Gå til innhold

Anskaffe bankkort, nylig fylt 18 år


Anbefalte innlegg

Gutt på 18, går vgs2 nå

 

Har aldri hatt noen form for ungdomskort, så har ikke mye peiling på hvordan dette fungerer. Leste igjennom gamle meldinger jeg søkte opp tidligere i uka. I en post fra rundt 2005 sa en student at han ikke fikk Visa(kan hende han mente MasterCard ifølge en post fra en annen bruker lenger ned) fra DnBNor fordi han ikke hadde noen inntekt. Det har heller ikke jeg. Vil dette ha noe å si?

 

Jeg har sjekket ut Skandiabanken sin hjemmeside, og det virker som en grei ordning. Men er det noen krav til søkeren (som inntekt som er nevnt ovenfor)?

 

Har ikke lappen, så lurer også på om det er noen måte å skaffe enda et bankkort som kun fungerer som identifikasjonskort. Leste om det i samme tråd fra 2005, men det var ingen som kommenterte innlegget, så vet ikke om det går an eller ikke. Om det ikke går, er det noen banker som har et billig bankkort med bilde som fungerer som idkort også?

 

Takk på forhånd!

 

Edit:

Hvis begge mulighetene funker (et primærbankkort i tillegg til et "id"-bankkort og bank- og identifikasjonskort i ett), hva er det enkleste/beste?

Endret av Skinkestek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke har betalingsanmerkninger, får du minibankkort med VISA i alle banker, men du må opprette konto der. Mange banker har ulike programmer, for eks for studenter, sjekk betingelsene for å finne den som passer best for deg.

 

Dersom du skal ha ID-kort også, er det ikke alle banker som har bankkort på baksiden av minibankkortet lenger, men du kan som regel be om å få laget et eget bankkort. Er litt usikker på om bankkort er godkjent som ID-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...