Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter i 2 sekunder


Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på pcen i noen timer, funket helt fint.

Så nå skulle jeg se kamp og lot bare pcen stå på mens jeg var borte og var på den igjen i pausen. Når jeg kom tilbake igjen når kampen var ferdig var den avskrudd og den nekter å starte.

Eller, den lyser og viftene går i 2 sekunder.

 

Har ikke noe lyst til å åpne pcen osv da jeg ikke har peiling på dette.

Dette er hardwaren:

 

Hovedkort: Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156

750W strømforsyning (tror jeg det står bare 50/60 Hz bakpå så)

HD Radeon 5850

4G RAM

 

 

 

Takker for all hjelp.

Endret av Markkusss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det også, men det hjalp lite.

 

Kan ta med at første gang jeg skrudde den på etter at den var avskrudd, fikk jeg bilde og alt, men den skrudde seg av etter sånn 10 sekunder.

Etter det ble det bare færre og færre sekund for hver gang.

 

 

Siden du ikke ønsker å åpne den er det svært lite som vi kan hjelpe med, men dette tyder litt på at du har fått problemer med skjermkortet ditt eller psu som har problemer.

 

Du får levere denne inn da du sannsynligvis ikke kan gjøre så mye om du ikke åpner den, er du villig til å feilsøke litt med vår hjelp så kan vi prøve å føre deg videre uten at noe går galt.

 

Vi trenger forresten merket på psu'en (står som regel på siden).

 

 

Lenke til kommentar

Kan de plutselig bare dette ut? :p

Men ja, kan vel sjekke..

 

Nå som du har fått tatt av døra på siden av kabinettet bør det la seg for deg å se navnet på psu.

 

Du sier forresten at du ikke har garanti, mener du at pcen er eldre enn 2 år eller at den ikke har en lapp som er klistret på den?

 

Ellers så hadde jeg tatt en titt og sjekket at cpu kjøleren sitter fast som den skal og at minnebrikkene også ikke er løse.

Skjermkortet skal også i noen tilfeller ha en ekstra strømkabel tilkoblet, sjekk om det er tilfelle og at den er i.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel egentlig oppfordre deg til å be en venn som har litt peiling på besøk.

 

Enkleste måten å finne ut hvilke komponenter du har er ved å se på kvitteringen.

 

Symptomene du beskriver indikerer ofte minnefeil, å teste med en enkel minnebrikke i ulike slotter kan i alle fall delvis bakrefte/avkrefte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...