Gå til innhold

Prøv OnLive


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en artikel på IT Avisen så testet jeg http://www.onlive.com og det funker faktisk...utrolig rart å se et spill starte opp på denne måten!

 

Dere får teste, og husk dette er egentlig for det amrikanske markedet da alle serverene er der borte. Resultatet er noe dårlig bilde og endel latency...men det gir en fin pekefinger på hvordan det funker og om det kommer servere her i Norge så kan det bli jævla bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Testet tjenesten selv (onlive).

Hyggelig overraskelse, siden det var lite delay på input. Men kvaliteten var meget dårlig bilde messig og lyd. Men så har heller ikke jeg noe godt nett heller. 3/1mbit

 

Vis de spiller korta riktig så blir dette super om noen år. Skulle bare ønske det ble brukt mer krefter for noe slikt for hjemmet. Ville likt å spillet fra den heftige PCen på stue pcen. Men alt jeg har prøvt til nå er søppel til slikt. Noen forslag?

 

Merker meg at alle typer data kommer til å havne på nett til en eller annen form for streaming... Spill, musikk, film, OS. = onlive, spotify, youtube/netflix, google OS...

Vil gjerne bare ha alt hjemme på disk jeg. ^^

Lenke til kommentar

Tja, sitter på en 16mb linje, men fikk feilmeldingen

 

"we have detected a high latency connection to the internet that will result in poor responsiveness".

 

Ikke støtter de min AirFloEx kontroller heller.

 

La meg avinstallere skiten ^_^

 

Vi får se når det kommer til Norge, men er rimelig skeptisk, med mindre prisene er konkurransedyktige med en kinofilm. Dette kan fort få samme problem som Steam, man betaler dyrt, og vanligvis mer enn for det fysiske produktet, for spill man egentlig ikke eier... F.eks kan steam kontoen når som helst deaktiveres hvorpå du mister tilgang til dine deres spill.

Lenke til kommentar

Konspirasjon e ikkje kult...

Steam/valve er til å stole på, siden de alltid har ordnet opp for meg... Å tror med ganske stor sikkerhet at, vis noe mistet kontoen, så har de enten brutt den avtalen som er på steam, eller glemt konto passord osv...

Steam er utrolig good ordning, som blir kraftig undervudert.

 

Men det med priser er sant, men kun ved helt nye release... Prisene går fort ned og der er mangen tilbud hele tiden.

Har kjøpt flere spill på steam som har vær under 100kr...

 

Ang. Onlive så er jeg også skeptisk, men det funke meget bra syntes jeg. Å vis serverene kommer nærmere, så kan det bli ganske ok...

Men jeg holder meg til konsollene selv og PC.

 

Ang. Kontroll, så ambefaler jeg xbox kontollen...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prøvde det igjen, funket bedre nå. Var da bra bilde og lyd for min del. Det lagget forståelig nok en del. Tok mellom et halvt sekund og et sekund før mine bevegelser fikk følger i spillet.

Kult at det tar nesten ikke noe tid å loade spill og klipp og sånt. Hadde vi hatt servere stående litt nærmere, kanskje til og med i Norden, da hadde det jo vært null problem med dette tror jeg. Kunne sikkert brukt en sånn tjeneste da.

Lenke til kommentar

Dette var jo ganske kult.

Nå har jeg bare 5 mbit, som samtidig ble brukt av noen andre i huset til streaming på nrk.no, så det ble litt lag og input delay, men å spille Dirt 2 og Red Faction med relativt bra grafikk på min middelaldrende bærbar var veldig veldig spesielt.

 

Med bedre nett for min del, og servere i europa, kan dette bli en velsignelse for de med dårlige pc-er.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor serverne faktisk er? Skulle egentlig tro de hadde en serverbase i europa.

 

 

The OnLive service will be hosted in five co-located North American data centers. Currently there are facilities in Santa Clara, California and Virginia, with additional facilities being set up in Dallas, Texas, as well as Illinois, and Georgia. OnLive has stated that users must be located within 1,000 miles (1,600 km) of one of these to receive high-quality service.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Noen som vet hvor serverne faktisk er? Skulle egentlig tro de hadde en serverbase i europa.

 

 

The OnLive service will be hosted in five co-located North American data centers. Currently there are facilities in Santa Clara, California and Virginia, with additional facilities being set up in Dallas, Texas, as well as Illinois, and Georgia. OnLive has stated that users must be located within 1,000 miles (1,600 km) of one of these to receive high-quality service.

 

Servere åpnet i Storbritannia igår ifølge Itavisen. Min lenke

 

Testet nettopp Dirt 3, var lagg som gjorde det nærmast uspillbart. Fekk også "network problem" feilmeldingen. Har 40/40 linje, men veit jo ikkje om den kobler seg på US server eller UK server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...