Gå til innhold

2 verdenskrig spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn jeg har forstått det er drivstoffinnsprutning i prinsippet ikke mye mer avansert enn teknologien i denne:

13ZfJ.jpg

Og derav ganske mye eldre enn andre verdenskrig. (Bare en liten digresjon.)

 

Har det noe med syntetisk gummi å gjøre?

 

Edit: kunstig til syntetisk.

Endret av valeur
Lenke til kommentar

Har det noe med syntetisk gummi å gjøre?

 

Har noe med et syntetisk petroleumsprodukt å gjøre ja :)

 

Edit: På tide å ta kvelden, så kan avsløre at det jeg tenkte på var syntetisk olje :-) Fritt fram for neste spørsmålsstiller

Endret av sv1
Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det er drivstoffinnsprutning i prinsippet ikke mye mer avansert enn teknologien i denne:

 

Dysa gjør det samme, men i en motor skal den fordele riktig drivstoffmengde under alle temperaturforhold og turtall, ikke noe man lett klarer for hånd x-tusen ganger i minuttet.

 

Hva var navnene på flyene, altså ikke type fly, som slapp atombombene over japan?

Endret av trra
Lenke til kommentar

:new_woot:

 

Personen jeg skal fram til var involvert i flere konflikter med en overordnet (feltmarskalk) under invasjonen av Sovjetunionen. På et tidspunkt skal feltmarskalken ha fortalt Adolf Hitler at personen ikke fulgte Hitlers ordrer om å ikke gjøre retrett. Dette gjorde at personen ble forflyttet fra hans daværende stilling. Etter at personen kritiserte feltmarskalken og konfliktene mellom dem nådde et toppunkt, utfordret feltmarskalken personen til en duell, som Hitler selv måtte forby.

 

Hvilken person er det jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...