Gå til innhold

Anmeldelse: Amnesia: The Dark Descent (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sjelden jeg føler behovet for å ta pauser fra et spill, men dette spillet er såpass intenst at det er helt nødvendig. Jeg blir rett og slett mentalt sliten av å spille dette, det skjer noe skremmende hele tiden. Man går nærmest fra mareritt til mareritt, og de blir hele tiden verre og verre.

 

Anbefales til alle som liker å la seg skremme. De som synes Resident Evil, Silent Hill, o.l., er too much bør finne noe annet å spille, for dette er mye verre.

Lenke til kommentar

Spillet er helt fantastisk. Personlig synes jeg ikke det er så veldig skummelt, men jeg liker spillet for det det er uansett. Morsomt å spille når alle har gått å lagt seg mens det er mørkt ute med headset på. Jeg anbefaler ikke dette bare til folk som liker skrekkspill fordi spillet har en interessant historie og utforsking av slottet er spennende pga atmosfæren og random ting som skjer rundt deg.

Lenke til kommentar

Tror det med at det er så mye utforskning og gåter, uten at du kan drepe noe blir å kjede mange, så det er neppe at det faller i smak hos alle.

Men vil tro at de som liker den atmosfæren og spillopplevelsen det gir, får en stor nytelse av dette spillet. Virker som det er uendelig med ting å utforske, samtidig som man alltid må ha øya oppe.

Lenke til kommentar

Tror det med at det er så mye utforskning og gåter, uten at du kan drepe noe blir å kjede mange, så det er neppe at det faller i smak hos alle.

Men vil tro at de som liker den atmosfæren og spillopplevelsen det gir, får en stor nytelse av dette spillet. Virker som det er uendelig med ting å utforske, samtidig som man alltid må ha øya oppe.

 

Bare hvis du syns det er kjedelig å være livredd. Noe jeg tviler på.

Lenke til kommentar

Spillet er helt fantastisk. Personlig synes jeg ikke det er så veldig skummelt, men jeg liker spillet for det det er uansett. Morsomt å spille når alle har gått å lagt seg mens det er mørkt ute med headset på. Jeg anbefaler ikke dette bare til folk som liker skrekkspill fordi spillet har en interessant historie og utforsking av slottet er spennende pga atmosfæren og random ting som skjer rundt deg.

Kommer an på hvordan man definerer skummelt. Jeg føler meg i alle fall hele tiden på tå hev og sniker meg rundt for å unngå å bli sett, eventuelt løper som en syk. Det eneste problemet er at jeg aldri føler meg trygg. Føler ofte jeg går fra asken til ilden, for å si det slik. Noen rolige perioder er det som regel, men de er det blitt færre av etterhvert som jeg kommer utover i spillet.

 

Headset er et must, ja! Ville ikke vært det samme uten. Enig i at historien er spennende. Man blir mer og mer bekymra for hva som venter rundt neste hjørne etter hvert som man finner notater og Daniel plutselig husker ting, etc.

 

Personlig synes jeg det er ålreit at det ikke er forventet at vi skal drepe noe. Er helt enig med anmeldelsen i at dette hever spillet. Skulle vi vært i stand til å drepe monstrene vi møter, ville det ikke vært like skremmende. Ville vært litt sånn som Resident Evil-spillene. Litt skremmende i starten, men etterhvert som man blir flinkere og får bedre utstyr så blir det litt som alle andre skytespill.

Lenke til kommentar

Virker som det endelig er kommet et spill som kan skremme vettet ut av spillerne, og bra gjennomført er det også.

Har ikke spilt det enda, men til den usselige prisen 15 euro på Steam er det jo et spill man rett og slett ikke kan la gli forbi fingra.

 

Flott artikkel :)

 

Jeg betalte 12 euro på steam, men det var nok fordi jeg forhåndsbestilte.

 

Har uansett ikke fått spillt det så mye. Har vært så mye annet som har skjedd, men satser på å få spillt litt nå i helgen :)

Lenke til kommentar

Er det slik at alle rom er firkanta, alle korridorer 90 grader osv?

 

Virka slik på demoen. Jeg mister litt av feelingen når alle rom ser like ut, alle korridorer (også håndgravde undergrunns korridorer) er 90 grader.

Skulle ønske man kunne "håndlage" verdenen litt mere, for å få et litt mer autentisk og realistisk utseende.

Graver man en gang under jorda e.l. er ikke gangen 100% rett, og alle vinkler 90grader...

 

Irriterer meg litt over sånne ting;)

 

Men liker settingen og Chulhu parallellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...