Gå til innhold

Problemer med overklokkingen ......


Keylar

Anbefalte innlegg

jeg kan ikke sette FSB høyere en 115 , ellers må jeg resette bios, hva er galt ????? Litt irriterende, får bare 2000mhz opp til 2300mhz....

kjøling er ikke et problem , cpu en min er ved 2300mhz 22 grader...

 

 

 

Specs :

Intel P4 2000mhz

Twinmos 256 DDR PC2100

MSI 845 Ultra

NVidia Geforce 3 Titanium 200 -overklokka...

Creative Soundblaster Audigy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har stor tro på at det er RAM'en som hindrer deg i og komme videre her. Ser det er PC2100 du har, muligens du skulle prøve og skaffe deg PC3200, så skal du nokk klare og presse mer ut av CPU'en.

 

Jeg må si at jeg er noe enig, men det kan også være andre grunner. Hva slags kjøler er det på NB? og hvor stor er den? Det kan være at varmen ikke blir godt nok avledet...., tror jeg ville ha oppdatert biosen hvis jeg var deg...

 

har du Dig. temp avleser? hold den på kjøleribba og se hvor mye den måler...

Lenke til kommentar
Hvis du "brenner" deg når du tar på NB ribba, så bør du vudere ny kjøler eller sette på en vifte som kan kjøle den ned.... jeg vuderer ny kjøler...  

 

er 35 grader nok til å "brenne" seg? men det er det på min NB... Er sikker på noe er galt der!

 

35c er sikkert hovedkort/kasse temp. Det er ytterst få hovedkort som har sensor på NB. De fleste har en sensor som sitter mellom socket og ramslots, og den måler kabinett temp.

Lenke til kommentar
Hvis du "brenner" deg når du tar på NB ribba, så bør du vudere ny kjøler eller sette på en vifte som kan kjøle den ned.... jeg vuderer ny kjøler...

 

35c er sikkert hovedkort/kasse temp. Det er ytterst få hovedkort som har sensor på NB. De fleste har en sensor som sitter mellom socket og ramslots, og den måler kabinett temp.

 

Ja, det kan nok stemme det.. Er det noen kjølere som du anbefaler til NB?

Lenke til kommentar
Hvis du "brenner" deg når du tar på NB ribba, så bør du vudere ny kjøler eller sette på en vifte som kan kjøle den ned.... jeg vuderer ny kjøler...

 

35c er sikkert hovedkort/kasse temp. Det er ytterst få hovedkort som har sensor på NB. De fleste har en sensor som sitter mellom socket og ramslots, og den måler kabinett temp.

 

Ja, det kan nok stemme det.. Er det noen kjølere som du anbefaler til NB?

 

NorthPole Powerpack skal vist være ganske god. Det er også noen som monterer gamle P3 kjøleribber.

Lenke til kommentar
Hvis du "brenner" deg når du tar på NB ribba, så bør du vudere ny kjøler eller sette på en vifte som kan kjøle den ned.... jeg vuderer ny kjøler...

 

35c er sikkert hovedkort/kasse temp. Det er ytterst få hovedkort som har sensor på NB. De fleste har en sensor som sitter mellom socket og ramslots, og den måler kabinett temp.

 

Ja, det kan nok stemme det.. Er det noen kjølere som du anbefaler til NB?

 

NorthPole Powerpack skal vist være ganske god. Det er også noen som monterer gamle P3 kjøleribber.

 

Kan du gi meg linken til powerpack? Hvordan får de festet P3 kjølere på? noen som har bilde?

Lenke til kommentar
Hvis du "brenner" deg når du tar på NB ribba, så bør du vudere ny kjøler eller sette på en vifte som kan kjøle den ned.... jeg vuderer ny kjøler...

 

er 35 grader nok til å "brenne" seg? men det er det på min NB... Er sikker på noe er galt der!

 

Jeg "brenner" meg ikke. Jeg _brenner_ meg. Kan ikke holde fingeren der i ett sekund en gang.. Tror jeg bør kjøre innom microplex en dag og kjøpe meg en vannblokk til NB'en ja..

Lenke til kommentar

har akkurat det samme problemet... veldig irriterende.

jeg har p4 2.0GHz A, MSI 845 ULTRA ARU og noname PC2100 ram.

min nb er ikke spesielt varm, og jeg tror heller ikke det er ram'en som stopper. når jeg klokker cpu med fuzzy logic går det fint til 120fsb(2.4GHZ) (bare jeg ikke restarter), lenger går det ikke trolig fordi jeg må stille opp vcore. d hadde hvert greit å få klokka cpu'en litt... har ikke vannkjøling for ingenting :shrug:

Lenke til kommentar
Man må lage feste selv eller lime den på om man skal bruke P3 kjøler.

 

pokker... vil helst ha en enkel metode... har forresten en gammel P2 kjøleribbe (max 466mhz) som jeg har satt vifte oppå og den kan kjøle en P3 733mhz uten problemer, kaller den for black Ice. he he, tror jeg monterer den

Lenke til kommentar
kan det vere noe med DRAM Frequency? det kan stå på auto, 200MHz eller 266MHz. i mitt tilfelle, hva skal det stå på av 200MHz og 266MHz (har PC2100)?

 

jeg har ikke mye peiling på dette... :oops:

 

Tror det ikke er no fasit svar på dette, så jeg ville prøvd på 200 og og på 266.. Da finner du ut hvor høyt du kan klokke på hver av de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...