Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

driftsikkerhet på automatgir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Automatgir er dyrere å skifte og bilen er dyrere. Om den ryker letter tror jeg ikke, men så kommer det jo an på hvor gammel bilen er, og hvorfor i all verden du i det hele tatt trenger automatgir.

 

Det er ikke det at jeg på død og liv trenger automatgir. Har hatt tre biler tidligere som alle hadde manuelt og det fungerte helt fint det, men nå er det sånn at den bilen jeg har sett på har automat.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vurderer å kjøpe en MB c180 med automat, men noen prøver å fraråde meg å kjøpe bil med automat fordi det er dyrt å reparere i tilfelle noe skulle skje. Har automatgir lett for å ryke og kan jeg da vente meg en stor regning?

 

Automat gear er dyrere å reparere enn andre gear kasser. Men de pleier ikke å ryke på Merchedes`r sån rett uten videre. Men om bilen har blir herjet med eller det har vert dårlig med service på den så ville jeg ha styrt unna. Har selv og har hatt noen Merchedes`r med automat opp igjennom åra. Bare en av dem har jeg hatt problemer med automaten på. Den var ungdoms kjørt og det hadde ikke blitt skiftet filter på gearkassen. (Men gav ikke mye for den heller.) Prøve kjør bilen nøye før kjøp. Slurer automaten det aller minste unormalt eller rykker fælt så styr unna. Lykke til med bil kjøp!

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Sjekk av oljen kan si en del om tilstanden til girkassen. Er oljen mørk/svart og i tillegg lukter brent kan lamellene i girkassen ha tatt skade allerede...

 

Ved peiling for å sjekke om nivået er riktig skal motor være i gang og dra spaken gjerne et par ganger mellom alle girene, for nøyaktig resultat skal bil og girkasse også kjøres driftsvarm. Oljen skal være rødfarget, da er den ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...