Gå til innhold

Anmeldelse: Medal of Honor (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min interesse for spill som dette daler i takt med min stadig økende skepsis til amerikansk politikk.

 

Gidder ikke lenger spille amerikansk soldat ute i verden for å skyte russere, afghanere, japanere, irakere osv. osv...

Og det skjønner jeg godt. Jeg tror folk verden over begynner å bli lei av "America, fuck yeah!"-stemningen man ser både i film og spill. Samtidig ser vi en økende trend til å sette dette litt på spissen, også i spillmedia.

Lenke til kommentar

Spilte single player hos en kompis i dag, og likte virkelig at man kan velge ildmodus på de fleste børsene, spesiellt da med tanke på at i virkeligheten går det på treffsikkre single skudd nesten uansett våpen. 2 i brøstet, 1 i hodet!

 

Noe dritt at det ikke går an å velge våpen før hvert oppdrag, hadde gått på M4/M16 for meg..

 

Eneste grunnene til at jeg aldri kjøpte MW2, og hev fra meg BC2 er nettopp pga dette, finns ikke en eneste soldat i verden som tømmer salve på salve mot synlige fiender på lang avstand, og de fleste FPS utviklere har i det siste begynt å simpelthen å ikke programmere inn semi auto funksjon.. Dette har Danger Close tydeligvis skjønt, og har lagt inn selector på M4 og M14 riflene i allefall..

 

Rakk dog ikke sjekke multiplayer og det eneste jeg egentlig stusser på før jeg kjøper spillet, er om det går an å velge ildmodus på børsene der og? typ strid i bebodd område, ser fi, 2-3 kjappe singel skudd, search & assess..

Endret av toredl87
Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg syntes nå det var bra. Har innsett at det er Modern Warfare som er kongen på haugen, så da slipper jeg å bli skuffet slik som andre som skal på død og liv sammenligne det med Mw2. Ta det som det er. Dritfett og underholdene. Ja, Mw2 er bedre, men det gjør det ikke til ett dårlig spill.

Lenke til kommentar

Jeg fikk klemt inn to timer med multiplayer i går kveld og etter det er jeg overbevist om at det vil bli mange fler. Spillet var mer eller mindre akkurat slik jeg hadde ønsket at det skulle bli. Foreløpig ser jeg bare på kartene som et mulig problem, men vi får se hvor lang tid det tar før man får lei av dem.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt en del i beta'n i MP så kan jeg si meg enig i at det har mange likhets trekk med MW2, dog går ting endel "saktere" og er litt mer realistisk. Jeg vet ikke om folk bare var ræva eller hva men når jeg spilte i beta'n på combat missions så var det ikke akkuratt uvanlig med rundt 70kills pr runde og kanskje 8-9 deaths med all mortar strike spammen. Håper dette er fiksa på i retail.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde også at det var generelt lite motstand, men vil tro at det er en følge av at spillet er helt nytt. Mathmakingen har ikke fått sortert spillerne enda og alle møter alle foreløpig. Noe Mortar-spam opplevde jeg heller ikke. Tvert imot virket det som at mange fikk for det defensive alternativet ("UAV", Flak hackere osv).

Lenke til kommentar

MoH er mye bedre enn Mw2 synes jeg, mw2 var bare fake og det hadde ingen feeling på våpene som MoH(Spille MP ikke SP), Jeg får den gamle CS Ace HS kick som jeg trudde jeg skulle aldri finne igjen MoH ftw har spilt i 1 uke nå og jo mer jeg spille jo bedre bli det. Et spill som fokusere på skill ikke Perks og ubalansert våpen.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg at disse anmeldere har spilt så mange spill av samme typen at de ikke lenger føler seg like engasjert (og ser kanskje mer på det negative).

Tror nok jeg foretrekker dette fremfor MW2 og BO. Det er i hvert fall noe annerledes og spesielt enn den inspirasjonsfattige cod-serien.

 

Her er du inne på noe og jeg må si meg helt enig. Dette spillet er faktisk langt bedre enn det karakteren 6 tilsier (nå har jeg bare spilt det på PC), det tegnes ett bilde av en konflikt som er høyst troverdig. Grafisk er det en perle, bevegelsene er troverdige, våpnene likeså. AI'n er heller ikke av det dumme slaget, selv om det hender lagkameratene dine går litt i veien for deg, men for pokker heller, det er jo krig!

 

I enspiller blir du dratt fremover som om du var hovedpersonen i en god film, ting går raskt men ikke for raskt, god balanse og harmoni.

 

Ja dette spillet likte jeg, ett meget godt alternativ til COD MW serien. Ett actioneventyr non-stop!

Lenke til kommentar

Spiller gjennom SP og nyter hvert eneste øyeblikk. Ja, det er noen svake punkter og ting som kunne vært litt bedre. Men når du faktisk kommer lengre i campaign glemmer du alt det. Realismen "du er i krig" er mye mer til stedet enn de 5-10 minutts oppdragene du får i mw2.

MP er minst like engasjerende og godt gjennomført som SP. Det er kanskje ikke i samme stil som mw2, men etter min mening en god del bedre. For ikke å nevne at du får hele 2 "unike" spill i ett.

Nå er jeg i mot USAs krigsføring i alle land, derfor har det vært vanskelig for meg å være på "deres side". Men jeg prøver ikke å tenke på det og sier til meg selv at dette er bare et spill.

 

Så nå ber jeg gamer.no i det minste å skrive en anmeldelse for pc-versjonen. Spillet fortjener på ingen måte 6/10.

Lenke til kommentar

Spilt 1-2 timer SP, og er forøvrig ikke imponert. 6/10 passer fint atm. Skal spille gjennom SP og se hva jeg mener etterpå, men akkuratt nå var intrykket: For lett, tidvis kjedlig og grafisk dårlig... Grafikken skal jeg klare å overse, men spillet var fortsatt litt kjedlig. Venter dog min endelige dom når jeg er ferdig med spillet.

Lenke til kommentar

Spilt 1-2 timer SP, og er forøvrig ikke imponert. 6/10 passer fint atm. Skal spille gjennom SP og se hva jeg mener etterpå, men akkuratt nå var intrykket: For lett, tidvis kjedlig og grafisk dårlig... Grafikken skal jeg klare å overse, men spillet var fortsatt litt kjedlig. Venter dog min endelige dom når jeg er ferdig med spillet.

 

For lett? Skru opp vanskelighetsgraden, easy er for pingler (jada, du spilte sikkert på grisehard).

 

Grafisk dårlig? Spiller du på en gammel 14" CRT skjerm med ATI Rage 128 skjermkort eller? Sitter her og spiller i 5670x1080 og kan ikke si annet enn att dette er en grafisk perle. Noe av det mest fantastiske og troverdige jeg har sett i denne type spill. Bare så det er sagt, jeg er gammel tilhenger av Operation Flashpoint, ArmA 1& 2 osv. Alle vet jo hvor pent det var når man skrudde opp på max :)

 

Forøvrig må jeg si meg enig med en litt lenger opp her som sa at det å kunne endre BURST RATE på våpnene er en fryd og noe andre utviklere ser ut til å overse fullstendig.

 

Det som hadde vært interesant her er hva du spiller det på, kan virke som om de som spiller PC versjonen er mer fornøyd enn konsoll folket.

 

Eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar

Grafikken er ikke det beste nei Desdichado, og det er en skam for Arma2 at du nevner det engang. Et problem for meg kan ikke velge ild modus(eller BURST MODE som du skriker feilaktig at det heter) i multiplayer. Eller likte jeg noen maps og synes spillet var verdt pengene jeg ga for det, det er gøy å spille rett og slett.

 

Og alle vet ikke hvor pent Arma 2 var på full pupp og max candy siden det ikke var så veldig populært. Og et fåtall klarte det, siden det krevde mye av maskinvaren. Ikke skjønner jeg at du klarte max med 5670 kortet ditt heller, men nok om det.

 

Grafikken i Medal Of Honor er GREI og ryddig, men noen perle er det ikke. Lyden derimot er helt konge, fra våpenlyder til skriking, stridsvogn og eksplosjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...