Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fyllerot + Pupp = Utroskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utroskap - Wikipedia

 

På 1600- og 1700-tallet var utroskap ikke bare brudd på kirkens lover, men også en kriminell handling i lovens forstand. Forbrytelsen ble kalt leiermål (samleiesak) og ble hardt straffet, blant annet med høye bøter, tvangsarbeid, men også dødsstraff kunne være aktuelt ved gjentakelser

Det var tider det ;P (sarkasme)

 

I følge § 209 i straffeloven av 1902 kunne gifte personer som hadde samleie med andre enn sin ektefelle straffes med fengsel i inntil 3 måneder. Denne lovbestemmelsen ble opphevet i 1927.

Rimlig sikker på at hadde den loven forsatt vært i bruk så ville statestikken på skillsmisse/utroskap vært betydelig anderledes ;P

Lenke til kommentar

Det er utroskap når du gjør noe du ikke vil fortelle henne om :p

 

Jeg støtter denne fullt ut. Du tafser ikke på andre jenter når du er i et forhold. Så enkelt er det, full eller ikke.

 

For å svare på spørsmålet: Nei, jeg ville holdt kjeft, og bedt til høyere makter om at hun aldri finner ut av det.

Lenke til kommentar

Jo, det stemmer jo, men jeg lurer på hva andre folk tenker om dette :)

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Hva hadde du tenkt om dama di ble trukket ned i fanget på en annen gutt/mann, begynte å kline med han, og kjørte hånda si ned i underbuksa hans og begynte å dra den av før hun kom tilbake til virkeligheten og avsluttet det.

Betydelig forskjell mellom å ta på pupper, og å ta på kjønnsorgan.

 

Men ta det som en lærepenge, og kjenn etter hvordan samvittigheten arter seg i deg. Om du føler at det er vanskelig å fordøye, sier du det som det er.

Lenke til kommentar

For meg er dette utroskap.

Flørting synes jeg(og typen) er greit, men kyssing og tafsing osv. er over linja.

 

Personlig synes jeg tafsing og kyssing er utroskap uansett, sålenge man ikke har diskutert og avtalt at det er greit.

Endret av spinnwild
Lenke til kommentar

Klart du er utro; du vil jo ikke fotelle det og vet du har gjort noe galt. Første tegnet på at du er utro.

 

Jeg ville fortalt det, rett og slett av respekt for dama. Hvis du virkelig elsker henne, så ville jeg fortalt det; rett og slett fordi du elsker henne, ergo hun fortjener å vite sannheten og selv dømme hva hun synes om det og om hun vil fortsette. Klart dette vil føre til drama, følelser og mulig sjalusi/drama om dere velger å fortsette, men vel, det er rett og slett konsekvensene av at du velger å forsvinne fra din verden i 20 sekunder.

 

Men det er jo bare du som velger hva du vil gjøre. Så lenge du er sikker på at det aldri vil komme henne for øre så vil dere jo sannsynligvis fortsette "lykkelig uviten", men synes det er dårlig gjort ovenfor dama di som du visstnok skal elske når du velger å drite deg ut. For ja, du har gjort et valg, å "bare la seg rive med" er ikke en unnskyldning eller forklaring.

 

Du kan jo spør deg selv hva du ville synes om situasjonen hvis dama di "lot seg rive med" i sekunder og lot en fyr tafse på puppene hennes, eller om hun tafset på ham. Kanskje du føler det ikke ville vært too big a deal nå, men det er kanskje noe farget av at du vet du allerede har handlet galt?

Endret av Hewitt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, det synspunktet synes jeg blir litt søkt. Ærlig talt, vi er 18 år og er ikke perfekte, og hadde noe lignende skjedd med hun hadde jeg selvsagt ikke likt det, men jeg tror ikke jeg hadde blitt nevneverdig langtidssur, siden det fortsatt er meg hun elsker. Det er ikke greit, men vi er fortsatt tro så lenge vi ikke føler noe og så lenge vi vet det er feil. Å gjøre noe slikt en gang og lære av det må være akseptabelt. Jeg velger å ikke fortelle det fordi jeg hater drama, fordi jeg på ingen måte føler noe for den andre dama og fordi jeg ve at jeg aldri kommer til å gjøre noe lignende igjen. Og jeg hadde foretrekt at hun hadde gjort det samme; ikke fortelle det, men vite at det ikke er greit og lært av opplevelsen. 18-åringer som går på fylla uten kjæresten er alt annet enn modne, og hvordan kan man forvente at vi skal vite noe om følelsene som blusser opp når man gjør noe slikt før man har gjort det? Jeg vil si at jeg elsker dama enda mer nå enn før, fordi jeg vet hva jeg kan miste, og jeg vet hva som kreves for å beholde hun.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Lenke til kommentar

Og dessuten, når man går på fylla en dag og får vist tre sett pupper, to rumper og ei fi**e + utallige sextilbud, og man kan gå derfra og le fordi man vet at man mye heller vil ha dama, føler jeg meg mer moden enn de fleste. Jeg glemte meg på litt pupp, men vet nå helt sikkert at det aldri vil skje igjen, fordi, som jeg sa tidligere, jeg er ikke typen til å være utro, og nå har jeg prøvd det og vet at det ikke gir meg noe som helst, snarere tvert imot. Og nå tenker kanskje mange at jeg er en drittsekk, men selv mener jeg at jeg bare ser "the big picture" mer enn de fleste. Men dette er elvsagt diskutabelt.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Lenke til kommentar

Og dessuten, når man går på fylla en dag og får vist tre sett pupper, to rumper og ei fi**e + utallige sextilbud, og man kan gå derfra og le fordi man vet at man mye heller vil ha dama, føler jeg meg mer moden enn de fleste. Jeg glemte meg på litt pupp, men vet nå helt sikkert at det aldri vil skje igjen, fordi, som jeg sa tidligere, jeg er ikke typen til å være utro, og nå har jeg prøvd det og vet at det ikke gir meg noe som helst, snarere tvert imot. Og nå tenker kanskje mange at jeg er en drittsekk, men selv mener jeg at jeg bare ser "the big picture" mer enn de fleste. Men dette er elvsagt diskutabelt.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Jeg elsker at du fortsetter selvfornektelsen din med denne massive selvmotsigelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og dessuten, når man går på fylla en dag og får vist tre sett pupper, to rumper og ei fi**e + utallige sextilbud, og man kan gå derfra og le fordi man vet at man mye heller vil ha dama, føler jeg meg mer moden enn de fleste. Jeg glemte meg på litt pupp, men vet nå helt sikkert at det aldri vil skje igjen, fordi, som jeg sa tidligere, jeg er ikke typen til å være utro, og nå har jeg prøvd det og vet at det ikke gir meg noe som helst, snarere tvert imot. Og nå tenker kanskje mange at jeg er en drittsekk, men selv mener jeg at jeg bare ser "the big picture" mer enn de fleste. Men dette er elvsagt diskutabelt.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Jeg elsker at du fortsetter selvfornektelsen din med denne massive selvmotsigelsen.

Men les det jeg skriver da. Det betyr at jeg legger mer i det å være utro enn min oppfattelse av denne hendelsen.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Lenke til kommentar

Men les det jeg skriver da. Det betyr at jeg legger mer i det å være utro enn min oppfattelse av denne hendelsen.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Og likevel så tviler du kraftig på om du burde si noe til dama di.

 

EDIT: Ikke minst for å kommentere at du selv skriver "og nå har jeg prøvd det"

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Eg ville sett på det som utroskap.

Og eg hadde nok blitt rimleg sur om det hadde blitt holdt hemmeleg.

Det er opp til ho å bestemme om det er utroskap eller ikkje. Det er ikkje sånn at det er noko som helst som er opp til deg. Det er du som har gjort ein feil. Og det er ho som må bestemme kor grov den feilen var.

Det at du velger å ikkje sei noko, betyr ikkje anna en at du er ein feiging, som ikkje tør å ta ansvar for sine eigne handlingar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I et parforhold er det vel ikke enten opp til den ene eller den andre, men begge to mener nå jeg. Og personlig mener jeg at å ta en jente på puppen i fylla er mye mindre personlig enn f.eks. en klem i edru tilstand, noe som er helt akseptert. Ikke at dette gjør det greit på noen måte, jeg prøver bare å forklare at 10-20 sekund upersonlig berøring med en jente jeg ikke bryr meg om ikke er verdt å ofre et forhold med kanskje mitt livs jente med. Men for all del, fortsett å trekk ting ut av sammenheng. Alle vet at det er mye lettere å stå på angripersiden når det kommer til en slik sak.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Lenke til kommentar

Trekker ikke ting ut av sammenheng, jeg kommenterer det du skriver. Vanskelig å prøve å lyve for seg selv offentlig.

Det har ikke noe med å lyve for seg selv å gjøre. Det jeg mener er at jeg aldri kunne ha kysset eller hatt sex med en annen jente mens jeg er i et forhold, at jeg i forhold til dine maler om utroskap er typen til å være utro har ingenting med meg å gjøre. Jeg ble nysgjerrig på hvordan følelsen ville være, jeg var full (jeg vet, ingen unnskyldning, mitt eget ansvar) men faktum er at dømmekraften ble dårligere, og jeg gjorde noe jeg ikke ville gjort edru. Dette betyr fortsatt ikke at jeg noengang ville ha kysset eller hatt sex eller noe som helst annet personlig med en annen jente.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Lenke til kommentar

Å ta på ein pupp er vel ikkje det verste i historien. Men roting ser eg på som utroskap.

Men det er uansett ikkje poenget. Poenget er at du har gjort noko som du trur kjæresten din kan reagere på. Kjæresten din fortjene å vete kva du har gjort, og om du er glad i ho forteller du det til ho. So er det opp til ho om ho synes det er ein big deal eller om det er greit. Er ikkje ditt valg å ta.

 

Det er lettare å stå på angripersida? Det er du som kommer anonymt til eit forum, og søker etter folk som kan støtte deg i di sak om at du ikkje vil fortelle det. Mest sannsynleg hadde du alt bestemt deg for å ikkje fortelle det til kjæresten din før du starta dinna tråden. Men starta den for ein måte å få bekreftelse på at det var greit å ikkje sei noko.

Vi veit begge at du ikkje kommer til å sei noko, men du skal vete at det er ikkje alle som er einige med deg i at det er det riktige å gjere!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og dessuten, når man går på fylla en dag og får vist tre sett pupper, to rumper og ei fi**e + utallige sextilbud, og man kan gå derfra og le fordi man vet at man mye heller vil ha dama, føler jeg meg mer moden enn de fleste. Jeg glemte meg på litt pupp, men vet nå helt sikkert at det aldri vil skje igjen, fordi, som jeg sa tidligere, jeg er ikke typen til å være utro, og nå har jeg prøvd det og vet at det ikke gir meg noe som helst, snarere tvert imot. Og nå tenker kanskje mange at jeg er en drittsekk, men selv mener jeg at jeg bare ser "the big picture" mer enn de fleste. Men dette er elvsagt diskutabelt.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

 

Flink du er da, diplom?

 

Selvfølgelig var du utro. Sier seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja, problemet er vel ikke at jeg søker aksept fra noen (jeg visste når jeg skrev den reaksjonene jeg kom til å få), greia er vel at jeg er redd for å innrømme at dette kan ha vært utroskap (og det er en grunn som ligger dypere til, uten at jeg skal gå inn på den). Altså: Det jeg prøver å si her er at jeg vet jeg ikke er perfekt, kanskje burde jeg si noe men da blir det det samme som å innrømme at jeg har gjort noe helt galt. Og jeg voks opp med en familie med utroskap, så bottom line er kanskje det at jeg er redd for å ligne på faren min. Og håper ikke dette innlegget virker usaklig.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...