Gå til innhold

Er det billigere å kjøpe bærbar pc i Polen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring med datapriser i "lavkostland" er at det sees mer på som et "luksusprodukt" enn her hjemme. Dermed kan du regne med litt mindre tilgjengelighet og mindre konkurranse. Dette fører til litt høyere priser enn her hjemme. (kanskje 5% høyere)

 

+ at du får dårligere reklamasjons-muligheter og polsk/engelsk tastatur.

 

Aner ikke om Polen har en ekstra luksus-avgift på slike "luksusartikler" men vet en del land i mellom og sør-amerika har det.

Lenke til kommentar
dyrt, dårlig utvalg, lusen garanti.

Utdaterte produkter.

 

Kjøp den her eller i tyskland eller usa.

 

feil, utvalget er minst like bra som i norge. Databutikkene i storbyene er gigantiske. Omtrent samme prisnivå som i norge (noe billigere, noe dyrere). Utdaterte produkter? liten vits i å kommentere..

 

eks.:

 

oversikt over bl.a online butikker som selger bærbare: (for å sjekke priser):

http://katalog.wp.pl/www/Handel_Elektronic...rowy/Notebooki/

 

du får f.eks. kjøpt sony vaio i polen, men det er svinedyrt.

 

"gode" produsenter har minst et år internasjonal garanti.

 

men som sagt, det er ca like dyrt for bærbare i polen

(faktisk litt dyrere på en del modeller)

 

f.eks. asus onlinebutikk i polen:

http://www.asus.pl/_content/dzial_70.php

Lenke til kommentar

Jeg var i polen for et par uker siden. Da trålte jeg gjennom både krakow og Gdansk. Jeg fant flere databutikker, men ingen var av den store typen, alle hadde gamle MS mus og a4teck og gf3 mx skjermkort som nye varer

Alle varene var cirka 10%dyrere enn i norge. Det florerte oxo med internet cafeer i polens storbyer, men disse hadde utstyr som f.eks Pentium 160mhz. Men jeg har ikke skjekket noen polske Eshopper.

Lenke til kommentar
Jeg var i polen for et par uker siden. Da trålte jeg gjennom både krakow og Gdansk. Jeg fant flere databutikker, men ingen var av den store typen, alle hadde gamle MS mus og a4teck og gf3 mx skjermkort som nye varer

 

du trenger ikke å dra lenger enn til binders eller elkjøp for å se det samme :wink:

 

men som du sier, det er dyrt i polen, polakkene tjener dårlig (stort sett) og det er ingen luksusavgift på disse varene, bare grådige selgere å trolig dårlige avtaler / logistikk / infrastruktur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...