Gå til innhold

Reklamasjon på reparasjon av laptop?


Anbefalte innlegg

Hadde en reklamasjonssak på laptopen i jula. Jeg hadde gitt beskjed om at i tillegg til problemet som den kom inn for (hovedkortfeil) så hadde jeg problemer med at keyboardet var løst i det ene hjørnet. Laptopen kom tilbake uten at det var ordnet på, men en liten del på et plastbrett over keyboardet (ca 1cm x 0,5cm) (se bilde, den lille svarte 'tuppen'. Merk, bildet er ikke av min egen, så du ser ikke skaden der) sto opp ca 1-1,5mm fra resten av rammen. På den andre siden er det slik det skal være, overgangen er glatt, i motsetning til kanten på den skadde siden som du kan skrape deg på o.l.

 

Åpnet laptopen framme i dag for rensing og fiksing i dag. Da jeg åpnet det svarte båndet over keyboardet (se bilde) la jeg merke til at på den opphevde siden var det en tupp som skulle festes inn under aliminiumet som hadde blitt brettet inn og klemt ned, som var det som førte til at det stakk opp. Jeg rettet på det, men skaden var såpass stor at den 1x0,5 tuppen ennå var 1mm høyt oppe, men jeg kunne nå trykke den ned til posisjonen den skulle være i. Senere knakk også denne tuppen som jeg hadde bøyd ut (under den andre 1x0,5 tuppen) senere knakk, selv om det ikke betyr så fryktelig mye.

 

Det er også en annen del som jeg ser har blitt teipet for å fungere normalt.

 

 

Er mildt sagt skuffet over reparasjonen. Den ene høyttaleren på laptopen har nå sluttet å virke, så jeg tenkte at jeg skulle sende den inn. Kan jeg da ta opp denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send den inn du. Klagde på at jeg fikk tilbake min acer laptop delvis knust. Altså, en plastikbit var knekt av. Tok også med at lyset i skjermen da hadde gått, som de på elprice og hos acer hadde kommet av skaden den hadde fått under frakt tilbake til butikk.

 

Bare gjør det klart at det ikke er din egen feil når du sender den inn. Om du sender inn via butikk, så kan jeg si at de skriver ikke alltid det du sier, så få de til å skrive hva problemet er, og at den kom tilbake slik da den sist kom tilbake fra rep.

Lenke til kommentar

Send den inn du. Klagde på at jeg fikk tilbake min acer laptop delvis knust. Altså, en plastikbit var knekt av. Tok også med at lyset i skjermen da hadde gått, som de på elprice og hos acer hadde kommet av skaden den hadde fått under frakt tilbake til butikk.

 

Bare gjør det klart at det ikke er din egen feil når du sender den inn. Om du sender inn via butikk, så kan jeg si at de skriver ikke alltid det du sier, så få de til å skrive hva problemet er, og at den kom tilbake slik da den sist kom tilbake fra rep.

Skal gi det et forsøk :)

Lenke til kommentar

Problemet her, er at skaden kan ha forverret seg siden du fikk laptop'en i retur. Nettopp derfor skal man si fra innen rimelig tid etter man oppdager en feil. Rimelig tid vil aldri være kortere enn to måneder, men i dette tilfellet har du ventet ca 4 måneder med å si fra. Derfor kan verkstedet med loven i hånd avslå reklamasjonen. Du burde derfor sagt fra med en gang når du oppdaget at tastaturet fortsatt var løst.

 

Vi har hatt en lignende sak der jeg jobber, hvor en kunde ikke sa fra om en feil når den oppsto, men ventet til feilen var blitt så alvorlig av produktet var ubrukelig. Verkstedet avslo reklamasjon fordi skaden hadde forverret seg på grunn av at kunden ikke sa fra innen rimelig tid.

 

Men det skader absolutt ikke å si fra om det når du sender inn laptop'en uansett. Verste som kan skje er at de ikke fikser det. Men jeg vil tippe det går i orden.

Lenke til kommentar

Hvis den var slik etter du fikk den tilbake rundt juletider, så er det relativt for sent å klage på dette nå.

Problemet er at jeg ikke la merke til omfanget før i dag.

Men hvis du først ble klar over skaden nå, hvordan vet du da at det ikke har skjedd hjemme hos deg?

Jeg merket selvfølgelig at det stakk opp, men i går åpnet jeg altså den delen av laptopen og så hvordan det hadde skjedd: en plasttupp hadde blitt bøyd, og en hengsel hadde blitt teipet for å passe inn, og alt det skjedde på verkstedet. Synes ikke dette er forsvarlig arbeid.

 

 

Du burde derfor sagt fra med en gang når du oppdaget at tastaturet fortsatt var løst.

Jeg visste ikke at de hadde prøvd på å reparere det en gang.

 

Produktet er overhodet ikke ubrukelig, men jeg er skuffet over arbeidet som er gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...