Gå til innhold

RAM på BX-chipset (Compaq)


Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å skaffe mer RAM til flere Compaq Presario 5686 med BX-chipset og P3 450. Disse virker litt kresne. Alle har nå en 128MB brikke, skulle gjerne kommet opp i 384MB (støtter ikke mer). Diverse 32MB og 64MB jeg hadde liggende funker greit, men nye 128MB og 256MB vil de ikke ha. Jeg har klart å få 384MB v.h.a. den originale 128MB og 2 noname 256MB fra Komplett, men det hadde vært greit med noen jeg kunne utnytte hele kapasiteten på. Jeg tror problemet er at hovedkortet ikke støtter moduler som er bygd opp a chip'er på mer enn 64Mbits. Jeg har også testet på en tilsvarende Dell og et TX-basert kort jeg hadde liggende, med samme resultat. Noen her som har gode tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Dessverre har jeg ingen gode tips på dette spørsmålet, men jeg har samme problem med en eldre maskin bestående av så og si det samme som den du skriver om. Jeg kjøpte en ny 512MB SDRAM brikke for å oppgradere pcen litt, men dessverre fant BIOS bare 256MB på brikken. Jeg sendte en mail til butikken der jeg bestilte dette fra, og fikk som svar at brikkene var for nye for ett så gammel hovedkort. Jeg mener å huske at det hadde noe med hvor mange pins minne brikken hadde, eller mellomrommet mellom selve minne brikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...