Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, men har følelsen av at Photoshop blir brukt mye "ulovlig" blandt amatører, mens de som bruker det i jobbsammenheng betaler for det, men for å kunne bruke det i jobbesammenheng så er det en fordel med en viss trening først......

Uansett, kanskje du skulle prøve Elements først, og det koster ikke fletta heller ca 7-800kroner.

Lenke til kommentar

Litt på kanten av topic her da, en god erstatter til PS er PS Elements. En hjemme-utgave som er mye billigere en PS. Gjør stort sett det samme som PS. :)

 

Eller så kan man gå for Paintshop Pro. Sjekket prisen på lisens til versjon 8, kostet litt over 1000 der jeg så det. Paintshop har også en god tilhenger skare med seg, om du ønsker å sjekke dette ut så gå til www.jasc.com og finn info/forhandlere der. :)

 

Men PS er kongen når det gjelder proffmarkedet ja, men Paintshop haler innpå gitt.

Lenke til kommentar

man skal jo ikke si for mye når det kommer til på kanten av loven ting, men faren til en kompis reiste for noen år siden til Thailand og hadde med seg en cd med alle programmene fra Adobe i da værende versioner hjem til Norge (PS 5 og tilsvarende versioner av alle andre), denne kostet visst 35NOK...

 

men PS7 er jo fritt tilgjengelig for den som leter litt...

Lenke til kommentar
Last det ned, det er kjempe enkelt å få tak i!

 

Å få tak i trials, ja! Vil ikke gjøre noe superulovlig. :-?

 

Er det ikke bare den som legger det ut, og ikke den som laster det ned som blir "skyldig"?

Er det superulovlig å laste ned imesh for deretter å søke etter Photoshop og laste det ned?hehe... :wink:

Lenke til kommentar

men PS7 er jo fritt tilgjengelig for den som leter litt...

 

Nei.

 

tok meg to sekunder å finne det på emule...

 

Er ikkje emule et form for fildelingsnettverk da??

Det er ikkje lovlig å laste ned fullversjon av PS7 gratis, noken plass, uansett situasjon, tidspunkt eller sammenheng.

Regler er til for å brytes ffs! :p

Så du laster ikke ned mp3'er du da? I frykt for at onkel blå skal banke på døra i det sekund sangen er ferdig nedlastet, hm? Tror ikke akkurat myndighetene kommer til å jakte på dunestar p.g.a en liten nedlasting av Ps.

Lenke til kommentar

men PS7 er jo fritt tilgjengelig for den som leter litt...

 

Nei.

 

tok meg to sekunder å finne det på emule...

 

Er ikkje emule et form for fildelingsnettverk da??

Det er ikkje lovlig å laste ned fullversjon av PS7 gratis, noken plass, uansett situasjon, tidspunkt eller sammenheng.

Regler er til for å brytes ffs! :p

Så du laster ikke ned mp3'er du da? I frykt for at onkel blå skal banke på døra i det sekund sangen er ferdig nedlastet, hm? Tror ikke akkurat myndighetene kommer til å jakte på dunestar p.g.a en liten nedlasting av Ps.

Musikk (og filmer) er pr. idag lovlig å laste ned til eget bruk i Norge. Programvare er ikke! Er ikke snakk om å frykte at de kommer på døren og skal ta deg, men om hva som er moralsk riktig. For all del, er ikke noen helgen jeg...har blandt annet Photoshop i en ikke helt lovlig versjon :oops:, men synes holdningen om at "herregud, hvorfor laster du ikke ned?? Du er teit, hvem betaler vel for slike ting." er totalt useriøs og vitner til manglende respekt for andres eiendom.

Lenke til kommentar

men PS7 er jo fritt tilgjengelig for den som leter litt...

 

Nei.

 

tok meg to sekunder å finne det på emule...

 

Er ikkje emule et form for fildelingsnettverk da??

Det er ikkje lovlig å laste ned fullversjon av PS7 gratis, noken plass, uansett situasjon, tidspunkt eller sammenheng.

Regler er til for å brytes ffs! :p

Så du laster ikke ned mp3'er du da? I frykt for at onkel blå skal banke på døra i det sekund sangen er ferdig nedlastet, hm? Tror ikke akkurat myndighetene kommer til å jakte på dunestar p.g.a en liten nedlasting av Ps.

Musikk (og filmer) er pr. idag lovlig å laste ned til eget bruk i Norge. Programvare er ikke! Er ikke snakk om å frykte at de kommer på døren og skal ta deg, men om hva som er moralsk riktig. For all del, er ikke noen helgen jeg...har blandt annet Photoshop i en ikke helt lovlig versjon :oops:, men synes holdningen om at "herregud, hvorfor laster du ikke ned?? Du er teit, hvem betaler vel for slike ting." er totalt useriøs og vitner til manglende respekt for andres eiendom.

Jeg sier bare min mening, min sannhet, og min oppfatning. Hvis det ikke står i stil med dine meninger, så er nok ikke det noe å gjøre noe med, men la oss nå ikke begynne å krangle her :) Det jeg prøver å si er at det er mye bedre å laste det ned, enn å handle det i butikken for 8000,- kr. Det er ihvertfall det jeg har gjort. Photoshop er et genialt program, men jeg akter ikke å betale SÅ mye for det, jeg er 16 år, og går på skole, med kun stipendet som inntekt :oops: , så derfor synes jeg det er så mye bedre å laste det ned. :)

Lenke til kommentar

Ungdommen nå til dags! Stipend når de er 16...

 

Anyway; er litt enig i at mange tusen er for ille å betale for et program som ikke skal brukes kommersielt. Men der er det vel snakk om å endre holdningene hos utviklere - ikke å piratkopiere. Liker forresten måtem det er gjort på med Maya. De har skjønt at folk må få kunne leke seg med programmet for å utvikle kompetansen, ute å sitte i gjeld etterpå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...