Gå til innhold

Anbefaling: Disse bærbare PC-ene anbefaler vi


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått min G74SX etter flere måneder med venting.

Dette er min andre gaming PC fra Asus, og den skuffer ikke.

Laveste delsum på windows performance experice(heter det ikke det da) er 7.2 selv om det ikke sier så mye.

 

Har sett at batterieter er holder lengre enn på den gamle (G51JX).

Den blir ikke så så varm som den gamle.

 

Desuten følger det med en god mus og 3D briller som jeg ikke har hatt tid til å få testet enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For den som vil ha en tynn spill-PC som kan takle nye spill på helt greie innstillinger:

RAZER BLADE - http://www.razerzone.com/blade

Razer_Blade_Main.jpg

- tynnere enn en Macbook Pro

- GeForce GTX 555m

- touch-skjerm og programerbare knapper med LCD-skjerm

Den er ekstremt dyr, men hvis du er teknofrelst blir det nok din beste venn :)

 

Er du interessert i en kraftig spillbærbar til en rimelig penge bør du vente litt.

ASUS, MSI og Alienware oppdaterer maskinene med GeForce GTX570m og 580m nå.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Veldig bra og utfyllende anbefaling!

 

 

Selv heller jeg litt mot en Dell-PC, av mange grunner. Jeg har vurdert noe ultraportabelt, men det blir rett og slett for liten skjerm.

Jeg kommer i alle fall til å holde meg til student-PC.

 

Bare synd det skal koste så utrolig mye med dockingstasjon. Har prøvde dette en del og må si det er ganske genialt. Jeg tenker å kunne koble dockingen til TV-en eller to skjermer, samt være tilkoblet det lokale nettverket eller via krysset kable til den stasjonære.

 

Er det i det heletatt mulig å få tak i dockingstasjoner til under tusenlappen? Det virker som dette er noe kun bedrifter driver på med og man må være veldig intressert for å ha dette som privatperson. Ganske tåpelig egentlig mtp. hvor genialt det er til et hjemmekontor.

 

*snip*

Macbook air har ikke SSD, men flashminne festa direkte på hovedkortet.

 

Husker første gang jeg fikk vite dette og tenker det samme som jeg gjorde den gang: Fy flate så utrolig genialt! En sånn kommer jeg aldri til å kjøpe, men pokker så genialt! :D

 

Den beste PC'en du kan ha er selvbygg. :) Skjønner godt folk som har bærbare til spilling, men for de aller fleste så duger det mer enn nok med stasjonær. :)

 

Er ikke helt sikker på hva du mener her. Bærbare PC-er kan koste så mye som det dobbelte av en stasjonær med samme ytelse. Fordi de er bærbare. Og det er jo derfor man kjøper en bærbar, for å kunne flytte den, er det ikke? Den eneste grunnen til å velge stasjonær over bærbar-som jeg kan se- er at den ene er stasjonær og den andre er bærbar.

 

Du mener de fleste som kjøper bærbar egentlig ikke har behov for å flytte den rundt? :huh:

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Macbook air har ikke SSD, men flashminne festa direkte på hovedkortet.

 

Husker første gang jeg fikk vite dette og tenker det samme som jeg gjorde den gang: Fy flate så utrolig genialt! En sånn kommer jeg aldri til å kjøpe, men pokker så genialt! :D

Hvorfor ? Den eneste fordelen jeg kan komme på er du muligens kan lage maskinen litt tynnere. Oppgraderinger etc blir jo umulig.

 

Du mener de fleste som kjøper bærbar egentlig ikke har behov for å flytte den rundt? :huh:

De fleste som vil ha bærbar kjøper det vel fordi den er liten og ikke nødvendigvis fordi den skal flyttes så mye. Jeg har ihvertfall hørt "jammen, boksen er så stor og blir i veien" en del ganger...

Lenke til kommentar

Macbook air har ikke SSD, men flashminne festa direkte på hovedkortet.

 

Husker første gang jeg fikk vite dette og tenker det samme som jeg gjorde den gang: Fy flate så utrolig genialt! En sånn kommer jeg aldri til å kjøpe, men pokker så genialt! :D

Hvorfor ? Den eneste fordelen jeg kan komme på er du muligens kan lage maskinen litt tynnere. Oppgraderinger etc blir jo umulig.

1. Du trenger ikke den ekstra plassen, og du kan f.eks skaffe en ekstern disk for å lagre media

2. Flash minne er mye raskrere enn hardisker på lese og skrivehastighet, noe som også kompanserer for den dårligere hardwaren ganske kraftig.

3. Den ekstra plassen som blir spart blir brukt på f.eks battery, noe som igjen vil si bedre brukeropplevelse.

4. Det KAN oppgraderes

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

2. Flash minne er mye raskrere enn hardisker på lese og skrivehastighet, noe som også kompanserer for den dårligere hardwaren ganske kraftig.

Det skjer så mye mht. kontrollere når det gjelder flashlagring at det virker litt snålt å sveise brikkene på hk. Men det er vel mulig annen harware på denne ikke klarer å dra nytte av raskere disk enn hva den allerede har fått.

Lenke til kommentar

2. Flash minne er mye raskrere enn hardisker på lese og skrivehastighet, noe som også kompanserer for den dårligere hardwaren ganske kraftig.

Det skjer så mye mht. kontrollere når det gjelder flashlagring at det virker litt snålt å sveise brikkene på hk. Men det er vel mulig annen harware på denne ikke klarer å dra nytte av raskere disk enn hva den allerede har fått.

 

Godt poeng. hvor flaske halsen i systemet ligger er alltid relevant. Ellers kan man oppgradere så mye man vil uten å få noe særlig økning i ytelse.

 

Apple -som de fleste andre- vil jo helst at man skal kjøpe nytt utstyr etterhvert som det blir eldre. Så at man ikke kan oppgradere er ikke noe stort problem for Apple eller brukere flest. (?)

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

2. Flash minne er mye raskrere enn hardisker på lese og skrivehastighet, noe som også kompanserer for den dårligere hardwaren ganske kraftig.

Det skjer så mye mht. kontrollere når det gjelder flashlagring at det virker litt snålt å sveise brikkene på hk. Men det er vel mulig annen harware på denne ikke klarer å dra nytte av raskere disk enn hva den allerede har fått.

 

Godt poeng. hvor flaske halsen i systemet ligger er alltid relevant. Ellers kan man oppgradere så mye man vil uten å få noe særlig økning i ytelse.

 

Apple -som de fleste andre- vil jo helst at man skal kjøpe nytt utstyr etterhvert som det blir eldre. Så at man ikke kan oppgradere er ikke noe stort problem for Apple eller brukere flest. (?)

 

Og første linken på google sier: http://www.macrumors.com/2011/01/12/ssd-upgrade-kits-push-2010-macbook-air-capacity-to-360-gb/

Bare oppgrader.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

I følge bildene (jeg fikk ikke sett installasjonsfilmen) ser det ut som flashbrikkene ligger på et eget kort og ikke "sveisa" fast i hk som tidligere nevt.

Det er rett og slett en SSD som mangler "boksen" rundt kortet, hvilket er en grei løsning for å spare plass.

Lenke til kommentar

Og første linken på google sier: http://www.macrumors...city-to-360-gb/

Bare oppgrader.....

I følge bildene (jeg fikk ikke sett installasjonsfilmen) ser det ut som flashbrikkene ligger på et eget kort og ikke "sveisa" fast i hk som tidligere nevt.

Det er rett og slett en SSD som mangler "boksen" rundt kortet, hvilket er en grei løsning for å spare plass.

 

Har du sett. Jeg baserte min "kunnskap" på en tidligere artikkel på hardware.no. Kanskje ikke så lurt :wee:

 

Det er fremdeles genialt gjort, men fremdeles også litt mer vrient (og dyrere?). Det virker i alle fall som om apple generellt sett ikke vil at brukerene skal rote så lite som mulig med hardware, men heller sende PC-en til rep. Entusiasten finner alltid en løsning uansett. Heldigvis slipper man som oftetst det, enn så lenge :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Meget skuffet over dere Hardware som ikke har nevnt gaming modellen til Gigabyte (P2532). Denne pc'en er et stort hopp mer stilren og kraftigere enn di fleste maskinene dere nevner her. Alienware?? portabel?? Kunne like gjerne kjøpt deg en stasjonær for så å poppe fast i en ryggsekk med batteri og skjerm...

Lenke til kommentar

Toshiba Satellite L750-17Q

 

15,6" LED-skjerm

Intel Core i7-2670QM

6 GB DDR3 RAM

750 GB harddisk

GeForce GT525M 2 GB

Full HD via HDMI

Onkyo-høyttalere

 

Hva med denne da, holder ikke denne mål Pris 5999,-

Satte inn en Intel ssd disk også som jeg hadde i en annen maskin.

 

Kan denne brukes som en spillmaskin?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...