Gå til innhold

Nick Drake - Place to Be (cover)


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke verst!

Drake er en av mine favorittartister og dette var ikke "vondt" å høre på av den grunn.

 

Om målet er å komme så nært originalopptaket som mulig, så har jeg et par tips: legg mindre vekt på 1'eren når du strummer. Da vil det hele høres mer flytende ut. En annen ting er at gitaren låter ganske lyst. Hvis du prøver å ikke strumme den lyseste strengen så kraftig (eller i det hele tatt) vil nok det hele lyde litt mer dempet og subtilt.

 

I tillegg er det litt andre småting som å få til overgangene prikkfritt og holde grepene helt fast.

 

Når det gjelder syngingen blir det som du nevner noen sure toner her og der.

I originalopptaket synger Drake mye svakere enn du gjør, han hvisker vel nærmest. Dette fjerner lav/midt-frekvensene slik at stemmen ikke kolliderer med gitaren. Du endrer en del fraseringer i teksten også, spesielt på slutten av linjene.

 

 

Merk, dette er bare forslag til endringer dersom du ønsker å komme nærmere originalopptaket! Du har uansett et veldig bra utgangspunkt.

 

Har tenkt litt på å lære meg noen av sangene hans ordentlig selv. Gøy å spille i andre stemminger enn standard..

 

- Garanti :)

 

Edit: Forresten, Soundcloud er tingen ;)

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Takk for meget god tilbakemelding! Enig i det du sier, prøvde et nytt opptak nå nettopp med capo på fjerde bånd i stedet for femte. Låt litt bedre syns jeg, selv om lydkvaliteten ikke ble helt topp pga mikrofonen jeg brukte.

 

Soundcloud bruker registrert, ser det er mange som bruker det for tiden. :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...