Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Noen som har oppdaget at Skjermen flimrer mellom en helt svart skjerm og selve spillet kjempe fort før? isåfall, vet dere en fiks? har prøvd google, men fant ikke noe

 

Noen :p? Har merket at dette skjer ved Dungeons og at det kommer en sånn vann lyd når det skjer

 

Dette skjedde med meg også, i caves med vann faktisk. Karakteren min startet også svømmeanimasjoner på land. Veldig festlig når han prøvde svømme opp en trapp. Ikke like festlig når jeg døde fordi svømmeanimasjonen avbrøt attackene mine.

 

Anyway, jeg hadde slått av vsync i .ini fila. Når jeg slo det på igjen så forsvant problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stopper consolebruk Achievements?

Så vidt jeg vet skal det faktisk gå an å legge til achievements gjennom console (addarchivement ID), husker etter min tid som modder i FO3 at det var slik quests fungerte i gamebryo engine. Har selv endret fov gjennom både console og ini-fil, samt tm og tfc for å få gode screenshots, og mottar fortsatt achievements.

Lenke til kommentar

Søtt, men desverre ikke nyttig da jeg ikke kan lage noe fornuftig med sølv eller gull såvidt jeg vet. Trenger dverg, orc og sikkert snart ebon materialer og jeg har til gode å sett noe av dette desverre. Faktisk går mesteparten av blacksmithingen min opp ved hjelp av hide bracers, jeg jakter MYE når jeg er ute og reiser og de er såpass billig å lage at man lett skiller seg opp.

Nå vet jeg ikke om du er etter skilling eller å lage nyttige ting, men skrev en liten guide tidligere som dekker begge temaene:

 

 

Første steg er å skaffe 100 smithing (trenger kun 90 for å lage Daedra-settet, men 100 er bra for bedre stats gjennom første perken).

 

Smithing er ekstremt raskt å levle opp, og relativt billig. Det går hovedsaklig ut på å kjøpe leather or iron av smithing-merchants, og lage leather braces + iron daggers. I tidlige levels tar det ~3-4 braces å gå opp i level (14 gold per leather, trenger kun én leather for å lage).

 

Metoden er dermed:

 

- Travel til Whiterun, kjøp alt av leather/iron. Lag leather braces/iron daggers, og selg det du lager.

- Travel til en annen by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

- Travel til en tredje by der du vet hvor smithen er: Gjør det samme.

 

Nå kan det hende det er ny haug med resurser hos smithen i Whiterun igjen - hvis ikke: vent 12-24 timer med 'T'.

 

Repetér dette til du har 100 smithing (mellom 1 og 1,5 timer). Om du kjøper kun leather (treigere å levle) vil det koste ~4000 gold. Om du blander med leather og iron: ~6-7000 gold.

 

 

Det neste du trenger er Ebon ingot (det beste metallet). Heldigvis er dette latterlig lett å skaffe. Travel til "Windhelm", og gå sør-øst inn i fjellet. Her ser du en orc-landsby. Drep innbyggerne (6-7 svake orcer (eller bli venner med dem gjennom et quest)), og gå inn i gruva deres. Der finner du ~46 ebon ore. Disse lager du til ~23 ebon ingot, mere enn nok til hele settet.

 

 

Det siste du trenger er daedra heart. Om du ikke har gjort thieves' guild questen, kan du gjøre en annen kort quest: Dagon altar-questen. Du har antakeligvis en invitasjon til et museum i Dawnstar. Følg questen, noe som ender med at du dreper 4 daedras, og tar hjertene deres. Dette er nok til settet. Dersom du HAR gjort thieves' guild quest-linen kan du kjøpe hjertene for 1000g per hos "Enthir" i mage college.

 

Lykke til.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søtt, men desverre ikke nyttig da jeg ikke kan lage noe fornuftig med sølv eller gull såvidt jeg vet. Trenger dverg, orc og sikkert snart ebon materialer og jeg har til gode å sett noe av dette desverre. Faktisk går mesteparten av blacksmithingen min opp ved hjelp av hide bracers, jeg jakter MYE når jeg er ute og reiser og de er såpass billig å lage at man lett skiller seg opp.

Dverg vil du finne mer enn nok av på de rette stedene(Denne skal du få tenke deg til selv). Orc har jeg snublet over ganske mange steder, spesielt i vest, ebon har jeg kun funnet et sted utover det jeg har lootet.

Throat of the world

 

 

Fleskelars: Hjelperen skal etter et visst antall dager automatisk returnere enten til stedet du plukket han opp første gang, eller til huset hvis dere er gift. Hvertfall slik jeg har forstått det :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

 

 

 

Søtt, men desverre ikke nyttig da jeg ikke kan lage noe fornuftig med sølv eller gull såvidt jeg vet. Trenger dverg, orc og sikkert snart ebon materialer og jeg har til gode å sett noe av dette desverre. Faktisk går mesteparten av blacksmithingen min opp ved hjelp av hide bracers, jeg jakter MYE når jeg er ute og reiser og de er såpass billig å lage at man lett skiller seg opp.

 

Kan tjene godt på Iron ore som det er mye av og som du sier går ut på dato ved å gjøre det til gull/sølv og lage smykker av det. Da får du ekstra septims til å kjøpe det du trenger av andre metaller.

 

+ for skillup i alternation

+ for å få brukt opp gems

+ for å få opp skill i blacksmith

 

Bare et tips, det finnes mange veier til Rom.

 

 

Da har jeg ett nytt spørsmål (men jeg likte lvling av alteration og enchanting, putter det på min to do list!) hvor finnes det butikker med mye gold? Jeg har ikke vært i så mange byer, mest whiterun og der er de blakk. Utenom smeden men hun/han vil bare ha våpen og rustning.

Lenke til kommentar

Hvor mye oppgradering er det på ett våpen/armor?

 

Feks Leather Armor og Imperial Bow som jeg bruker nå. Jeg har "oppgradert" de 1 gang, slik at de heter "(Fine)". Men er det noe mer? Hva er neste armor sett som jeg skal bruke for høyere armor-rating (Light armor). :) Takker

 

Kjenner jeg får litt følelsen av Monster Hunter når jeg spiller dette og er ute å jakter. :p Skulle vært mer customization.

Lenke til kommentar

Kunne ønsket meg en mod som fikser at du kan bære uendelig med saker. Liker realisme, men ikke akkurat når det gjelder dette. Det er ikke spesielt interessant å reise frem og tilbake tusenvis av ganger bare for å selge litt, eller laste av hjemme for å lette på vekten. Den slags realisme er på nivå med å gå på do og legge en kabel, vaske opp og støvsuge, hvilket ikke akkurat er ting du drømmer om å ha med i spill :D .

 

Når det gjelder slike ting som det her er det mulig med konsoll-komandoer, uten at jeg helt har oversikt over hvilke kommandoer då må plotte inn i konsollen. Etterhvert kommer slike modifikasjoner til å bli tilgjengelige for nedlastning, i mellomtida kan du åpne konsollen med ''tilde'' knappen rett under scape knappen helt til høyre for tastaturet, og deretter trykke på din karakter, da skal det stå 000000C14 eller noe slikt, og deretter skriver du inn tgm. ( Toggle God Mode. ) Da vil du kunne bære uendelig, ha evig liv, evig mana, osv. Ikke akkurat beste kompromisset, men da kan du iallefall bære så mye du ønsker.

Men God Mode er så kjedelig! :p Akkurat som å bruke TCL (no clipping mode) og fly rundt i verden, eller forandre på hvor raskt du beveger deg etc.

"player.setav carryweight 9000" derimot ... Det er det eneste jeg har brukt console til så langt. Ene og alene fordi det er fuckings praktisk når man går fra dungeon til dungeon og avskyr å måtte innom byen for å selge / legge fra seg alt skrapet sitt.

 

Stopper consolebruk Achievements?

Nope, fritt frem for å cheate hele veien opp til level noen og sytti, få alle spells og shouts etc.

 

 

Siterer meg selv her:

Gud, så digg med hus i Markarth.

Er det flere steder enn Whiterun, Markarth, Riften og Solitude hvor jeg kan kjøpe hus?

Har alt soveplass hos Companions og er arch mage, samt at jeg ble blood kin med orcene så jeg kan leke med dem.

 

Main quest, hva er det? :p

Lenke til kommentar

Damn middle of nowhere, tok en drage og en hardass ghost. Fekk 3 words of power og en mask som gjorde lockpicking blacksmithing og en til ting 20 % bedre. Men Lydia daua på slutten så jeg er her langt fra ingenmansland med alt for mye utstyr på meg for brukte Lydia til det :S Må loade men trur ikke jeg klarer ta ghoste igjen da den var alt for kraftig for meg men den hang seg opp i en stein så jeg tok den med bue...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er noe jeg lurer litt på .. Jeg er level 32 og har bare gjort ett par main quester, har ikke drept noen drager. Jeg føler jeg ikke er ferdig med 1/10 av spillet engang, så er litt bekymret. Jeg har hørt att max level er rundt 70, er det sant? Virker jo sykt enkelt å få det om du lvler smithing, enchanting, alchemy, conjuration og så videre til 100 siden dette påvirker hovedlevel.

 

Noe annet jeg lurer på er angående enchanting. Jeg har mange items i baggen som jeg ikke trenger som har forskjellige bonuser som ekstra skade med archery, ekstra health eller stamina og så videre.. Er det slik jeg disenchanter desse itemene, og kan då enchante den samme bonusen til en annen item?

 

OG, hvordan lager jeg legendary items? Jeg er 100 i smithing, så kan lage Daedric, men ikke legendary?

Lenke til kommentar

Legendariske våpen må vel være...legendariske? Litt vanskelig å lage i en smie. Tror det er slike man kun finner.

 

Har du ikke drept en eneste drage enda? Max lvl blir vel rundt 80, og du må huske på at når de skillsene du jobber med når 100 sier det stopp med mindre du begynner med en ny skill.

 

PS: merker det samme selv, men slik jeg ser på det så smeller hodet i veggen når det gjelder leveling med en gang de skills jeg bruker når 100, så når første når 100 vil det gå saktere, og neste saktere etc etc. I starten raste jeg opp i level pga alchemy og blacksmithing, går fortsatt radikt opp, men tipper det sier stopp. Da er det igang med andre skills igjen! Tror light armor og two hand weapon blir "verst" :p

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Er noe jeg lurer litt på .. Jeg er level 32 og har bare gjort ett par main quester, har ikke drept noen drager. Jeg føler jeg ikke er ferdig med 1/10 av spillet engang, så er litt bekymret. Jeg har hørt att max level er rundt 70, er det sant? Virker jo sykt enkelt å få det om du lvler smithing, enchanting, alchemy, conjuration og så videre til 100 siden dette påvirker hovedlevel.

 

Noe annet jeg lurer på er angående enchanting. Jeg har mange items i baggen som jeg ikke trenger som har forskjellige bonuser som ekstra skade med archery, ekstra health eller stamina og så videre.. Er det slik jeg disenchanter desse itemene, og kan då enchante den samme bonusen til en annen item?

 

OG, hvordan lager jeg legendary items? Jeg er 100 i smithing, så kan lage Daedric, men ikke legendary?

Hvordan kan det ha seg at du ikke har drept noen drage? Jeg drepte min første i level 3-4... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Er noe jeg lurer litt på .. Jeg er level 32 og har bare gjort ett par main quester, har ikke drept noen drager. Jeg føler jeg ikke er ferdig med 1/10 av spillet engang, så er litt bekymret. Jeg har hørt att max level er rundt 70, er det sant? Virker jo sykt enkelt å få det om du lvler smithing, enchanting, alchemy, conjuration og så videre til 100 siden dette påvirker hovedlevel.

 

Noe annet jeg lurer på er angående enchanting. Jeg har mange items i baggen som jeg ikke trenger som har forskjellige bonuser som ekstra skade med archery, ekstra health eller stamina og så videre.. Er det slik jeg disenchanter desse itemene, og kan då enchante den samme bonusen til en annen item?

 

OG, hvordan lager jeg legendary items? Jeg er 100 i smithing, så kan lage Daedric, men ikke legendary?

Ja, når du disenchanter de itemene, kan du bruke enchanten fra dem på andre. Svært praktisk. Etter å ha disenchantet en øks med soul trap-enchanten som jeg fikk fra jarlen i Whiterun, har jeg nå en bue, en bedre øks og diverse annet med soul trap. Better safe than sorry etc. Også enchanta våpnene til huskarlene mine med det. :p

 

Legendary våpen lager du ved å bruke en grindstone og forbedre våpnene dine.

På samme måte forbedrer du armoren ved å bruke en workbench. Disse finnes i nærheten av smiths.

 

Jeg springer for eksempel rundt med legendary dragon-armor og legendary ebony-våpen, mens jeg har Lydia og den andre huskarlen min sittende vakt i husene mine iført full ebony-armor.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Det kommer ikke drager i spillet før du gjør første oppdraget i mainquesten etter du har kommet ut av hulen.

Nope... Den første er vel det tårnet, er den ikke? :)

 

Nettopp, det er akkurat det jeg mener. Det spawner ikke drager før det oppdraget er fullført. Selv startet jeg ikke på mainquesten før jeg var i lvl 38.

Lenke til kommentar

 

Da har jeg ett nytt spørsmål (men jeg likte lvling av alteration og enchanting, putter det på min to do list!) hvor finnes det butikker med mye gold? Jeg har ikke vært i så mange byer, mest whiterun og der er de blakk. Utenom smeden men hun/han vil bare ha våpen og rustning.

 

Har desverre ikke noen gode tips på merchants med mye gull. Men du kan kjøpe det du trenger av materialer som den har og selge dine ting for så å kjøpe igjen. Trodde smeden tok smykker jeg.

Endret av microtom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...