Gå til innhold

Steam og Windows


Anbefalte innlegg

Skal få meg en ny harddisk og vil gjerne beholde alle savefiles som jeg har på Steam. Vet dere om dette er lagret på steam sin server eller må jeg finne lagrede filer i steam mappe og overføre på USB? Jeg klarer ikke finne noen slike mapper i Windows og jeg måå beholde Witcher 2 savefilen. Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å spare deg bryet med å laste ned spillene på nytt, så kan du overføre hele steam-mappen.

Har forstått det slik at steam registrerer seg ved oppstart om det ha blitt fjernet fra registeret, slik at det igjen vises som installert i systemet. Akkurat hvordan det funker vet jeg ikke, men jeg har formatert den ene disken for litt tid tilbake, hvor steam lå på den andre disken. Alt av spill osv funka godt etter formateringen, så regner forsåvidt med at du bare kan dra over steam på en ekstern lagringsenhet. Vet ikke hvor savegames ligger, så dette er den eneste løsningen jeg kommer på :D

 

Om det er litt rotete formulert, så beklager jeg dette. Håper det er forståelig uansett :D

Lenke til kommentar

Steam-spill blir standard lagra i %PROGRAMFILES%\Steam\steamapps. Saves ville jeg sett etter i Mine dokumenter/Mine spill og liknende. Varierer fra spill til spill.

 

De fleste (om ikke alle) Valve-spill har cloud-støtte, og enkelte andre. Det står på produktsiden til spillet i steam store (se etter ico_cloud.gif i kolonnen til høyre).

Endret av hlnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...