Gå til innhold

[Løst] Migrere fra et mail system til et annet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver å undersøker om det finnes noe verktøy for og migrere fra et mail system til et annet?

 

Systemene jeg skal flytte over mail ifra er Zimbra -> Exchange 2010.

 

Har sett litt på IMAPsync/copy tools, men her blir kun epost kopiert hvor en må manuelt kopiere over kontakter, kalender oppføringer manuelt om jeg har forstått dette riktig.

 

Det jeg er ute etter er noe server basert software, vet det går ant og gjøre dette via klientmaskinen, men da dette er for tidkrevende grunnet for mange klienter som skal flyttes, ønskes annen løsning.

 

Ser at det er en bedrift som gjør dette med egenutviklet verkøty (migrationwiz.com), men ønsker ikke flytte mailen over til dem for så over til oss igjen med tanke på sikkerhet osv.

 

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært i nærheten av å teste dette på noen som helst måte. (har kun erfaring med lotus->exchange migrations), men fant dette:

 

 

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/exchangesvrmigration/thread/9bb8e61c-00f3-4866-8592-6a7dd2dcecca

 

og en link nedi der, som heter:

 

http://www.msexchange.org/articles-tutorials/exchange-server-2007/migration-deployment/migrating-pop/imap-exchange-server-2007-microsoft-transport-suite-part1.html

 

som kanskje kan hjelpe deg litt på vei :)

Lenke til kommentar

Fant dette ved å gjøre ett raskt søk:

 

As for the migration, if Exchange properly supports IMAP, iCal, and vCard, then the migration becomes:

 

-create accounts on Exchange server

-use "imapsync" on the Zimbra server to copy all e-mail messages, using IMAP

-export calendars as iCal files, import into Exchange

-export contact lists as vCard files, import into Exchange

-export task lists as iCal files, import into Exchange

 

 

If you have access to the Zimbra Connector for Outlook, it becomes even simpler, as each user can do it on their own, right in Outlook.

 

Håper det hjelper :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Løste saken på en manuell måte, men for at kunden skulle få minst mulig nedetid.

 

Løsningen min ble følgende:

- Endre MX-Record

- Rename .zdb fila på klient maskin til .pst

- Opprette ny profil, hvor jeg la til den nye Exchange kontoen

- Fikk syncet dette ferdig mot nye Exchange server

 

Tungvindt løsning, men da fikk jeg dobbel sjekket at all mail var tilstede, siden jeg uansett måtte ha gått inn på hver konto for og endre mappe oppsette fra Zimbra til Exchange (Flytte over dokumenter fra "inbox" til inboks" osv)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...