Gå til innhold

Sega mega drive


Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter på en gammel sega med en drøss med spill som jeg tenker på å selge, men er veldig usikker på hvor mye det er mulig å selge for.

er det egentlig noe marked for den? Regner med at den ikke har blitt samlerobjekt enda.

 

ps. dette er ikke en salgstråd. Dersom jeg bestemmer meg for å selge vil den dukke opp i kjøp/salg-tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sega Mega Drive blir nok aldri et samlerobjekt. Det finnes rett og slett for mange av dem.. men når det er sagt så kommer verdi an på stand og modell.

 

-Er dette en original (stor) Mega Drive, eller den mindre Mega Drive 2?

-Har du esken og manualene? Ser esken ny ut - eller er den slitt?

-Er selve spillmaskinen i god stand? Mega Drive er en spillkonsoll som er direkte lekker hvis den er i god stand, men utrolig stygg når den mister sin "ny-glans".

-Hvordan ser spillkontrollen ut? + funksjonsgrad?

 

I utgangspunktet vil jeg tippe ca 2-300 for bare maskinen, 5-600 hvis den er komplett i eske.. og hvis den er såkalt "mint in box", altså at alt er i perfekt stand, så kan du få ganske mye forutsatt at du bruker de rette kanalene (eBay).

 

Du kan selvfølgelig bruke spillene for å tjene et par hundre kroner ekstra, men i bunn og grunn bestemmes verdien av standen på spillkonsollen - og om du treffer den rette målgruppen når du forsøker å selge den. Hvis du har noen spesielt ettertraktede spill som er i god stand med eske og manual så ville jeg solgt disse separat.

Lenke til kommentar

Når du skal selge retrospill er det ting som er viktig, er det komplette ting? Altså med eske, manualer osv. og alt som fulgte med originalt.

 

SEGA ble aldri noe stort i Norge, og dermed er det ikke så mange som er ute etter å kjøpe SEGA som feks. Nintendo.

 

Har du en løs konsoll med kabler og kontroll, vil jeg si 300-400 max. Spillene fra 50,- litt avhengig av hvilke titler. Mega Man er blant de dyreste, mens Sonic ikke er verdt plasten det er støpt i :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...