Gå til innhold

Vi bevæpner oss


Anbefalte innlegg

Etter å ha vært fan av FF og WC serien nesten hele livet har jeg fått en unaturlig kjærlighet for sverd. Buster Sword, Gunblades, Frostmourne, Twin Blades of Azzinoth. Store sverd i størrelsesordenen "ikke faen om noen vanlig mann faktisk kan veive disse rundt" appellerer til meg og er definitivt min favoritt type våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt favorittvåpen gjennom tidene er nok AK74u fra Black Ops.. Neeeida..

 

Jeg er opptatt av at våpen skal være pålitelige. Man skal kunne gi den et jentenavn og si at man aldri skal skilles. Derfor har jeg to favoritter:

 

Glock fra Half Life (1)

Diamantsverdet fra Minecraft

 

Glocken i Half Life 1 er så å si et av de aller beste kompakte våpnene jeg noengang har brukt. Når jeg spiller gjennom Half Life, så tar det LANG tid før jeg begynner å bruke andre våpen mer regelmessig.

 

Diamantsverdet i Minecraft er bare så perfekt på alle måter. Den "one-hitter" alle dyr og "to-hitter" alle monstre, noe som gjør at diamantsverdet er dødelig. I tillegg vil du sannsynligvis aldri bli tvunget til å lage en ny, med mindre du bestemmer deg for å ta en liten dukkert oppi noe magma.

 

Disse våpnene er selvsagt ikke noe spektakulært, men jeg ser på våpen mer som en salgs companion enn som et slags verktøy.

Endret av HailTheUser
Lenke til kommentar

Liker veldig godt å benytte hender og kniv. Up close and personal is my name :) Men dersom jeg skal velge videre så blir det våpenet fra mitt første møte med spillverdenen. Dette våpenet renset de fleste rom og plasser med ett enkelt tastetrykk og er etter min mening det mest overkill våpenet i spillenes historie. Jeg snakker selvfølgelig om...

 

The B.F.G 9000 aka Big Fucking Gun

Lenke til kommentar

Så mye å velge mellom, så mange fiender...

 

Gunblade i Final Fantasy 8 er jo bare rått, R.Y.N.O. (Rip You a New One) fra Ratchet og Clank er herlig, revolveren i Half-Life-universet er fantastisk hva mer ordinære våpen angår, Pestilent Defiler i Borderlands sparker seriøs rumpe og det samme gjør Combustion Hellfire fra samme spill. Lista kan bli veldig lang egentlig, så jeg avslutter med min store favoritt:

 

Gravity Gun fra Half-Life 2.

 

  • Evig ammo? Check.
  • Funker på alt? Check.
  • Våpen og verktøy i ett? Check.
  • Evig moro? Check!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mange kule forskjellige våpen i dataspill, men det jeg husker å ha gitt meg den beste følelsen er faktisk Jackhammeren i Project IGI. Kanskje litt kjedelig siden våpenet finnes i virkeligheten, men når man får tilgang til det i IGI føles det så jævli deilig.

Lenke til kommentar

Liker ikke sånne fantasy våpen, jo mere realistiske våpnene er, jo bedre.

synes våpnene i project reality var morsomme å spille med, men savner alikevel muligheten til å få oppleve et spill som tar fysikken rundt våpen på alvor og tilbyr et system som gir hvert kaliber sine unike egenskaper.

Tenker da på ting som rekyl, kulebane, kinetisk energi osv. Det hadde også vært fett med et spill som virkelig ga oss massevis av våpen å leke seg med, kitte ut som man selv ville f.eks om man vil ha 14" 16" 18" eller 20" løp på børsa si, standard 5.56 kaliber eller om man vil prøve 6.8mm istedenfor, hvordan oppsett man vil ha med grep, stokk, laser, lykter osv.

At man kan få velge flere kaliber på ett håndvåpen som f.eks min Tanfoglio Limited Custom som kommer i: 9mm, 38 super, .40, 10mm og .45ACP

Hadde man hatt et system for all fysikken og som tok ting som vekt, skuddtakt, rekyl osv med i beregningen, så kunne folk kittet seg ut som de ville og man hadde hatt en skikkelig kul mulitiplayer opplevelse der tjangsen for at man kom over noen med samme utstyr som deg selv var minimal.

Endret av wotg
Lenke til kommentar

Vanskelig å komme på alle våpnene jeg har brukt i løpet av alle disse år, men man har alltids noen man ikke glemmer med det første. Her er de jeg kommer på nå.

 

- Hellig granat fra Worms. Selv er jeg ikke religiøs, men det er utrolig morsomt å høre en granat si "HALELUJA" før den lager et digert krater =)

 

- Noen som har spilt det gamle PC-spillet Sacrifice? Det er et sanntidsstrategispill i 3D hvor man løper rundt på en slagmark og tryller fram diverse skapninger. Det man også kan gjøre, om man har nok mana, er å trylle fram tornadoer, jordskjelv osv. Men jeg tror kanskje at favoritten er å trylle fram en vulkan som har utbrudd =) (Hvis man jobber for guden Pyro - igjen, et spill med religiøse aspekter =P)

 

- AC130 fra COD4 var rimelig fett =)

 

- Knighs of the Round-spellen fra FF VII =) Den varer i en evighet og deler ut 9999x skade en hau av ganger =D

 

Kunne sikkert lista opp masse annet. En nevnte M1 Garand fra MOH. Jeg liker også godt den "tsjing!"-lyden når magasinet er tomt, men da lyden fra COD2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...