Gå til innhold

- Katastrofalt for nye Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gjør det jo ikke akkurat lett for seg selv heller da, jeg mener å lansere telefoner i land som ikke har støtte for kjøp av innholdstjenester, applikasjoner og live funksjonene i Windows Phone 7 er ganske idiotisk. Se for deg iPhone uten AppStore, da hadde ikke iPhone vært mye spennende.

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

..du har definitivt rett i det.. Men som det ble sagt.. ca - WM7 har vært rettet mot slips-segmentet av markedet, og deretter muligens sklidd ned mot mp3-segmentet i etterkant. Derfor har en app-store vært tenkt som hoved-måten å installere ekstra-program på, men det har ikke vært hovedfokus. På den måten at sikkerhet og stabilitet - et problem med andre WM versjoner (..også *host*) - på hovedbruken er tenkt er det viktigste. Programmer utover standardpakken kan en forestille seg som et eller annet fikst og greit, men ikke kritisk, siden MS gir deg alt du trenger, osv.

 

Så er det selvfølgelig leit at Android kan installeres på stort sett alle WM telefoner. Forferdelig for MS det der, altså... Samtidig fungerer jo ikke multitasking skikkelig enda, og alt som heter program for WM er portet til Android for lenge siden.

 

Men neida - men som Eldar hinter til. Nokia tror at de skal kunne etablere WM igjen hvis de tilbyr mere prompende nisser, og så videre, til WM7. Siden ingenting på mobil-markedet kan lykkes med mindre du betaler noen en sum penger for hvert tastetrykk, osv. Slik at fokus på faktisk gode produkter, eller aspekter av gode produkter som er nyttige til.. om det skulle være exchange-serveren, facebook, bilder, dataoverføring, musikk, eller syncing av kalendere, osv - nei, det tror vi ikke lønner seg. Må ha flere prompende nisser.

 

Den evige historien til mobil-industrien det der, tydeligvis.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, jeg har sett det som et alternativ, men da må jeg være tilknyttet en exchange server. Det er jeg ikke, og det har jeg ikke lyst til heller - verken praktisk eller kostnadsmessig. Jeg vil bare ha det enkelt som før og synke mot min pc's Outlook.

Lenke til kommentar

N79:

Synke mot Exchange er praktisk og digg :-)

Synke mot Outlook er tungvindt og krever at du er på den fysiske lokasjonen og er koblet til pcen.

 

Jeg synker selv mot facebook, exchange, gmail, etc. fra min android-telefon. Alt fungerer knirkefritt og jeg får samlet all infoen i en kalender. Jeg får da varsler om når folk har bursdag, jeg får knyttet sammen all kontaktinfo på folk jeg har og dette er veeeldig enkelt å gjøre.

 

Man kan jo hevde at å synke outlook er en vane, men jeg mener det er en uvane.. He he.. Jeg får av og til jobb-epost når jeg er hjemme, jeg får gjerne møteinnkallelser, etc. alt dette kan jeg følge fra telefonen.

 

Ellers, angående emnet her:

Nokia fikk visst miliarder fra MS for å gå over til windows phone, men jeg mener det var lite strategisk lurt av Nokia å satse alt på en hest.

 

Det kan tenkes at MS sa at de bare ville få $$$, om de ikke satset på annet OS samtidig. Dog., vil det ta tid før Windows phone er konkurransedyktig med Android og IOS. Windows sitt OS virker som det ligger ca et år bak, som er mye i denne industrien. Husk at selv om ett år, er igjen Android og IOS enda lengre fremme, vil jeg tro.

 

Google har jo en fordel selv, at mange av tjeneste som alle er avhengige av, kommer fra google.. Ergo, sparer de nok en del tid på utvikling/tilpasning i forhold til konkurrentene.

 

Så, tiden vil vise: Hva skjer med windows på mobilmarkedet?

Jeg er redd nokia har gjort en stor brøler, da mange firmaer har gått vekk fra Nokia (symbian) og gått over til Androidtelefoner.

 

Nokia hadde en fot innenfor mange firmaer, men det spørs hvor lett det er å få innpass i et marked som allerede nå begynner å bli dominert av Android og til dels IOS.

 

Hadde Nokia vært lure, hadde de kjørt på både Android og windows sitt os..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...