Gå til innhold

- Sjekk din nye prisplan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, vanlig svindel det her? Tilbyr et abonnement med lav pris, for så å flytte kunden på noe helt annet enn avtalt når "tilbudsperioden" er over, uten at kunden selv vet det? Jeg bruker selv kontantkort (telenor kort og kontant) og man får aldri regning i posten, det eneste man trenger å tenke på er ladekort (for eksempel 150 kr) som man kan kjøpe på bensinstasjoner, kiosker, minibank eller lade med SMS eller lade på nettsiden dems (i mitt tilfelle telenor.no/mobil). Så når beløpet på kortet er tomt er det ingen måte de kan svindle deg på, man bare kjøper nytt ladekort når det er tomt eller man trenger ikke å kjøpe helt til man trenger mer påfyll. Lave SMS, MMS og ringepriser. Det eneste minuset jeg ser er prisene på 3G og sånt mobilt bredbånd, vet ikke om det er inkludert eller hvor mye det koster men sikkert en fastpris per megabyte. Hvor mye koster telenor kort og kontant for meg hver måned? Sender noen SMS og ringer litt, og det blir ca. 70 kr tilsammen. Så om jeg lader for 150 kr. har jeg nok til godt over 2 måneder mobilbruk :) Ville bare anbefale dette da jeg er utrolig fornøyd og man får ingen sjokkregninger i posten :)

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at kontantkort ikke er en aktuell løsning for dem som benytter seg av mye datatrafikk. Om man sitter med en telefon fra forige århundre er det så klart at en løsning med kontantkort faktisk kan lønne seg i dag.

 

Sitter man derimot på en flett ny smartmobil må man ty til et abonnement for å oppnå enormt mye bedre priser enn på de gamle klumpene. Tilbudene før jul var gode, noen varer frem til påske, og nettopp det at de varer så og så lenge er vel også det som har stoppet en del kunder fra å bestille abonnementene det dreier seg om.

 

Det er vel helt opp til kunden selv om kunden vil legge inn i kalenderen sin at abonnementet skal sies opp denne og denne dagen for å unngå høye regninger. At noe slikt faller inn under lureri er jeg ikke enig i, slik som noen påstår. Dersom høye regninger oppstår etter perioden man har avtalt får man ta det på sløvhet fra vedkommende som har abonnement, å kalle det for svindel er direkte frekt. Det det det samme som å beskylde meg for å bryte loven fordi jeg tar meg en røyk i stua.Det er da virkelig bare noen som har vært sløve, og ikke notert seg ned alt sammen i kalenderen.

 

Få heller litt mer ut i media om at man på mobilen kan legge inn i kalenderen at abonnementet med det enormt gode tilbudet faktisk går ut xx.xx.xxxx, og at det er på tide å finne noe nytt samtidig som man skriver om det. Ikke i ettertid som med denne artikkelen. Da husker kanskje kundene det, og teleoperatørene må finne andre måter å beholde kundene på, som å kanskje tilby tilsvarende abonnement i lengre perioder.

 

og til enkelte andre: Det er ikke ulovlig å bruke «enter» når man skriver en kommentar!

Lenke til kommentar

"Det er jo ingen tvil om at kontantkort ikke er en aktuell løsning for dem som benytter seg av mye datatrafikk. Om man sitter med en telefon fra forige århundre er det så klart at en løsning med kontantkort faktisk kan lønne seg i dag." For de som ikke bruker datatrafikk (3G, EDGE osv.) men bare ringer og sender SMS, synes jeg kontantkort er en flott løsning spesielt om man ikke vil ha regninger i posten fra svindelselskapene. Og så sier du at "Dersom høye regninger oppstår etter perioden man har avtalt får man ta det på sløvhet fra vedkommende som har abonnement, å kalle det for svindel er direkte frekt." Dette får meg til å spørre deg: Jobber du i denne bransjen? Å si at den med abonnementet (kundene) er sløve når høye regninger oppstår viser bare hvor kyniske og pengegriske disse løgnerne og svindlerne er innenfor disse selskapene er, INGEN KUNDER SKAL PLUTSELIG FÅ ET HELT ANNET ABONNEMENT UTEN AT KUNDEN VET DET PÅ FORHÅND. Men du er sikkert uenig i det, du og mange av de andre i telebransjen bare finner på flere løgner og knep for å lure mest penger fra folk egentlig -.- Hvorfor gjør dere det?

Lenke til kommentar

For meg som er storbruker synes jeg dagens tilbud er fantastiske.

Jeg har i dag byttet fra onecall til tele2 og må nok bytte operatør etter påske hvis de ikke forlenger eller kommer med ett bedre tilbud.

Å blande kontant kort inn i denne diskusjonen blir bare for dumt.

Så lett som det er å bytte operatør/abonnent så er det ingen problemer men en stor fordel med dagens konkurranse...

Lenke til kommentar

"Så lett som det er å bytte operatør/abonnent så er det ingen problemer men en stor fordel med dagens konkurranse..." Det finnes faktisk oss som ikke vil ha en regning for mobilbruk i posten, og vi ønsker heller ikke å bytte operatør/abonnent hver eneste gang "tilbudsperioden" dems er over, vi ønsker et abonnement som er det samme 24/7 365 dager i året og uten å trenger å tenke på at man har glemt å bytte til et annet før noen klarer å svindle deg :)

 

"Å blande kontant kort inn i denne diskusjonen blir bare for dumt." Så jeg er uenig med det kontantkort har absolutt noe her å gjøre synes jeg, det er mangen som bruker kontankort (som meg) :)

Lenke til kommentar

Herregud da mann både tele2 og chess lar deg ringe for 170 kr pr.mnd gratis så hold nå opp med disse tullete kontantkortene.

Disse tilbudene retter seg først og fremst mot brukere som bruker telefonen mye og selv du må forstå at da kan vi ikke bruke kontantkort...

Så lenge det å bytte operatør tar ca 10 dager går det helt fint og bytte etter tilbudsperioden er over.

Så lenge det er hard konkurranse så kan vi fortsatt bruke mobilen for en svært rimelig penge :-)

Lenke til kommentar

Til den nissen med kontantkort:

 

Jeg har den glede av å fortelle deg at du putter 150*6=900 kroner 6 av disse flotte kontantkortene i året) rett i dass hvert eneste år med ditt forbruk... GRATULERER!!! Tipset er å sjekke Ludo/Tele2, som ville gitt deg gratis mobilbruk.. (vel å merke om du er kredittverdig og klarer å bruke e-faktura...)

 

Du ville ikke sett en enste regning på lang tid.. Og skulle dette endre seg ville du kunne byttet tilbake til kontantkort.. Men lykke til med subsidieringen din...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...