krish01 Skrevet 2. mai 2011 Skrevet 2. mai 2011 I VG1 valgte jeg 1T, noe jeg fikk 4 i og syntes var helt grei matte. Videre valgte jeg S1 i VG2, noe jeg ble anbefalt. Jeg ble fortalt at dette var veldig likt som 1T, ja nærmest et gjentaelsesår for oss 1T'ere. Det viste seg å være feil for min del. Jeg sliter noe fryktelig og jeg vil mest sannsynlig ende opp med en 2'er i dette faget. Jeg vil ikke ha S2, men etter som jeg har skjønt er dette veldig dumt? Jeg hørte noe snakk om at da vil jeg ikke få godkjent studiekompetanse, fordi jeg avbryter et løp som MÅ fullføres? Er det noen som har noen innspill til dette, og eventuelt noen forslag til hva jeg skal gjøre? PS: Kan jeg ta en eksamen i høst i S1 hvis karakteren faktisk blir 2? Finnes det noen muligheter for dette?
Reg2000 Skrevet 2. mai 2011 Skrevet 2. mai 2011 Du trenger ikke å velge S2. Men da mister du også muligheten til å søke på en rekke skoler med S1+S2 som opptakskrav. Minstekravet for matematikk er 1p+2p som tilsvarer 8t matematikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå