Gå til innhold

Dødsstøtet for Guitar Hero? (X360, Wii, PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte første Guitar Hero. Det var dritbra. Jeg elsket det. Men det holdt med det. Spør du meg, dalte serien momentant med toern (ja, jeg har prøvd det). Rock Band er dog en serie jeg gjerne skulle ha spilt, men ikke gidder å bruke så jævla mye penger på.

 

Så jeg har Guitar Hero 1, og koser meg fortsatt med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Harmonix står bak Guitar Hero (2005), Guitar Hero II (2006) og Guitar Hero Encore: Rocks the 80s (2007). Etter det solgte de konseptet til Activision (som senere har ettertrykkelig drept serien) og fortsatte med Rock Band. Det er Harmonix og Rock Band som har drevet sjangeren framover siden. Moralen i historien: Activision BAD, Harmonix GOOD.

 

De fem første dagene selger Guitar Hero 6 latterlig lave 86.000 eksemplarer mens Rock Band 3 har 122.000 preorders to uker før release? Det finnes rettferdighet i verden! :D

Endret av Alpha
Lenke til kommentar

den hadde nok allerede fått nådestøtet, pga de mange innstrumentene,

men NÅR skal spillbransjen lære seg konsekvensene av melking?

 

Spillbransjen vet stort sett konsekvensene av melking. Det er Robert Kotick, toppsjefen hos Activision, som åpent gjentar ønsker om å melke i stykker franchisene deres før de dør på egen hånd. Det er ikke uten grunn at han er en av de mest forhatte menneskene i spillindustrien på lenge.

 

Han har nå klart å "drepe" Guitar Hero, og neste steg er Call of Duty. Modern Warfare 2 var trolig vendepunktet for den serien, og Black Ops blir nok første steg mot avgrunnen.

 

Call Of Duty Modern Warfare 2 ? Nei, det er ikke Activision sin feil at det gikk så dårlig, de kan dei takke Infinity Ward og Steam for. Se på Call Of Duty 4 Modern Warfare, det er fremdeles et skam bra spill og blir spilt like mye som før Modern Warfare 2 kom ut, mw1 og mw2 bruker samme motor, så hvorfor gikk mw2 så dårligt ? Dedicated servere forsvant, Punkbuster ble byttet ut med Valve. (Som nylig ''banned'' 120.000 uskuldige spillere på Modern Warfare 2 for juks på grunn av en feil i Valve. Dei fekk LFD2 som erstatning trur eg + ''unbanned'' så klart.)

 

Treyarch derimot har jo laget World At War som og er et bra spill, det har Dedicated servers og punkbuster + zombie mod. Black Ops trur eg neppe kommer til å bli så dårlig at det blir verre en Modern Warfare 2.

Endret av Martinheo94
Lenke til kommentar

Til de som sier at rockband er så bra fordi du kan LÆRE ekte instrumenter? Hvem gidder det da?

De som spiller guitarhero spiller jo for å kunne hamre mest mulig løs på plastversjonen!

Det er derfor de spiller Rock Band og ikke Guitar Hero (siden de som spiller for å kunne hamre mest mulig løs på plastversjonen spiller der)

 

You see what I did there?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...