Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fyllerot + Pupp = Utroskap?


Anbefalte innlegg

Nja, problemet er vel ikke at jeg søker aksept fra noen (jeg visste når jeg skrev den reaksjonene jeg kom til å få), greia er vel at jeg er redd for å innrømme at dette kan ha vært utroskap (og det er en grunn som ligger dypere til, uten at jeg skal gå inn på den). Altså: Det jeg prøver å si her er at jeg vet jeg ikke er perfekt, kanskje burde jeg si noe men da blir det det samme som å innrømme at jeg har gjort noe helt galt. Og jeg voks opp med en familie med utroskap, så bottom line er kanskje det at jeg er redd for å ligne på faren min. Og håper ikke dette innlegget virker usaklig.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

 

1. Om det er utroskap eller ikke er det dere to som et par må bli enige om.

2. Å si det til henne er et tegn på respekt. Igjen; om du har gjort noe galt eller ikke blir opp til henne/dere. Høres litt ut som du føler deg litt skylding også, så kanskje du er redd for at du selv vil innse at det var galt...?

3. Alle ligner litt på far sin. Vil man ikke være en utro mann, så er det bare å la være.

 

Det du kan gjøre før du forteller kjæresten din om din "fyllefling", er å snakke med henne om utroskap og hva som kvalifiserer og ikke. Alt etter hva dere kommer fram i en slik samtale; bruk den til å vurdere om du vil/må/burde fortelle eller ikke.

 

Legger til: Ingen her kan si hva som er rett og galt for deres forhold. Men du kan heller ikke bestemme dette selv, uten å høre hva kjæresten mener.

Endret av spinnwild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vi har jo snakket om utroskap før, men vi kom ikke frem til noe konkret dersom det ikke var personlig. Men har fortalt dama at den aktuelle dama viste meg puppene, og da bare lo hun og sa at hun virket desperat (noe hun forsåvidt var). Men jeg gir opp. Skal se hvordan samvittigheten sitter i meg de neste ukene og bestemme meg etter det, men som du kanskje har lest i mine tidligere innlegg har jeg gjort meg opp en formening om det.

 

-TS

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var en snodig diskusjon.. og klarer ikke helt å la vær å kommentere det..

 

Først og fremst skjønner jeg ikke helt den "populære" posten som latterligjør litt det at han ikke er typen til å være utro, når faktisk har vært det.. Utro, eller ikke, det krever VELDIG styrke i å ikke gjøre noe MER i en slik sammenheng, så personlig synes jeg at TS fortsatt kan hevde at han ikke er typen til å være utro og fortsatt ha et ærlig ansikt!

 

Men, om han var utro!? Ja, selvfølgelig.. det er det ikke så mye i tvil om.. Han har gjort noe han vet er feil, og som de fleste andre (så sant man ikke er i et åpent forhold hvor "deling" er litt av greia) er enig om at man ikke ville like om ens bedre halvdel hadde gjort det samme..

 

Når det er sagt, så finnes det forskjellige grader av utroskap.. og denne her grenser til det uvesentlige!

 

Det mer "viktige" spørsmålet synes jeg er hvorvidt han skal fortelle det til dama, eller ikke..

 

Selv synes jeg at TS skal la vær å si noe som helst! Dette er, i det store bildet, en fillesak.. Jeg synes TS var flink som ikke dro det lengre! Det var ikke HAN som tok initiativet heller, men var den som avsluttet det! Bravo! Jeg skal garantere at mange som sitter på sin høye hest og ser ned på TS IKKE ville ha vært like sterk i samme situasjon!

 

Ikke fortell noe, men ta det som en lærepenge, noe du sikkert allerede har gjort og gjør! Det vil (muligens?) skape en dårlig og usikker stemning meller dere to hvis det blir fortalt (kanskje ikke?), og "utroskapen" var etter min mening ikke rare greiene.. NEI, jeg siker ikke at det var/er greit, men synes man bør se litt større på saken! Tror det vil skape mer problemer hvis han forteller noe, siden kjæresten ikke var der og kanskje vil feiltolke situasjonen - hvilken kjæreste vil tenke rasjonelt på en sak når en forteller at man har "tafset litt"!? Hun vil kanskje tro at han skjuler mer og er "mild" om saken, når det i realiteten var alt han gjorde.. Nei, hold det for deg selv, mener nå jeg! Og igjen, nei, jeg forsvarer det ikke.. men gjort er nå gjort..

 

 

Jeg er litt usikker på den posten din hvor du sier at du har fortalt det.. så har du, eller har du ikke? Jeg forsto ikke helt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takker for svar! :) Jeg har tenkt mye av det samme du skriver, men det er godt å få det fra annet holdt, og, tro meg, det er definitivt en stor lærepenge, som jeg har skrevet, dette vil aldri skje igjen!

 

Og det du lurte på: Jeg har fortalt til dama mi at hun jenta viste meg puppene sine, og det var på ingen måte big deal, men det blir selfølgelig helt annerledes.

 

 

Postet av anonym: 443cd96f44f46ae75bf0dd6871cb002b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har ikke jeg lest noe annet enn trådstarterns første post men er ikke svaret på det ganske enkelt?

 

Det var jo ikke utroskap da gutten ikke ville og dyttet henne bort! Da hadde ikke det vært utroskap men hvis gutten/jenta vil og ikke står i mot så blir det jo utroskap. JEg hadde fortalt det til dama!

Lenke til kommentar

Etter min mening er det du har gjort helt klart utroskap, og jeg ville ikke akseptert det. Men det er, som de fleste andre har sagt her, du og kjæresten din som setter grensene for utroskap

 

Syns hvert fall ikke du skal holde det skjult. Jeg tror det meste kommer for en dag før eller siden, og da er det nok neppe noen fordel at du har prøvd å holde det skjult. Jeg ville satt pris på ærlighet.

Lenke til kommentar

Svært så monogame og dømmende man skulle være da.. Vis meg den personen som aldri har gjort noe som partneren ville oppfattet som "usømmelig" - etter min mening eksisterer de rett og slett ikke. Enten det er på et emosjonelt plan eller på et mer intimt plan er de fleste på et eller annet tidspunkt "utro".

 

Situasjonen trådstarter har satt seg selv i er selvfølgelig ikke helt ideell, men det er da ikke så fullstendig galt heller - "in the heat of the moment" gjør man ofte litt mindre smarte valg, det viktigste er at man håndterer dem bra i etterkant.

 

Jeg syns absolutt ikke TS bør fortelle dette til dama, for meg virker det som en litt egosentrisk handling for å bedre egen samvittighet (alt du oppnår ved å tilstå er at dama blir forbanna/lei seg). Får vel være straff nok i seg selv å gå rundt med dårlig samvittighet en stund og heller ta det som en lærepenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...