Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen 31. mai 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om noen hadde giddet å legge ut oppgavene hadde det vært flott :)

Har matte eksamen i morgen på forkurset og har hørt at mange av oppgavene som er på R1 eksamen er ganske lik de som kommer på Forkurs eksamen, så hadde vært fint å sjekket :)

Lenke til kommentar

fra sensorveiledningen oppgave 1d så påstår de at for t=10 så er lavastrømmen størst fordi den deriverte er iferd med å gå negativ. Men det trenger ikke å være slik. funksjonen kan jo ha et terassepunkt for t=10? Jeg skrev at det kunne enten være ett topppunkt eller terassepunkt for f(x)

 

Og måtte vi skrive en kommentar til HVER av oppgavene? uff

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Ispep: Du skulle ikke finne når den skjærer x-aksen, bare y. Mener å huske det var (2,0) eller noe.

 

Shushi, du trenger ikke skrive kommentar til hver oppgave. Bare i de oppgavene det står "forklar". Ellers "må" (les: bør, kan) du ha med små-kommentarer, som for eksempel; Faktoriserer, forkorter, anvender regelen om... etc.

Endret av lolbits
Lenke til kommentar

Ispep: Du skulle ikke finne når den skjærer x-aksen, bare y. Mener å huske det var (2,0) eller noe.

 

Det er jo poenget mitt. (2,0), eller (1,0) som han hadde i fasiten, er ikke når den skjærer y aksen.

 

x = 0 når funksjonen skjærer y aksen.

Lenke til kommentar

fra sensorveiledningen oppgave 1d så påstår de at for t=10 så er lavastrømmen størst fordi den deriverte er iferd med å gå negativ. Men det trenger ikke å være slik. funksjonen kan jo ha et terassepunkt for t=10? Jeg skrev at det kunne enten være ett topppunkt eller terassepunkt for f(x)

 

Og måtte vi skrive en kommentar til HVER av oppgavene? uff

 

Men den dobbelderiverte av t=10 var jo -10, noe som antyder at den minker.

Lenke til kommentar

at f'(x) sykner etter t=10, ja. men den kan også ha sunket før t=10

 

det betyr vel at f''(x) må ha skiftet forteign ved t=10

 

EDIT: vent litt... oops gløm det. jeg tok feil, det kan ikke ha vært et terassepunkt

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Veldig tydelig at sekseren er mye vanskeligere nå:

I 2007 fikk 6,3 % sekser, mens i fjor(2010) fikk kun 3,5 % seks. Føler også selv at de første eksamensoppgavene i R1 var mye enklere enn de siste eksamenene i R1(inkludert vår forsåvidt). Enige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...