Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011 - VG1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagret dokumenter som inneholder informasjon over en rekke interesser, hobbyer, skillss, kvaliteter etc, som heftet forklarer. Har også studert og skrevet ned en del om "working to live or living to work", da jeg tror dette nesten er en garantert eksamens-oppgave i morgen. Typisk refleksjons/tenke oppgave som de liker å gi.

 

Når det er sagt, ikke ta det jeg sier som 100% sikkert

 

Driver også å skriver ned lønn/utdanning/oppgaver/ansvar/personlighet/work styles/ som omhandler 2 forskjellige jobber. Da det enten kan være en sjanse om å skrive om en eller to jobber, og kanskje sammenlikne disse med utdanning etc.

 

Videre, har jeg lagret og lest mye om intervju og CV skriving, og lagret dokumenter om Do's and Don'ts på intervjuer.

 

Det jeg mangler da er å finne noe bra som omhandler "personal statements".

 

Noen som har noen sider som forklarer sistnevnte?

Lenke til kommentar

Nice, takk for input :)

 

Når det gjelder personal statements er det vel egentlig bare et brev hvor du skriver hva du vil / ønsker hos mottaker.

 

F.eks søknad til jobb?

 

Typ.

 

Dear sir or madam,

 

I am XXXX, born XXXX in XXXX.

Fortelle litt om din historie, hva du ønsker å oppnå med brevet, f.eks. overbevise dem til å ta deg inn.

I løpet av brevet kan du vel skrive litt om hvorfor de skal ta deg inn, dele dine personlige meninger om jobben etc.

 

Bare noen kjappe tips jeg kommer på, men regner med dette enkelt og greit er et introduksjonsbrev mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som skal bruke PC på eksamen?

Har ikke vært borti skriftlig eksamen før så har ikke peiling på regler osv, men har nå notert ned noen ting i word ang. karrierer etc,

 

Noen som har noe info rundt regler på hva man kan gjøre og ikke gjøre?

 

Skal ikke alle bruke PC på eksamen?

 

Man skal vel møte minst 15 min før eksamen starter, men gjerne før. Eksamen starter vel 9:00, så jeg regner med at det da er passende å komme rundt 8:30 så man har god nok tid.

 

Man må ha med legitimasjon. F.eks. bankkort, pass eller førerkort.

 

Jeg tror man kan benytte seg av alle hjelpemidler utenom internett og annet som kan føre til kommunikasjon med andre.

 

Mobilen skal være avslått og ligge i sekken. Det kan også hende man må levere de inn mens eksamen pågår.

 

VI har fått utdelt et ark som spesifiserer litt mer nøyaktig hva hvilke regler man skal følge, men jeg har det bare i papirutgave, dessverre.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Folkens, Nå er det bare 16 timer til vi sitter å svetter oss gjennom eksamen!

 

la oss ta en innspurt å samle alle ideer, nyttige kilder OSV.

ser at det er ca. 50 gjester som leser, det hadde hvert bedre om dere lagde dere en bruker og var med :thumbup:

 

Stå på folkens :new_woot:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folkens, Nå er det bare 16 timer til vi sitter å svetter oss gjennom eksamen!

 

la oss ta en innspurt å samle alle ideer, nyttige kilder OSV.

ser at det er ca. 50 gjester som leser, det hadde hvert bedre om dere lagde dere en bruker og var med :thumbup:

 

Stå på folkens :new_woot:

 

 

Sagt och gjort. Jag har en fråga - det här med PC känns väldigt förvirrande - visst måste man levera uppgaven handskriven ? Så har iaf jag uppfattat det !

Lenke til kommentar

Leste på privatistweb at du må ta med deg egen PC, tar med min, men fikk også beskjed om at de muligens skulle ordne en PC for meg, selv om jeg ikke trenger det, men kan være jeg må bruke skole PC for at jeg ikke skal ha mulighet til å jukse.

 

Gud så förvirrande. Får plocka med den och se vad som händer ... På oslo kummunes hemsida så står det :

 

"Dersom du har notater eller andre hjelpemidler på egen datamaskin (PC), kan du ta med den til eksamen. Du kan ikke benytte datamaskinen som et skriveverktøy og det er ikke mulig å be om utskrift av lagrede eller nye dokumenter"

 

Vilket jag tolkar som att man måste skriva för hand.

Lenke til kommentar

Hei :)

Noen som har lyst til å si hva du har svart på spørsmålene som kommer under ''The Bulding Blocks of Career Planning'' i forberedelsehefte?

 

Lurer på det samme! Har selv fokusert på å svare på de andre tingene foreløpig, men hadde vært fantastisk om noen kunne ha delt det de har skrevet der, bare slik at det går an å se et forslag på hvordan jeg selv kan gjennomføre det når jeg kommer så langt...

Lenke til kommentar

Hei :)

Noen som har lyst til å si hva du har svart på spørsmålene som kommer under ''The Bulding Blocks of Career Planning'' i forberedelsehefte?

 

Skrevet ned skills, strengths, weaknesss, soscial,basic and technical skills. Hovedsakelig det heftet sier du skal gjøre.

 

Funnet lister på nettet over skills/interests osv og en beskrivelse av hver, for å kunne bruke et bredt utvalg på eksamen.

 

Har også skrevet om 2 jobber som dekker spm i heftet under Building Blocks.

 

Edit: Egentlig veldig greit å bare svare på det heftet spør om, og gå ut i fra det. Det som står der er ikke uten en grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...