Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011 - VG1


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Hei :)

Noen som har lyst til å si hva du har svart på spørsmålene som kommer under ''The Bulding Blocks of Career Planning'' i forberedelsehefte?

 

Funnet lister på nettet over skills/interests osv og en beskrivelse av hver, for å kunne bruke et bredt utvalg på eksamen.

 

Edit: Egentlig veldig greit å bare svare på det heftet spør om, og gå ut i fra det. Det som står der er ikke uten en grunn.

 

That ^

 

Forresten, har du link til nettsted med liste over skills osv? :) Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg veldig feil om jeg oppsummerer analyseringen av diktet slik:

 

Den første delen handler om en gutt som har hatt en vanskelig oppvekst hvor enten faren eller en prest eller kanskje gud straffer ham?

Ettersom Father er uthevet tenker jeg kanskje at det er noe psykisk som har plaget ha,.

Han kommer seg igjennom dette og blir en stor mann som har oppnådd mye, men som savner ekte kjærlighet, kanskje fordi han ikke opplevde dette når han var yngre?

 

Den andre delen handler om at han leter etter en som er jordnær, personen han forsøker å kontakte er tydeligvis ikke like interessert i ham.

 

Noen poeng:

 

- Suksess betyr ikke nødvendigvis at man opplever kjærlighet.

- Man kan nå langt uavhengig hvilket utgangspunkt man har.

 

 

Noen andre tanker?

 

Det skal sies at jeg ikke null peiling på hvordan man skal analysere dikt etc. og dette blir mer gjetting enn annet.

Endret av rasaaknor
Lenke til kommentar

Tar jeg veldig feil om jeg oppsummerer analyseringen av diktet slik:

 

Den første delen handler om en gutt som har hatt en vanskelig oppvekst hvor enten faren eller en prest eller kanskje gud straffer ham?

Ettersom Father er uthevet tenker jeg kanskje at det er noe psykisk som har plaget ha,.

Han kommer seg igjennom dette og blir en stor mann som har oppnådd mye, men som savner ekte kjærlighet, kanskje fordi han ikke opplevde dette når han var yngre?

 

Den andre delen handler om at han leter etter en som er jordnær, personen han forsøker å kontakte er tydeligvis ikke like interessert i ham.

 

Noen poeng:

 

- Suksess betyr ikke nødvendigvis at man opplever kjærlighet.

- Man kan nå langt uavhengig hvilket utgangspunkt man har.

 

 

Noen andre tanker?

 

Det skal sies at jeg ikke null peiling på hvordan man skal analysere dikt etc. og dette blir mer gjetting enn annet.

 

Jeg synes det virker veldig fornuftig!

Konklusjonene dine virker i alle fall veldig fornuftige.

 

Vil neppe tro at vi skal analysere diktet. Men vi kan få en oppgave der vi skal reflektere litt om temaet med utgangspunkt i diktet. Eller så kan vi få en oppgave der vi får setninger fra diktet som vi skal tolke og forklare.

Endret av Derimot
Lenke til kommentar

Er veldig forvirra. Har samme oppgave som dere. Eksamen i mårra som privatist. Vi kan ta med egen pc.

 

MEN, kan jeg lagre all informasjon på dataen min, eller må jeg printe ut eller lagre på minnepenn? Jeg er så redd for å komme der i mårra og så bli fratatt alt jeg har lagret. Har laget meg en mappe på skrivebordet med alt jeg trenger...

 

Det står i veiledningen under bruk av pc at jeg skulle kunne bruke word og kunne lagre på minnepenn. Betyr dette at jeg må ta med meg en minnepenn?

 

Takknemlig for svar...

Lenke til kommentar

Det som ikke er lov er kommuniserbare hjelpemidler. Det innebærer internett, altså må du lagre alt du vil ha med din i word, men alle dokumenter du har på pc'en din får du bruke

 

Okei det er dette jeg har gjort også :) Men hvordan kan de være sikre på vi ikke bruker internett? Slår de det av? Eller?

Lenke til kommentar

Heisann!

Ser det er flere som har spurt om det er noen som er villige til å dele notatene sine, men jeg spør igjen i en desperat stund; Er det noen som kan dele noe av notatene sine? Helst de som gjelder "The Building Blocks of Career Planning" og "Personal statements". Føler selv jeg er noe lunde ferdig med å fylle ut etter "oppskriften" i forbredelsesheftet, men er meget tynt og står fast in the moment, så hadde absolutt ikke vært dumt å få noen tips og idéer fra andre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...