Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011 - VG1


Anbefalte innlegg

Heisann!

Ser det er flere som har spurt om det er noen som er villige til å dele notatene sine, men jeg spør igjen i en desperat stund; Er det noen som kan dele noe av notatene sine? Helst de som gjelder "The Building Blocks of Career Planning" og "Personal statements". Føler selv jeg er noe lunde ferdig med å fylle ut etter "oppskriften" i forbredelsesheftet, men er meget tynt og står fast in the moment, så hadde absolutt ikke vært dumt å få noen tips og idéer fra andre!

 

Ingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liste over alle likene og kildene nevnt i denne tråden fram til nå:

 

Forberedelseshefte:

Who's Who:

Personal Statement:

Vurdering:

Formulering på engelsk:

Personal Skills:

Working to Live or Living to Work?

Programmer som kan være til hjelp:

Job application advice, CV, etc:

Interview:



 

Om det er noen som mangler, eller noen dere synes hører hjemme i listen er det bare å si i fra.

Endret av Meh.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det funker selv om PC-en har vært avslått. I Zotero får man også organisert de forskjellige sidene i mapper, noe som kan være nyttig om man f.eks. har flere sider om "Who's Who", flere forum-sider e.l.

 

Vi har fått beskjed av rådgiveren vår at vi skal logge inn på en egen eksamens konto, der vi bare har tilgang til å komme inn på Utdanningsdirektoratet sine sider. Kan vi da komme inn på Zotero? Er det internett basert?

Lenke til kommentar
The Building blocks of Career Planning

 

Computer Engineer:

What is a Computer Engineer?

A computer engineer has an important job in the world of technology. The basic definition of a computer engineer is one who researches, plans and develops computer operating systems. Computer engineers come in a variety of types as one who is a computer engineer can work with general computer use or deal with computer usage which goes along with a specific job position, such as military, industrial or medical, to name just a few.

 

Source: http://www.exforsys.com/career-center/career-tracks/duties-of-a-computer-engineer.html

-

- Responsibilities and tasks?

 

Responsibilities: There are a few general responsibilities which a computer engineer must undertake in their job position. The computer engineer must research information regarding computer operating systems, review current operating systems, make changes to systems and even may develop operating systems of this type. The computer engineer will use his/her knowledge in the fields of computer science, math and engineering to ensure that they carry out their daily job tasks to the best of their ability.

Source: http://www.exforsys.com/career-center/career-tracks/duties-of-a-computer-engineer.html

Tasks/duties:

A computer engineer has many specific duties relative to his/her job. One such duty is that the computer engineer must perform research regarding the computer operating systems. This relates not only to the current operating systems which the computer engineer works with but new concepts as well. The computer engineer will perform a wide array of research in relation to operating systems as a whole.

Another specific duty of a computer engineer is to maintain current operating systems within their job field. This entails checking the systems periodically to ensure that they are working correctly, monitoring their work consistency and fixing any problems that may arise in conjunction with the operating systems.

The computer engineer is also responsible for maintaining contact with a large number of individuals. Pertinent people include customers, project managers and other company employees. The contact is important as it keeps everyone in the loop with regard to the various operating systems and provides the computer engineer with feedback, whether it be of the good or bad variety. Some computer engineers may also be supervisors in their field of work. Those who supervise others may be responsible for monitoring the work habits of subordinates, solving problems which may arise, preparing schedules and ensuring that the employees get paid as they are entitled.

Computer engineers may also have quite a bit of administrative duties to tend to during the course of their work. Reports, graphs, charts and evaluations may need to be prepared throughout the daily job routines. These will track the progress of computer operating systems as well as detail any issues which have come about as a result of a particular operation system or systems.

Those who fill the role of computer engineer may find themselves given the responsibility of developing programs for the particular operating systems with which they work. These programs may be basic operating programs or more detailed computer programs.

Source: http://www.exforsys.com/career-center/career-tracks/duties-of-a-computer-engineer.html

Personalities and work styles:

Required Skills and Personal Traits

 

• Creative and curious about how things work

 

• Good at or enjoy riddles, puzzles, and problem solving

 

• Drawn to computers and applications and good at involved strategy games

 

• Familiar with programming, either independently or through a school program

 

• Aptitude for analytical thinking through high school math or science classes

 

• Feel more challenged than discouraged when confronted with problems or hurdles when trying to build or create new things

http://www.hindustanlink.com/careertex/education/computer-engineering-skills.htm

 

And:

In order to be successful as a computer engineer, one of the most desirable character traits is self motivation. Many projects a computer engineer works on do not have simple answers. You will need to have enough self-motivation to seek out those answers rather than quitting the project. You will need to be able to work well with clients and other professionals. You will also need to be able to compete tasks independently and on time. It will be important to have good self control to find success in this career.

-

- Diligence, determination, intrinsic motivation are three that come to mind immediately. Of course, even though this career may not throw you into the social realm (face time, I mean, not social networking through computer-generated and long distance socialization which gives some anonymity), you still need some people skills as well.

Source: http://www.enotes.com/business/group/discuss/what-two-three-personality-characteristics-ne-94299

Employment opportunities:

Employment

Computer software engineers and computer programmers held about 1.3 million jobs in 2008. Approximately 514,800 were computer applications software engineers, about 394,800 were computer systems software engineers, and about 426,700 were computer programmers. Although computer software engineers and computer programmers can be found in a wide range of industries about 32 percent were employed in computer systems design and related services. Many also worked for software publishers, manufacturers of computers and related electronic equipment, financial institutions, and insurance providers. About 48,200 computer software engineers and computer programmers were self-employed in 2008.

Source: http://www.bls.gov/oco/ocos303.htm#emply

 

Job OutlookAbout this section

Overall, employment of computer software engineers and computer programmers is projected to increase much faster than the averagefor all occupations. Job prospects should be best for those with a bachelor's degree and relevant experience.

Employment change. Overall, employment of computer software engineers and computer programmers is projected to increase by 21 percent from 2008 to 2018, much faster than the average for all occupations. This will be the result of rapid growth among computer software engineers, as employment of computer programmers is expected to decline.

Employment of computer software engineers is expected to increase by 32 percent from 2008-2018, which is much faster than the average for all occupations. In addition, this occupation will see a large number of new jobs, with more than 295,000 created between 2008 and 2018. Demand for computer software engineers will increase as computer networking continues to grow. For example, expanding Internet technologies have spurred demand for computer software engineers who can develop Internet, intranet, and World Wide Web applications. Likewise, electronic data-processing systems in business, telecommunications, healthcare, government, and other settings continue to become more sophisticated and complex. Implementing, safeguarding, and updating computer systems and resolving problems will fuel the demand for growing numbers of systems software engineers.

New growth areas will also continue to arise from rapidly evolving technologies. The increasing uses of the Internet, the proliferation of Web sites, and mobile technology such as the wireless Internet have created a demand for a wide variety of new products. As more software is offered over the Internet, and as businesses demand customized software to meet their specific needs, applications and systems software engineers will be needed in greater numbers. In addition, the growing use of handheld computers will create demand for new mobile applications and software systems. As these devices become a larger part of the business environment, it will be necessary to integrate current computer systems with this new, more mobile technology.

In addition, information security concerns have given rise to new software needs. Concerns over “cyber security” should result in the continued investment in software that protects computer networks and electronic infrastructure. The expansion of this technology over the next 10 years will lead to an increased need for software engineers to design and develop secure applications and systems, and to integrate them into older systems.

As with other information technology jobs, offshore outsourcing may temper employment growth of computer software engineers. Firms may look to cut costs by shifting operations to foreign countries with lower prevailing wages and highly educated workers. Jobs in software engineering are less prone to being offshored than are jobs in computer programming, however, because software engineering requires innovation and intense research and development.

Employment of computer programmers is expected to decline slowly, decreasing by 3 percent from 2008 to 2018. Advances in programming languages and tools, the growing ability of users to write and implement their own programs, and the offshore outsourcing of programming jobs will contribute to this decline.

Because they can transmit their programs digitally, computer programmers can perform their job function from anywhere in the world, allowing companies to employ workers in countries that have lower prevailing wages. Computer programmers are at a much higher risk of having their jobs offshored than are workers involved in more complex and sophisticated information technology functions, such as software engineering. Much of the work of computer programmers requires little localized or specialized knowledge and can be made routine once knowledge of a particular programming language is mastered.

Nevertheless, employers will continue to need some local programmers, especially those who have strong technical skills and who understand an employer's business and its programming requirements. This means that programmers will have to keep abreast of changing programming languages and techniques. Furthermore, a recent trend of domestic sourcing may help to keep a number of programming jobs onshore. Instead of hiring workers in foreign locations, some organizations have begun to contract with programmers in low-cost areas of the United States. This allows them to reduce payroll expenses, while eliminating some of the logistical issues that arise with offshore outsourcing.

Job prospects. As a result of rapid employment growth over the 2008 to 2018 decade, job prospects for computer software engineers should be excellent. Those with practical experience and at least a bachelor's degree in a computer-related field should have the best opportunities. Employers will continue to seek computer professionals with strong programming, systems analysis, interpersonal, and business skills. In addition to jobs created through employment growth, many job openings will result from the need to replace workers who move into managerial positions, transfer to other occupations, or leave the labor force. Consulting opportunities for computer software engineers also should continue to grow as businesses seek help to manage, upgrade, and customize their increasingly complicated computer systems.

Although employment of computer programmers is projected to decline, numerous job openings will result from the need to replace workers who leave the labor force or transfer to other occupations. Prospects for these openings should be best for applicants with a bachelor's degree and experience with a variety of programming languages and tools. As technology evolves, however, and newer, more sophisticated tools emerge, programmers will need to update their skills in order to remain competitive. Obtaining vendor-specific or language-specific certification also can provide a competitive edge.

Source: http://www.bls.gov/oco/ocos303.htm#emply

Lenke til kommentar

Vi har fått beskjed av rådgiveren vår at vi skal logge inn på en egen eksamens konto, der vi bare har tilgang til å komme inn på Utdanningsdirektoratet sine sider. Kan vi da komme inn på Zotero? Er det internett basert?

 

Det er et program som legger seg som et tilleggsprogramm i nettleseren (Firefox). Man kan åpne nettleseren uten å være på nettet, og dermed kan man også åpne sidene man har lagret i Zotero.

 

Jeg har ikke brukt programmet veldig mye, men det virker ganske greit :)

Lenke til kommentar

Undrer på en ting. Er det lov å lagre en internettside og så bruke den imorgen på eksamen. MÅ jo være lov ettersom alt er tillatt (bort.internett og kommunikajson) likevel er jeg ikke super keen på at en lærer skal tror jeg er på nett. What to doOO? <3

Lenke til kommentar

Ser ikke noen annen mulighet enn at vi nok får en essay oppgave om en jobb vi vil jobbe i, og hvorfor. eller skrive om en uke/dag på denne jobben.

 

Tanker?

 

EDIT: Ettersom de ber oss sjekke gjennom flere career valg, og så velge 1 career som passer oss best...

Endret av Kosy
Lenke til kommentar

Hørtes fornuftig ut!

Men jeg leste at forfatteren av diktet var kristen? katolsk elns? Og "Father" er skrevet med stor bokstav, så det kunne peke på en prest eller lignende? Idk... men syns det var litt forvirrende at han skrev "Father" med stor F...

 

Jeg tror heller de kunne ha ment Amerika, det er en grunn til å bruke en stor bokstav. At en prest skulle ha slått han og fikk han til å løpe hjemmeifra virket litt for rart. Jeg tenkte litt mer på at det ikke sto "the", "his" eller noe sånt foran, som kunne få det til å virke som om det var også farfattern sin far. Så kanskje Amerika. Men rømte han vekk fra Amerika da?

 

Jeg vet ikke helt.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det er lov, vil i alle fall ikke risikert det.

Kan vel bare fyre ned en haug med notater i word og lagre på maskinen og åpne på eksamen, det bør vel være lov?

 

Det er selvfølgelig lov å lagre nettsidene lokalt på maskinen. Det blir akkuratt som å laste ned ett bilde fra nett. Det som er det eneste som ikke er lov ved eksamen er kommunikasjon. Å lagre nettsider lokalt på maskinen er ikke kommunikasjon.

 

Om det skulle virke mistenksomt er det jo bare å henvise til adresselinjen, der det står den er lagret lokalt.

Endret av Derimot
Lenke til kommentar

Holder en knapp på en drøfte oppgave om Working to live or Living to work

 

Kommer nok det, ja. Fikk høre at det pleier å være 3-4 forskjellige essay-oppgaver i del 3, av læreren min. Mine forslag:

 

#1 Working to live or living to work.

#2 Noe som omhandler en jobb du har undersøkt.

#3 Jobbintervju/CV/Personal Statement.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skriver om en jobb og henviser til diverse fakta for eksempel lønn og utdanning.

Må jeg da henvise til kilder?

 

Hvis du har brukt kilder, ja.

 

Tja, nå så jeg litt over det jeg hadde skrevet.

 

F.eks. En eiendomsmegler kan risikere å få telefoner i fra klienter når som helst, selv etter kontortiden.

 

Dette kan vel i utgangspunktet ikke defineres som fakta og dermed bortfaller behovet for kilde?

Er ganske nervøs for at jeg må ha kilder om ALT jeg skriver om.

 

For eksempel at jeg må finne en kilde som faktisk sier at eiendomsmegler yrket kan være stressende... Føler det blir litt for gestapo.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skriver om en jobb og henviser til diverse fakta for eksempel lønn og utdanning.

Må jeg da henvise til kilder?

 

Hvis du har brukt kilder, ja.

 

Tja, nå så jeg litt over det jeg hadde skrevet.

 

F.eks. En eiendomsmegler kan risikere å få telefoner i fra klienter når som helst, selv etter kontortiden.

 

Dette kan vel i utgangspunktet ikke defineres som fakta og dermed bortfaller behovet for kilde?

Er ganske nervøs for at jeg må ha kilder om ALT jeg skriver om.

 

For eksempel at jeg må finne en kilde som faktisk sier at eiendomsmegler yrket kan være stressende... Føler det blir litt for gestapo.

 

Nei, det må du ikke. Bruker du informasjon som du skriver etter, skal du nevne en kilde. Hvis du kan ting om yrket selv, vil sensor merke det og ikke bry seg om kilder.

 

Det blir uansett kjørt en plagieringskontroll før eksamensoppgaven blir levert til sensor, så med mindre du skriver rett av fra en side som sier nettopp det du kan utenatt(som most likely ikke vil skje) så er du trygg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...