AnomymBruker123 Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Her er sensorveiledningen, den kan jo gi en liten pekepinn: http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/V2011/SensorveiledningerV11/31_mai/Sensorveiledning_REA3022_R1_V2011.pdf 1
Nebuchadnezzar Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Endret 25. mai 2012 av Nebuchadnezzar 4
lolbits Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 (endret) AB vektor er jo ikke [1,6]. Edit: Det er [3,4], følgelig blir størrlsen 5 Endret 31. mai 2011 av lolbits
cavumo Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Skrevet 31. mai 2011 Har stort sett det samme (bortsett fra beviset, der tulte jeg det til), men sannsynlighetsoppgaven fikk jeg 2/7 på 4a) og P(B)=0.,8 og P(B|A)=2/3
St€rk Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 5a) [3,4] l=5 Har stort sett det samme (bortsett fra beviset, der tulte jeg det til), men sannsynlighetsoppgaven fikk jeg 2/7 på 4a) og P(B)=0.,8 og P(B|A)=2/3 Du har rett
AnomymBruker123 Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Jeg også har det samme som nypis.. Blir spennende å se! Synes egenlig del 1 var vanskeligere, og at del 2 var lettere enn ''vanlig''
Nebuchadnezzar Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Selvfølgelig har dere rett *fikse på senere* Alltid disse førdømrande slurvefeilene *skylde på eksamen og for lite cola*
hoyre Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Jeg også har det samme som nypis.. Blir spennende å se! Synes egenlig del 1 var vanskeligere, og at del 2 var lettere enn ''vanlig'' Jeg synes akkurat det motsatte. Men jeg er IKKE glad i bevisføring og geometri.
Janhaa Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 På 5f) har jeg punktene (2,-2) og (-2,6). stemmer d........
hoyre Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 På 5f) har jeg punktene (2,-2) og (-2,6). stemmer d........ Det har jeg, også!
ramboros Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Opplyste de om at man skulle forklare konstruksjonen på 1h? I så fall blir det for dumt at de krever en forklaring for at man skal få full pott.
lolbits Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 En regel er jo at du alltid skal kommentere hva du gjør...
Artorp Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Lærerer sa tydelig i fra om at det var et krav at vi skrev konstruksjonsforklaring, og vi gikk også gjennom et par konstruksjoner i timene. Vurderingsveiledingen sier blant annet at eleven må "presentere løsninger på oversiktlig, systematisk og overbevisende måte med forklarende tekst i matematisk formspråk", så ja, tror nok de kan kreve en konstruksjonsforklaring.
OneWingedAngel Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Konstruksjoner skal da alltid ha forklaring? Fra sensorveiledningen: 1h - Det er flere framgangsmåter som gir full uttelling. Det presiseres at eleven må bruke passer og linjal, samt å gi en konstruksjonsforklaring for å få full uttelling.
cavumo Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Skrevet 31. mai 2011 Er veldig glad for at jeg bestemte meg for å skrive konstruksjonsforklaring. Det ble ikke opplyst, men som lolbits skriver er det bra å kommentere for mye enn for lite. Argh, kjenner jeg kommer til og gå å irritere meg over denne eksamen i lang tid. Irriterer meg over beviset, som i grunnen var latterlig enkelt, og annet småplukk.
ramboros Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Konstruksjoner skal da alltid ha forklaring? Fra sensorveiledningen: 1h - Det er flere framgangsmåter som gir full uttelling. Det presiseres at eleven må bruke passer og linjal, samt å gi en konstruksjonsforklaring for å få full uttelling. Det er jo dette jeg tenker på. En skikkelig konstruksjon er rimelig selvforklarende, og det er langt mer oversiktelig å se en stor konstruksjon enn en halvstor konstruksjon med mye tekst rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå