom den andre uka i festen gikk i dass? Og så får man velge ut et bilde til galleriet for hver av de ukene man klarte?

 

Jeg tror ikke jeg klarer å forutsi hvordan en sånn regelendring vil slå ut, men det kunne kanskje vært noe å prøve? :hmm:

Lenke til kommentar

Januarfest har jeg lite tro på. Det er få nok som finner tilstrekkelig lys og motivasjon nok i februar...

Jeg mener å huske at det ble prøvd en gang - en februarfest - og den var ingen stor suksess.

 

Min største innvending mot festene er at en måned er usannsynlig lang tid :cry: I gamle dager, da jeg vokste opp og jernet ble inntrodusert, da hadde pengelotteriet halv- og kvartlodd..., kunne det vært en idé å bygge på i forhold til å f.eks. si at måneden er fire uker (hvorav typisk en eller to uker er litt lenger), og så klarer man utfordringen sin for en uke av gangen, og kan f.eks. ende med tre vellykkede uker, selvom den andre uka i festen gikk i dass? Og så får man velge ut et bilde til galleriet for hver av de ukene man klarte?

Jeg har vurdert akkurat det samme. Tror det kan være en fornuftig endring.

 

 

Jeg tror ikke jeg klarer å forutsi hvordan en sånn regelendring vil slå ut, men det kunne kanskje vært noe å prøve? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har motforestillinger. For meg er juli ferietid. Ferietid er familietid, og dermed mindre, ikke mere, tid til å ta bilder, med unntak av familiedokumentasjon. Vet ikke om det er slik for andre som er ferdigstudert og har familie også, men sånn tenker jeg i hvert fall.

 

For meg vil det heller være motsatt. Jeg pleier stort sett å jobbe hele juni, og med tanke på familielivet er det ikke så lett å dra ut etter jobb på "jakt" i ukedagene. De fleste bildene mine denne festen er tatt i løpet av helgene.

 

Jeg har stort sett alltid ferie i juli, og da har jeg massevis av ledig tid til å rusle rundt der jeg er (bor i leilighet i Oslo, så feriene blir stort sett alltid tilbragt utenfor hovedstaden).

 

En annen fordel med å ta det i juli er at man (ofte) er flere forskjellige steder og derfor får mye variasjoner i bildene.

 

Ang januarfest er jeg enig, fotomotivasjonen min er ofte laber rundt de tider.

 

Men det er jo bare min mening.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...