Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Katteallergi, trenger forslag til medisin


Snerk

Anbefalte innlegg

Jeg har katt og har gått rundt med en irritasjon i bihulene i flere måneder nå, så idag var jeg hos lege for å få tatt en allergitest i form av blodprøve. Svar får jeg om en drøy uke. Desverre er ikke slike tester alltid 100% nøyaktige så jeg ble rådet til å prøve et antiallergimedikament fra apotek uansett resultat.

 

På div. nettapotek ser jeg at det finnes en hel haug med allergimedikamenter, så jeg aner ikke hvilken jeg skal velge. Her trenger jeg råd!

 

Symptomene er: trykk/smerte i bihuler og til dels i indre ører. Svært mild irritasjon i nese og øyne. (ikke spesielt tett eller rennende nese)

 

Hva er det beste preparatet til å prøve først?

 

Kan legge til at det ikke må være sterkt for magen, ettersom jeg har en betennelse i magen.

 

Takker for svar.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PetalCleanse heter det, og det er faen meg ikke lett å få det på en katt som som regel hater vann.. :p

 

Jeg hadde katt før jeg ble sammen med typen min, og han er allergisk. Han reagerer aldri på kattene våre lenger, kun hvis ett eller annet hår klarer å lure seg INNI nesen hans. Han reagerer på andre katter, så det er en liten morsom notis.. orker du å la kroppen bli vandt til din katt? :p

 

Forøvrig har han allergipiller som heter så mye som : Cetirizin BMM Pharma 10 mg, og de funker ganske fort og bra, men nå har han også mange andre typer allergier, som støvallergi og pollenallergi. Gleder oss fremdeles til sommeren! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...