Gå til innhold

Microsoft refser sikkerhetsanalyse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først må jeg si at jeg er positivt overasket over at det ikke er mer enn 5 poeng som skiller WP7 fra IOS, og om det virkelig stemmer at WP7 i kategorien for skadelig programvare pga at OSet er nytt. Fakta er jo at det ikke finnes skadelig programvare og det er det.

 

Og trekk i en sikkerhetstest pga at de ikke synkroniserer oppgaver er jo helt latterlig.

 

Og når de på toppen av det hele påstår at man ikke får vite hva de forskjellige programmene vil ha tilgang til så viser de jo enorm inkompetanse. Denne informasjonen er riktignok ikke like synlig som på f.eks. Android hvor det kommer opp med store bokstaver før man bekrefter kjøpet, men informasjonen er likefullt tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Dette er tydeligvis ikke noe sjakktrekk for Watchcom, det virker ikke som de i det hele tatt vet hva de snakker om.. Og det er jo ikke bra for businessen..

Hvordan kan de f.eks. si at de anbefaler BlackBerry eller iPhone om man er opptatt av sikkerhet, enn Android og WP7, når det KUN skiller 5 poeng mellom iPhone og WP7..

OG hvorfor har de ikke testet Symbian..?

 

Nei, dette blir for tynt og amatørmessig.. Skulle nesten tro de var sponset av Trigcom med sine balckberrys, siden de er så nonchalante på responsen fra Microsoft her om mangler ved testen, og hele deres mobilpark er BB, bortsett fra 2(en WP7 og en iPhone)

Håper for all del ikke noen av deres kunder leser denne testen deres... hehe

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med å tro at Blackberry er den sikreste løsningen for bedrifter, det er tross alt dette de har jobbet mot hele tiden, og den er full av kryptering og sikkerhetsfunksjoner, men når de anbefaler Iphone som bare har 5 poeng mer, og WP7 har blitt trukket så mange poeng de ikke skulle bli trukket så må en begynne å lure.

Lenke til kommentar

hehehe.. saklige innlegg de 3 siste her.. hehehe..

Lurer på om du som ditcher WP så mye, og Android om du i det hele tatt har prøvd dem..?

 

Her er det ikke snakk om verken brukervennlighet eller låste systemer, bare sikkerhet.. Og alle vet jo at Microsoft er opptatt av sikkerhet!! Nest etter Pentagon er MS mest plaget av hackere, så det er ikke mangel på tanke på sikkerhet hos dem.. At Blackberry her kommer øverst er en ting, men at man "synker" WP7-skipet og roser eplegreia når det bare skiller 5 poeng viser hvor useriøs denne testen fra dette "sikkerhets"firmaet er.. JEG ville ikke benyttet dette firmaet til noen analyser om jeg hadde hatt behov for det..

Og selv om Nokia mister markedsandeler, så er de fremdeles STORE, og hadde også hørt hjemme i denne testen..

Jeg tror Watchcom er årlige gjester på Trigcom sitt julebord, og sommerfester.. hehehe..

Lenke til kommentar

Til kommentaren over: Calm down? Ro ned litt kanskje? Greit nok at du er en WindowSHIT og AndroSHIT fanboy det synes godt da ;):D xD Med all den "ekspertplapringa" om hvem som er størst, ytelse, analyse, marked og blalala vås. MEN ikke et eneste ord om PENT DESIGN OG LETT Å BRUKE ;)

 

WP7 er langt bedre enn Apple når det kommer til design og brukervennlighet på UI. IOS er rett og slett utdatert når det kommer til dette området.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...