Gå til innhold

hjelp til spill på en svak liten 11"


Anbefalte innlegg

Jepp, jeg skal være vanskelig nå.

 

Jeg har en liten rosa eee 11" laptop med bare touchpad, internt grafikkkort, bra med ram (jøss) og en puslete liten prosessor, og spotify syns lydkortet mitt er litt i det dårligste laget.

 

Så jeg leter etter ett eller flere små hyggelige spill til dette monsteret av en laptop. Hittil spilt kabal og poker men begynner å bli litt lei.

 

Krav til dette/disse spillene:

-må kunne spilles med touchpad. Altså spill med mye presisjonsklikking, eller veldig mye klikking for en liten handling er antagligvis utelukket.

-må ikke være stressende, eller altoppslukende. Skal spilles i pauser i forelesninger, på tog, fly, i senga eller lignende.

-har runna kabal nå, så trenger noe litt mer juice

-kan være hva som helst av spill, men det må kunnes lukkes kjapt, autolagres, etc.

-IKKE ONLINE (dvs, manager league etc khan wars, tullespill, neitakk)

-gjerne noe som ikke baserer seg på flaks

 

kom på at kanskje nylanseringen av monkeyisland 2 kunne vært noe å kost seg med

så har man diverse manager spill. Desværre begynner de å bli litt for tunge å kjøre, og litt for mye klikking, men er man først vant til de nye kompliserte har man ikke lyst på de gamle overfladiske

noe gammel turbasert taktisk strategispill maybe, koslig simulator, bybygging tjaa, ikke ttd,

 

sakte og "koslig"

ikke sjakk og ikke monopol, men kanskje Risk? eller lignende?

brettspill er morro

 

Så kanskje forslag til brettspill i pc-form som er enkle å kjøre?

Risk 2 er morro, men da kun campaignen, noen som vet om det går ann å finne den versjonen som støtter på en eller annen form mulighet til å save under campaign?

 

Sry rotete innlegg. Tidlig på morran og trøtt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minecraft.. ;)

 

ja lest om det, og det virker morro, men igjen, det virker også litt for innsugende, altså at jeg kommer til å bli kraftig avhengig av det. Blir jo avhengig av kabal, pluss, ekle monstre og nattestress passer ikke helt inn i det jeg beskriver. Det trengs timer for å ha det morro virker det litt som.

 

Tar gjerne imot flere forslag. Tenkte litt på typen jagged alliance eller lignende turbasert taktikk. Gjerne vindubaserte spill som enkelt kan alttabbes etc

Lenke til kommentar

Minecraft er et vannvittig klikkespill, så tror ikke det passer helt beskrivelsen din.

 

Det er flere tower defence-spill. Noen av de litt eldre variantene kan kanskje funke? Litt eldre spill som har lave systemkrav koster ikke mye i dag. Hva med Civ III eller kanskje tilogmed Civ IV? Du må lagre selv, men det er turbasert, så om du går fra det så skjer det ikke noe negativt i spillet.

 

Heroes of Might and Magic 3 er også turbasert og er litt eldre spill som bør kunne kjøres på PCen din.

 

Har du vurdert å skaffe en ekstern mus til PCen. Det blir litt mer hazzle å ha musa med, men da kan du straks utvide utvalget av spill med de som krever litt presisjon i tillegg. Det er masse ok eldre skytespill og slikt hvor du kan hurtiglagre mens du spiller, og bare trykke esc hvis du må vekk fra PCen. RTS blir kanskje for krevende i forhold til oppmerksomheten for spilling i pauser på forelesninger, men kan være fint dersom togturen er lang nok.

Lenke til kommentar

ekstern mus er utelukket

grunnen til at jeg kjøpte en liten greie som denne er at jeg liksom skal være litt fornuftig, og iogmed at en ekstern mus vil gjøre spilling litt for enkelt så må jeg holde meg unna, spesielt forde ttd frister umåtelig mye

 

h3 er en bra sak, men har spilt det i filler. desværre.

civ-serien har jeg også spilt en del av.

 

tror brettspill type spill er tingen. de varer ikke nødvendigvis så lenge, ikke for avanserte, og som regel enkle programmer

risk

monopol

flere gode?

 

edit:

the incredible machine kunne jo passe. lignende type spill der ute?

Endret av DjFarmor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...