sLR Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 God morgen. Har bestemt meg for å formatere Pc'n etter jobb i dag, har tatt backup av alt jeg trenger, men jeg skulle gjerne har sluppet å laste ned steam spill igjen, søkte litt på google, men var greit mange forskjellige og forvirrende guider der. Noen som har noe erfaring med dette? Det jeg tenker på er da om jeg kan ta backup av alle steam spillene mine, å legge dem på en ekstern disk, for så å slippe og laste dem ned etter jeg er ferdig med å formatere. : ] -Hank
XE800 Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 Har selv Steam + alle spill på ekstern harddisk. Ved første kjøring av Steam etter reinstallasjon av Windows XP sørger Steam for å legge seg i Windows Registry, men det samme gjelder ikke spilla. Jeg vet ikke om noen måte å få spilla til å bli registrert av Windows. En del spill vil funke likevel, men jeg endte opp med å laste ned alt på nytt. Hadde definitivt vært topp om det fantes en bedre løsning.
Ehtirno Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 Jeg fikk det meste til å fungere igjen etter reinstallasjon av OS ved å reinstallere Steam på samme sted, oppå det gamle. Uvisst akkurat hvordan eller hvorfor det fungerer, men det sparte meg en del giga med nedlasting, så jeg klager ikke.
Bjonski Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Jeg har steam på partisjon #2 mens OS er på partisjon #1. Partisjon #1 ble formatert og nytt OS ble installert. Etterpå var det bare å starte steam og la den oppdatere seg.
Gal_ape Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Pcn på jobb? Masse spill? Hvor jobber du?
sLR Skrevet 22. september 2010 Forfatter Skrevet 22. september 2010 Han skal formatere pc'en etter jobb. Stemmer det, fikk det ikke til å fungere av en eller annen merkelig grunn, så da er det bare å laste ned 100gb+ med steam spill, med en 2m/bit linje... : )
Villanden Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Kopiere folderen der spillene ligger. Altså: Steam - Steamapps Når du har installert Steam på nytt etter formatering, kopier mappen over den andre. Når du da starter Steam, så tror jeg du må trykke på install på hver en av dem, men ettersom alle filene ligger i Steamapps-folderen, så trenger den ikke å laste ned noe. Jeg har ikke gjort dette selv, men jeg har kopiert et spill jeg har lastet ned via Steam fra laptopen til Stasjonæren på denne måten, og det funker like greit hver gang. Kan ikke se for meg at resultatet blir noe annet selv om det er alle spillene det er snakk om. Lykke til!
sLR Skrevet 23. september 2010 Forfatter Skrevet 23. september 2010 Kopiere folderen der spillene ligger. Altså: Steam - Steamapps Når du har installert Steam på nytt etter formatering, kopier mappen over den andre. Når du da starter Steam, så tror jeg du må trykke på install på hver en av dem, men ettersom alle filene ligger i Steamapps-folderen, så trenger den ikke å laste ned noe. Jeg har ikke gjort dette selv, men jeg har kopiert et spill jeg har lastet ned via Steam fra laptopen til Stasjonæren på denne måten, og det funker like greit hver gang. Kan ikke se for meg at resultatet blir noe annet selv om det er alle spillene det er snakk om. Lykke til! Er det jeg gjorde, og jeg fikk "installert" alle spillene på et par sekunder, men når jeg startet dem så skjedde ingenting, ingen errors, eller noe, de ville bare ikke starte. Mulig det bare var noe feil med Pc'n min eller noe, siden det skal vistnok funke for andre, men fuck it, har i allefall cod4 nå, det som teller. : >
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå