Gå til innhold

mediaserver/torrentmaskin: Hjelp til valg av torrentklient og distro


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bygge en pc med Serviio mediaserver og en torrentklient med nettverksadgang/webgui.

Jeg er nødt til å bruke Serviio pga mine Samsungprodukter ikke liker Mediamonkey (eller W7 sin mediaserver)

Jeg finner ikke webgui for Vuze. Er det andre klienter som har dette og som faktisk fungerer?

Utorrent har webremote men den krasjer hver eneste gang.

 

Dette er det eneste denne pcen skal gjøre, så den vil ikke ha skjerm eller tastatur tilkoblet så det må være dønn stabilt.

 

Har en cd med Ubuntu 10.04. Er det andre versjoner som er bedre egnet til slike enkle oppsett?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ssh krever vel en klient innstalert på min laptop for å kunne styre rtorrent. Siden laptoppen tilhører jobben er det ikke ønskelig å innstallere noe privat program på den.

 

Er derfor ønskelig med en løsning via webleser

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Bruker transmission, og er okey fornøyd. Det kan bli litt rot hvis man har mange torrents fordi de ikke kan grupperes annet enn tracker (i hovedsak) i selve GUI klienten, og på WUI'et så mener jeg at man ikke kan gruppere i det hele tatt, men ikke ta mitt ord på det siden jeg ikke har fått brukt det på en stund pga linje trøbbel.

 

Serviio har jeg ikke hørt om før, mulig jeg må få installert det også slik at jeg får streame til samsung tv'en min :)

 

Kan nevne at putty finnes som standalone klient slik at man ikke trenger å installere noe som helst

Lenke til kommentar

Bruker Transmission (2.11) og webgui selv, men har ikke sett noe til mulighet for å velge lagringsplass individuelt per torrent, hvis det er det du er ute etter.

 

 

EDIT: oppgradert til 2.22, og kan fortsatt ikke se noe til funksjon for å lagre spesifikke torrents til spesifikke plasser.

 

 

 

EDIT2: hvis du tenker på å lagre alle torrents til spesifikk directory bruker du -w flagg ;)

 

 

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Serviio mediaserver lar deg velge mapper som skal inkluderes i biblioteket og gir deg mulighet til å søke mellom tv serier, filmer, sjanger, skuespillere, ol. Det er med andre ord bare å inkludere mappen torrentene havner i, så sorterer Serviio resten selv.

 

Dette var faktisk en genial mediaserver som kan få pcen til å konvertere utgående datastrøm tilpasset forskjellige mottakere, slik at jeg som har Samsung produkter (som er veeeeldig kresne på hva de spiller) kan velge utformat som Samsung og plutselig spiller Samsung tven alle de formatene som tidligere ikke var støttet over trådløs nettverk:)

 

Videre er data om artist, plate og år mer nøyaktig enn på noen mediaserver jeg tidligere har brukt. Til og være et gratis program er dette utrolig bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...